تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804384865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز فصل سرد و نگاه پاکستان به دست قطر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آغاز فصل سرد و نگاه پاکستان به دست قطر اسلام آباد - ایرنا - سردترین روزهای سال در پاکستان کم کم از راه می رسد و مقامات دولت پاکستان، درحالی که پروژه بزرگ خط لوله واردات گاز طبیعی از ایران را در پستو گذشته اند، برای رهایی موقت از فشارهای ناشی از بحران انرژی، دست به دامن حاکمان قطر شده اند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "شهباز شریف" برادر نخست وزیر پاکستان و سروزیر ایالت پنجاب و "شاهد خاقان عباسی" وزیر نفت و منابع طبیعی این کشور به دوحه پایتخت قطر سفر کرده اند تا رایزنی های لازم را برای خرید و واردات گاز مایع از این کشور عربی هم پیمان پاکستان انجام دهند.
پیش از این پاکستان یک مناقصه برای خرید گاز مایع برگزار کرده بود و به رغم اینکه شرکت مالزیایی "پتروناس" و چند شرکت دیگر نیز قصد شرکت در این مناقصه را داشتند، اما اسلام آباد به دلیل نداشتن فرصت زمانی کافی، در نهایت تصمیم گرفت از ادامه برگزاری مناقصه صرف نظر کند و قطر را برای خرید گاز مایع انتخاب کند.
اکنون قطر که خود را بدون رقیب در عرصه صدور گاز مایع به پاکستان می بیند و بخوبی از شدت بحران و کمبود انرژی در این کشور بخصوص در فصل سرد زمستان آگاه است، به فکر بازارگرمی است و طبیعی است سعی خواهد کرد قیمت گاز مایع مورد نیاز پاکستان را تا حد امکان افزایش دهد.
دو طرف هنوز بر سر قیمت به توافق نهایی نرسیده اند و بخشی از ماموریت شهباز شریف و شاهد خاقان عباسی در دوحه، چانه زنی بر سر قیمت گاز است.
بحران انرژی به ویژه کمبود برق و گاز در پاکستان در سال های اخیر، هرسال نسبت به سال قبل شدت بیشتری یافته است و حتی درصورت توافق اسلام آباد و دوحه برای انتقال گاز مایع از قطر به پاکستان، صرف نظر از هزینه گزاف آن، این روند تنها یک مسکّن مقطعی برای تسکین موقت بحران انرژی پاکستان خواهد بود و نیازهای آینده این کشور را تامین نخواهد کرد.
رایزنی های مقامات اسلام آباد در دوحه برای خرید گاز مایع در شرایطی است که پاکستان کمتر از یک ماه فرصت دارد تا خط لوله واردات گاز از ایران را تکمیل کند، در غیر این صورت تهران براساس قرارداد، می تواند برای طلب خسارت تاخیر در ساخت این خط لوله به مراجع داوری بین المللی شکایت کند.
اخیرا یکی از وزیران کابینه دولت نواز شریف اعلام کرده است که طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان تا پیش از پایان دوره دولت کنونی پاکستان تکمیل خواهد شد.
اما به فرض اینکه پاکستان بتواند تا پایان دولت کنونی نواز شریف این طرح را تکمیل کند، چیزی از مسوولیت اسلام آباد در قبال قرارداد کنونی خط لوله گاز با تهران کم نمی کند.
اکنون پاکستان دو گزینه بیشتر درقبال قرارداد گاز با ایران ندارد؛ یا باید برای پرداخت جریمه سنگین به ایران آماده شود یا برای تمدید زمان این قرارداد و رهایی از پرداخت جریمه، به مابه ازاهای جدید و مورد توافق ایران برای جلب رضایت تهران بیندیشد.
آساق*1**1723


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن