تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803259495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر بهداشت: برنامه اصلی دولت، بهبود وضعیت سلامتی مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر بهداشت: برنامه اصلی دولت، بهبود وضعیت سلامتی مردم است تهران – ایرنا - معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه های ویژه و جدی دولت یازدهم برای تحول در وضعیت بهداشت و بهبود وضعیت سلامتی مردم خبر داد و گفت که دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته، زیربنای این کار را پی ریزی و معماری کردها ست.


به گزارش ایرنا، «علی اکبر سیاری» سه شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: یکی از اقدامات دولت در این زمینه، افزودن واکسن جدیدی به جمع واکسنهای کشور پس از گذشت 11 سال است.
وی افزود: واکسیناسیون یا ایمن سازی کودکان علیه بیماری های واگیردار با صرفه ترین، کم هزینه ترین و بهترین کار است که در دنیا انجام می شود.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تاکنون در کشور علیه 9 بیماری که قدرت کشندگی و معلولیت بالایی دارند، واکسن تهیه شده بود اما از سال 82 واکسن جدیدی به این لیست اضافه نشده بود که روز سه شنبه با حضور رییس جمهوری واکسن پنج گانه نیز به این فهرست افزوده شد.
سیاری ادامه داد: دولت با اعتباراتی که در نظر گرفت توانست واکسنی را که متشکل از پنج واکسن دیگر است را رونمایی کند تا با کمک آن بیش از 90 درصد از کودکان کشور از مبتلا شدن به پنج بیماری خطرناک ایمن شوند.
وی با بیان اینکه برای تحول در حوزه بهداشت برنامه ها و پروژه های متعددی در دست انجام است، اظهار داشت: ناکارآمدی سیستم سلامت یکی از دلایل راه اندازی طرح تحول نظام سلامت در ایران بود. پیوسته نبودن امکانات و عدم حضور بیمه ها در مواقع نیاز به کاهش هزینه ها ، دولت را برآن داشت تا در حوزه بهداشت و سلامت، یک طرح ملی را اجرا کند.
سیاری ادامه داد: در ایران به دلیل افزایش هزینه ها و تورم، 60 تا 70 درصد از هزینه های درمان را خود مردم می دادند و ما نیاز داشتیم شرایط را تغییر دهیم و امکانی را فراهم سازیم که مردم علاوه بر داشتن امکانات درمانی، هزینه های کمتری بدهند.
وی گفت: خیلی از مردم نیاز به یارانه ای که دولت می دهد، ندارند و دولت از مسیر حذف یارانه ها در حوزه درمان طرح تحول را شروع کرده است و در صورت چشم پوشی خانواده های بیشتری از دریافت یارانه های نقدی، می توان خدمات بهتری ارایه و واکسن های بیشتری را تولید کرد.

* توجه به سلامت روستاییان؛ اولویت نخست دولت
سیاری با تشریح محورهای طرح ملی سلامت اظهارداشت: اولویت نخست دولت در بحث بهداشت، روستاییان هستند و تاکنون، 980 پزشک جدید به روستاها اضافه شده اند.
وی افزود: علاوه بر آن، امروز تعداد پنج هزار ماما در روستاها داریم و تعداد اقلام دارویی موجود در روستاها برای درمان مردم نیز از 250 قلم در سال گذشته به 440 قلم در حال حاضر افزایش یافته است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: مراکز درمانی سالیان زیادی بود که در کشور تجهیز نشده بود اما امروز 884 مرکز بهداشتی درمانی از مجموع 2430 مرکز موجود تعمیر و بهسازی شده اند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در طرح ملی سلامت، خدمات دندانپزشکی برای کودکان زیر 14 سال نیز در نظر گرفته شده و 1308 مرکز درمانی برای ارایه این خدمات تجهیز شده اند و در ادامه راه، خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی در روستاها را افزایش خواهیم داد.
سیاری یادآور شد: کمبود ویتامین E در طول چند سال گذشته شش برابر شده بود و در برخی از زنان باردار تا 90 درصد نیز رسیده بود که برای بهبود این وضعیت نیز کارهای زیادی شده است.
وی گفت: ما 17 هزار خانه بهداشت و 60 هزار روستا داریم که در هفت ماه گذشته تاکنون کارهای زیادی در آنها انجام شده است.
سیاری با تاکید بر اینکه سلامت امری همگانی است و همه باید به آن دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: دولت باید در جهت عدالت در تامین سلامت مردم حرکت کند. مردم نیز باید وارد میدان شوند و از خودشان مراقبت کنند.
وی با بیان اینکه دولت 1955 مرکز بهداشتی در دست ساخت دارد، اظهار داشت: پنج هزار و 550 پزشک، 440 قلم دارو و مکمل های متعددی را در اختیار این مراکز بهداشتی در روستاها قرار داده ایم.

* کمک به حاشیه نشینان شهرهای بزرگ و مردم دیگر شهرها
معاون وزیر بهداشت، رسیدگی به سلامت حاشیه نشینان شهرهای بزرگ و مردم دیگر شهرها را از دیگر اولویتهای دولت یازدهم برشمرد و با بیان اینکه هم اکنون 10 میلیون و یکصد هزار نفر در حاشیه شهرها زندگی می کنند، اظهار داشت: برای این افراد نیز برنامه داریم و شروع برنامه ها از اطراف شهر مشهد و تبریز است.
وی افزود: بعد از موفقیت در این دو شهر، نوبت به شهرهای زیر 50 هزار نفر می رسد. البته برای کلان شهر تهران نیز برنامه داریم که به طور مثال برای هر یک هزار خانواده یک نفر کارشناس سلامت در نظر گرفته ایم تا بیماران را پیدا کنند و به صورت مستمر مراقب حال آنها باشند و اگر نیاز به پزشک باشد، آنان را به مراکز درمانی معرفی کنند.
سیاری خاطرنشان کرد: در نظر داریم عمده کار را به مردم بسپاریم و خدمات را از طریق مردم و بخش خصوصی به مردم ارایه کنیم.

* 9 میلیون ایرانی فشار خون بالا دارند
وی با بیان اینکه دولت یازدهم در یک سال گذشته بهداشت کشور را معماری کرده است، اظهار داشت: در کشور 9 میلیون نفر فشار خون بالا دارند و این در حالی است که 83 درصد از مرگ و میرها با فشار خون بالا در ارتباط است و 50 درصد مردم مبتلا به فشار خون بالا از این مشکل خود بی اطلاع هستند.
سیاری افزود: به همین دلیل، ما در حوزه بهداشت شش برنامه و هشت پروژه داریم که یکی از این پروژه ها، حاوی 11 بسته خدمتی از جمله ایمن سازی است.
وی تصریح کرد: ما در تلاش هستیم سلامت مردم ایران را ارتقا دهیم و به مردم آموزش دهیم که از خود به بهترین شکل مراقبت کنند و سبک زندگی آنها بهتر شود.
وی یادآور شد: برنامه بزرگ دولت یازدهم در زمینه سلامت بر سه محور اصلی استوار اس؛ یکی اینکه مردم را در حوزه بهداشت توانمند کند، سپس بخش های دیگر را برای کمک به حوزه بهداشت و درمان وارد عمل سازد و در گام سوم سیستم درمانی و بهداشتی خود را اصلاح کند تا به صورت پیوسته از مردم حمایت شود.

* تفاوت حقوق پزشکان و پیراپزشکان
معاون وزیر بهداشت در باره عدالت بین رشته ای و تفاوت زیاد حقوق بین پزشکان و پیراپزشکان گفت: عده ای اندک در میان پزشکان که صدای بلندی هم دارند، زیاده خواه هستند اما به رغم هیاهوی آنها، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام دادن کار بزرگی برای همسان سازی حقوق جامعه بهداشت و درمان است.
وی افزود: متاسفانه در ایران فاصله حقوقی بین حداقل و حداکثر در نظام بهداشت و درمان بسیار زیاد است که باید در این خصوص عدالت را رعایت کرد و دولت در این مسیر گام بر می دارد، هرچند نیاز به ابزار نظارتی نیز دارد تا در انجام این کار مشکل و بزرگ، موفق باشد.
سیاری در باره طرح پزشک خانواده نیز گفت: در روستاها این طرح موفقیت آمیز بوده اما در شهرها به صورت پایلوت با شکست مواجه شده است هر چند ما به صورت جدی به دنبال اجرای این طرح در شهرها نیز هستیم.
وی تاکید کرد: اگر زیرساخت های آن آماده شود، قطعا طرح پزشک خانواده در آینده در شهرها نیز موفق خواهد بود.
سیاری در خصوص مراکز تهیه و توزیع غذاهای آماده نیز گفت: وضعیت این مراکز نسبت به 10 سال گذشته بهتر شده است اما ما همچنان معتقدیم که روغن های بکار رفته در آنها باید بهتر شود و مراقبت بیشتری در این خصوص بکنند.
وی افزود: از مردم نیز می خواهیم که مراقب عادات غذایی غلط باشند و لب به خوردنی های مضر همچون نمک، شکر و نوشابه نزنند و مرتب، ورزش کنند.
دکتر مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران نیز به صورت تلفنی میهمان برنامه گفت وگوی ویژه خبری بود که ضمن ارایه گزارشی از ویژگی واکسن پنجگانه گفت: این واکسن ایمنی جدیدی نسبت به قبل حاصل می کند و در واقع پنج واکسن به گونه ای فرموله شده است که خاصیت خود را حفظ می کند و بقا و دوام دارد.
شبس (2) 1346 **1551


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن