تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820216214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه گذاری بی حاصل و تغییر توازن جمعیت،چالش های اقتصادی چین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرمایه گذاری بی حاصل و تغییر توازن جمعیت،چالش های اقتصادی چین تهران - ایرنا - مجله دیپلمات با اشاره به سرمایه گذاری های بی حاصل، ساختمان سازی های بی برنامه و تغییر توازن جمعیتی در چین، نوشت پکن برای پرهیز از رویارویی با بحران های شدید اقتصادی و اجتماعی، نیازمند اصلاحات و برنامه ریزی دقیق است.


دیپلمات نوشت: گزارش اخیر روزنامه تایمز مالی نشان می دهد که چین از زمان بحران مالی غرب، 7 تریلیون دلار سرمایه هدر داده است. کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین که نقش سازمان برنامه را در این کشور دارد نیز اعلام کرده است که از سال 2009 تا امروز نیمی از سرمایه گذاری ها در کشور چین "بیهوده" بوده است.
آسمانخراش های خالی و مجتمع های مسکونی بی سکنه در بسیاری از شهرهای چین، شاید واضح ترین نشانه از سرمایه گذاری های بیهوده در این کشور باشد.
آمارها و پیش بینی ها حاکی از آن است که چین در آینده ای نزدیک، جای آمریکا را به عنوان اقتصاد اول جهان خواهد گرفت. با این حال، تولید ناخالص داخلی (GDP) به تنهایی نمی تواند عامل قدرت باشد. هنوز شکافی بزرگ میان تولید سرانه چین و تولید سرانه کشورهای پیشرفته وجود دارد.
اما تغییر الگوی سنی جامعه، شاید بزرگترین بحران پیش روی چینی ها باشد. پیش بینی های علمی نشان می دهد که چین به زودی شاهد یکی از سریعترین رشد جمعیت سالمندان در تاریخ خواهد بود. رشد سالمندی، پیامد طبیعی سیاست تک فرزندی است. پیش بینی می شود نسبت کارمندان به بازنشستگان از "8 به 1" (در زمان حاضر) تا سال 2040 به "2 به 1" برسد.
یکی دیگر از پیامدهای سیاست تک فرزندی که سقطِ جنین دختران را در پی داشت ، در حال تبدیل شدن به یک بحران است ؛هم اکنون تراز تولد در چین 118 پسر به ازای هر 100 دختر است . از سوی دیگر کاهش تولد دختران در سالهای گذشته موجب شده که تعدادی از مردان هرگز ازدواج نکنند.
عوامل گوناگون، از جمله رشد نجومیِ ساختمان سازی های مبتنی بر دریافت وام نیز به گونه ای بوده است که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی را از سال 2009 تاکنون 58 درصد افزایش داده است.
دیپلمات تاکید کرد به نظر نمی رسد چین بدون برنامه ریزی و اصلاحات بتواند مسیر توسعه را بی بحران سپری کند.
رسانام*5*1639*1579


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن