تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804016078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت چین محدودیت های جدیدی برای مردم مسلمان استان سین کیانگ وضع کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دولت چین محدودیت های جدیدی برای مردم مسلمان استان سین کیانگ وضع کرد پکن - ایرنا - دولت چین با اصلاح قوانین مربوط به انجام امور مذهبی مردم مسلمان منطقه «سین کیانگ» در شمال شرقی چین، محدودیت هایی را برای آنان در این زمینه در نظر گرفت.


در گزارش پایگاه اطلاع رسانی روزنامه «مردم» آمده است: این اصلاحات در دوازدهمین اجلاس کمیته دائمی حزب کمونیست در منطقه «سین کیانگ» تصویب شد و بر اساس تغییراتی که در پاره ای از قوانین مربوط به انجام امور مذهبی مردم ایجاد شد، آنان ملزم به رعایت آن هستند.
بر اساس این گزارش، 18 بند جدید به قوانین مربوط به انجام امور مذهبی مردم این منطقه اضافه شده که از ابتدای سال 2015 میلادی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
عدم استفاده از وسایل ارتباط جمعی از جمله شبکه های مجازی، اینترنت، رسانه های قابل نصب بر گوشی های تلفن همراه در مسائلی که به نوعی با مذهب و اعتقادات مذهبی مردم سروکار دارد از جمله موارد مورد اشاره در قوانین جدید است.
همچنین اعلام شد هر فرد یا سازمانی که اقدام به تولید، ضبط ، نشر، شنیدن، دیدن یا بازنشر هرگونه مسائل مربوط به امور مذهبی که به نوعی منجر به تضعیف وحدت ملی، ثبات اجتماعی و دامن زدن به نفرت عمومی شود، تحت تعقیب و مجازات قرار می گیرد.
مصادره اموال شخصی و جریمه نقدی به میزان پنج هزار تا 30 هزار یوان برای کسانی که از قوانین اعلام شده سرپیچی کنند، بخشی از مجازات هایی است که برای افراد خاطی در نظر گرفته شده است.
روزنامه «مردم» چین در واکنش به اعمال محدودیت های در نظر گرفته شده برای مردم این منطقه نوشت: با توجه به اینکه قوانین مربوط به امور مذهبی در منطقه «سین کیانگ» 20 سال بدون تغییر باقی مانده بود، اصلاح و افزودن برخی موارد متناسب با پیشرفت های فناوری و ابزارهای اطلاع رسانی روز، کاملا طبیعی و عادی است.
گسترش بی سابقه وسایل ارتباط جمعی و سیاست های چین در مواجهه با مسائل مذهبی در مناطق مسلمان نشین «سین کیانگ» باعث شد تا دولتمردان چینی همواره با حساسیت خاصی مسائل مربوط به این مناطق را زیر نظر داشته باشد.
استان «سین کیانگ» عمدتا یک منطقه مسلمان نشین است که قومیت اصلی آن را «ایغورها» تشکیل می دهند. زبان ساکنان این منطقه شبیه به زبان ترکی است و بر اساس آمارهای ارائه شده نزدیک به هشت میلیون و 800 هزار نفر ایغور در این استان سکونت دارند.
این منطقه از دو سال پیش شاهد بروز برخی ناآرامی بوده است و هرازگاهی گروهی که دولت چین آنها را جدایی طلبان ترکستان شرقی می نامد، اقدام به انجام اعمال خشونت آمیز علیه مردم عادی و نهادها و سازمان های دولتی می کنند.
جمعه گذشته، آخرین مورد از حمله این گروه به مردم با چاقو و مواد منفجر در بازار مرکزی شهر «اورومچی» مرکز استان «سین کیانگ» رخ داد که در اثر آن تعدادی کشته و زخمی شدند.
دولت چین از سال گذشته میلادی عملیات وسیعی را علیه گروه استقلال طلب ترکستان شرقی آغاز و صدها نفر را در این رابطه دستگیر کرد.
دولت چین اعتقاد دارد گروه های جدایی طلب در استان «سین کیانگ» در پی تاسیس دولت مستقلی تحت عنوان ترکستان شرقی هستند.
پکن همواره به «ایده های جدایی طلبانه» اویغورها معترض بوده و آنها را به تفرقه افکنی متهم می کند. این گزارش ها در حالی منتشر می شود که به دلیل محدودیت های شدید در منطقه «سین کیانگ» امکان دسترسی خبرنگاران برای تایید وقایع وجود ندارد و رسانه ها باید عمدتا به گزارش های محلی بسنده می کنند.
آساق** 231**1597**1545


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن