تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819108778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افسر سابق ارتش چین: پکن ناجی پیونگ یانگ نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افسر سابق ارتش چین: پکن ناجی پیونگ یانگ نیست پکن - ایرنا - انتشار یادداشتی سیاسی یک افسر سابق ارتش چین در روزنامه «گلوبال تایمز» چین که برخی از رسانه های منطقه شرق آسیا محتوای آن را «غیرمنتظره» توصیف کرده اند، به گمانه زنی در باره تضعیف روابط دوستانه پکن - پیونگ یانگ دامن زده است.


«وانگ هو گوآنگ» افسر پیشین ارتش چین در یادداشتی در روزنامه چینی «گلوبال تایمز» نوشت: چنانچه حکومت کنونی کره شمالی دچار فروپاشی شود، چین برای نجات آن کمکی نکرده و وارد کارزار نخواهد شد.
یادداشت این افسر سابق ارتش چین در رسانه های منطقه شرق آسیا بازتاب گسترده ای یافت و این رسانه ها سخنان افسر سابق ارتش چین را «غیرمنتظره» توصیف کردند.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) روز چهارشنبه با بررسی این نوشتار تاکید کرد: سخنان «وانگ هو گوآنگ» معاون پیشین منطقه نظامی نانجینگ - بخشی از ارتش آزادیبخش چین - که روابط نزدیکی با حزب کمونیست چین دارد، دارای نکات تازه و البته قابل تاملی است.
این خبرگزاری افزود: نظامی بازنشسته چینی معتقد است که چین از این پس برای کره شمالی نقش یک ناجی را بازی نخواهد کرد و مطرح کردن این موضوع به طور حتم سرفصل جدیدی در روابط دو کشور خواهد گشود و ممکن است این روابط دچار دگرگونی کند.
«یونهاپ» نوشت: «گوانگ» معتقد است که در صورت فروپاشی حکومت کنونی کره شمالی چین حتی قادر به نجات آن نیست.
نوشتار نظامی سابق چین پاسخی به سخنان یکی از کارشناس سیاسی چین است که اعلام کرده بود: پکن با توجه به شرایط کنونی کره شمالی باید به حمایت خود از این کشور تحت هر شرایطی ادامه دهد.
خبرگزاری کره جنوبی نوشت: «پیونگ یانگ» فقط هم پیمان رسمی چین است، اما با توجه به انجام یک سری اقدامات پرخاشگرانه کره شمالی همچون آزمایشات هسته ای، روابط دو کشور در معرض خطر قرار گرفته است.
چاپ یادداشت افسر پیشین ارتش چین، تحلیلگران سیاسی منطقه را بر این باور نزدیک کرده است که اتحاد چین و کره شمالی که در زمان جنگ دو کره با خونریزی زیاد بین سال های 1950 تا 1953 شکل گرفت، در حال تضعیف شدن است.
«وانگ» همچنین در یادداشت خود نوشت: اگر روزی جنگی در شبه جزیره کره صورت گیرد، پکن در آن دخالت مستقیم نخواهد کرد.
این افسر سابق ارتش چین گفت: هر کشوری که آغازگر جنگ احتمالی در منطقه شبه جزیره کره شود، باید مسوولیت آن را به عهده گیرد، چرا که در شرایط کنونی، جمعیت جوان چین نیازی به جنگیدن برای کشور ثالث در خود نمی بینند.
آساق**231**1597**1545


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن