محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1846680125
خلق رؤياهاي جديد با موسيقي
واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خلق رؤياهاي جديد با موسيقي
ايران- سما بابايي:
3 سال از آمدن نادر مشايخي به ايران گذشته است از آن زمان كه رهبري اركستر سمفونيك تهران را در بحرانيترين شرايط بر عهده گرفت تا حالا كه خود اركستر جديدي را راهاندازي كرده و نام آن را «اركستر مجلسي جديد تهران» گذاشته است.
مشايخي با اميد بسيار حرف ميزند؛ از برنامههاي طولاني مدتي ميگويد كه براي اركستر در نظر دارد و اجراهاي متعددش در خارج از كشور براي معرفي موسيقي ايراني. انگار ميخواهد تا تجربه «فيه مافيه» و موفقيتهايي كه اجراي اين قطعه به دست آورد را تكرار كند؛ هر چند كه با مشكلات متعدد اين حركت نيز آشناست. با او و امير حسين آهويي -سرپرست اركستر و آهنگساز- پيش از آغاز تمرينات فشرده اركستر به گفتوگو نشستيم.
* آقاي مشايخي، بهعنوان اولين سؤال ميفرماييد، اصولا هدف از تشكيل اركستر مجلسي نو چه بوده است، آن هم در شرايطي كه اداره يك اركستر در ايران بهعلت مشكلات موجود، موضوع بسيار پيچيدهاي است ؟
با تشكيل اين اركستر در نظر داريم تا راهي براي گريز از مشكلات متعددي كه در زمينه موسيقي اركسترال وجود دارد بيابيم؛ چرا كه اعتقاد دارم در ايران مشكلات متعددي در زمينه ارگانيزه كردن اركستر سمفونيك وجود دارد. البته رسيدن به اين هدف كار بسيار مشكلي است و كسي كه دراين زمينه وارد عمل ميشود، بايد توانايي لازم براي انجام آن را داشته باشد.
از طرفي در يك اركستر نوازندگان جزو كليديترين مهرهها هستند كه خوشبختانه در كشور ما نوازندگان جوان و توانمندي وجود دارند كه در عين حال اشتياق فراواني براي انجام فعاليتهاي تازه موسيقايي دارند، اما زمينه براي بروز تواناييها و استعدادهايشان وجود ندارد اركستر مجلسي نو ميخواهد اين امكان را به نوازندگان جوان بدهد كه تواناييهاي خود را بروز دهند.
من از زماني كه وارد ايران شدهام، به قابليتهاي فراواني كه در موسيقي ايراني وجود دارد، اشاره كردهام و به اين مسئله نيز صحه گذاشتهام كه مشكلات حاشيهاي كه در موسيقي ايراني وجود دارد، مانع از بروز آن است. براي مثال متأسفانه نسل پيشكسوت موسيقي ايراني ميدان لازم به جوانان نميدهند. از طرفي آموزش موسيقي در ايران به درستي انجام نميشود و بدين ترتيب نسل جديد موسيقي دان از بسياري از فنون موسيقايي بيبهره مانده است.
به هر حال ما تلاش كرديم تا با تشكيل اين اركستر تا حد زيادي اين مشكلات را برطرف كنيم و محيطي مناسب و صميمي براي جوانان به وجود آوريم. من اعتقاد دارم كه وجود يك فضاي صميميدر اركستر يكي از رموز موفقيت آن است و تنها راهي كه ميتواند باعث پيشرفت ما شود، اين است كه با جديت به روابط صحيح و سالم بين اعضاي اركستر و همچنين رهبر توجه داشته باشيم.
* اركستر مجلسي جديد تهران، هنوز اجراهاي خود را به شكل گسترده آغاز نكرده است، با اين حال چقدر ميتوان با اين اركستر منتظر تحول در موسيقي ايران بود ؟
مهمترين هدف ما اين است كه ديدگاه جوانان درباره موسيقي را بسط دهيم. از طرفي در موسيقي كلاسيك ايران تا حد زيادي تقليد زياد شده است. همه ميخواهندآثاريخلق كنند كه شبيه آثار آهنگسازان قديم باشد، در حالي كه با اين اتفاق اصلا آهنگي ساخته نشده؛ زيرا آهنگسازي خلق رؤياهاي جديد است. در حال حاضر به شدت ساخت سمفونيها رواج پيدا كرده است، در حالي كه سالهاست در جهان دوران سمفوني سپري شده و از طرفي ما به هيچ عنوان احتياج نداريم تا كارهاي اروپاييان را بار ديگر تكرار كنيم.
ما تا زماني كه بخواهيم شبيه ديگران باشيم ناموفق و از خود ناراضي هستيم و تنها مادامي كه خودمان و تواناييهايمان را درك كنيم، دست به ابتكاراتي خواهيم زد كه هيچ كس نميتواند آنان را انجام دهد و تنها دراين صورت است كه خوشبختيم. جوانان موزيسين ايراني نيز بايد خودشان را باور كنند تا به موفقيت دست پيدا كنند.
* با توجه به نقش مهميكه شما براي نوازندگان قائليد، براي اين اركستر آنان را چگونه انتخاب كرديد؟
انتخاب نوازندگان كاملا به شكل آكادميك برگزار شد. ما براي انتخاب اعضاي اين اركستر امتحاني برگزار كرديم و كساني كه بالاترين نمره را كسب كردند، توانستند به آن راه پيدا كنند. برگزاري امتحان نيز از شرايط خاصي برخوردار بوده و علاوه بر استفاده از هيات داوري بينالمللي، امتحان را در پشت پاراوان برگزاركرديم تا هيچگونه اجحافي در حق افراد صورت نگيرد.
من در اين مدت مشاهده كردهام كه بلافاصله بعد از تشكيل يك اركستر استادان ميخواهند تا از شاگردان خود بهعنوان اعضاي آن استفاده كنند و بدين ترتيب بسياري از نوازندگان با استعداد پشت درهاي بسته قرار ميگيرند. زماني هم كه در اركستر سمفونيك تهران فعاليت داشتم، اين مسئله را باب كردم و كليه آزمونهاي اركستر در پشت پاراوان انجام ميشد. اهميت به كيفيت اركستر صرفنظر از هر مسئله ديگري، فرهنگي است كه اندك اندك بايد در جامعه موسيقايي ما رسوخ كند.
* فاصله سني اعضاي اركستر بسيار جوان است، آنان قبلا نيز تجربه نوازندگي در اركستر را داشتهاند ؟
تعدادي از اين نوازندگان در اركستر سمفونيك تهران حضور داشته اند، اگر چه اركستر سمفونيك داراي شرايطي است كه بسياري از استعدادها در آن به هرز ميرود اما ما در اين اركستر امكاناتي را فراهم آوردهايم كه اگر كسي توانايي نوازندگي «سلو» داشته باشد، بدون هيچ گونه محدوديتي بتواند بنوازد. در تمام دنيا نيز وضعيت به همين گونه است، يعني امكانات مناسبي به نوازندگان جوان داده ميشود كه بتوانند تواناييهاي خود را به نمايش بگذارند. به هر حال چنانچه شرايط فعاليت اين اركستر فراهم شود، ميتوان اميدوار بود كه اركستر مجلسي جديد تهران در سطح هنري بالايي به فعاليت خود ادامه دهد.
* و اولين اجرا نيز در كشور اتريش انجام ميشود؟
بله و اجراهايي را نيز در ديگر كشورهاي اروپايي در برنامههاي خود داريم.
* بهنظر ميرسد كه نوازندگان ايراني وقتي در خارج از كشور به اجراي برنامه ميپردازند، كارشان بسيار متفاوتتر از اجراهايي در ايران است. انگار آنان تمركز و تلاش بيشتري براي اجراهاي خارجي خود دارند، اين طور نيست ؟
ببينيد، فضا در اجراي يك برنامه به اندازهاي مهم است كه گاه معجزه ميكند. براي
يك موزيسين داشتن شرايط روحي مناسب از اهميت بسياري برخوردار است. در اينجا
يك نوازنده مدام با بحرانهاي روحي روبهروست. همه به هم اعتراض ميكنند و منتظر يك اشتباه هستند اما در خارج از كشور ديگر اين مشكلات وجود ندارد و نوازنده ميتواند تمام تمركز خود را به روي كارش معطوف كند و بدين ترتيب با آزادي كامل به ارائه احساسات موسيقايي خود بپردازد.
* در برنامه اركستر مجلسي، اجراي كنسرتهايي ايراني نيز در نظر گرفته شده است، رپرتوار برنامههاي داخلي و خارجي اركستر با يكديگر متفاوت است؟
كاملا. در اجراهاي خارجي براي ما مهم است كه هويت خود را بهعنوان يك ايراني به جهانيان معرفي كنيم و به همين خاطر سعي كردهايم تا بسيار متنوع فكر كرده و تصميم بگيريم تا اين تصور را به وجود نياوريم كه تمام آهنگسازان ايراني به يك شكل تفكر ميكنند و بهاصطلاح يونيفورم پوشيدهاند. ما در اين اجراها تلاش خواهيم كرد تا لايههاي مختلفي از فرهنگ خودمان را به نمايش بگذاريم كه براي رسيدن به اين هدف از موسيقي اصيل ايراني نيز بهره گرفته و در تعدادي از قطعات برادران طاهري ( پژمان و اردوان ) به اجراي موسيقي اصيل ايراني خواهند پرداخت. چند قطعه نيز از ساختههاي «بابك امير مبشر» و «آيدا نصرت» اجرا ميشود كه داراي حال و هوايي بسيار متفاوت است و بدين ترتيب ميتوان اميدوار بود كه عقايد مختلف حاكم بر موسيقي ايراني را به مردم اروپا نشان دهيم. براي مثال در قطعهاي كه «امير حسين آهويي» آن را آهنگسازي كرده، تلفيقي ازموسيقي الكترونيك و آكوستيك مشاهده ميشود، ضمن آنكه نحوه استفاده از شعرها، ديدگاه بسيار جديدي است.
* آقاي آهويي اگر ممكن است در اين خصوص توضيحات بيشتري دهيد ؟
در اين قطعه قسمتي است كه به شكل اركسترال كار شده است كه البته ميبايست از اركستر بزرگ براي نواختن آن استفاده شود تا هر ويلن يك نت را اجرا كند اما به هر حال ما اركستر مجلسي هستيم و همين محدوديتهايي براي اجراي قطعه به حساب ميآيد كه در همين راستا ما تصميم گرفتيم تا اصوات مختلف را كنار هم بياوريم. روي اين بخش اركسترال، يك بخش الكترونيكي نيز اضافه شده كه آن نيز برگرفته از اصوات است، اصواتي الكترونيكي كه اداي ساز را در نميآورند و در آنان صداسازي شده است. همچنين در اين قطعه يك بخش آوازي وجود دارد كه من خودم آن را به اجرا درآورده ام. علاوه بر آن در قسمتي از قطعه نيز از افكتهايي كه به وسيله سنتور و سه تار به وجود آمدهاند استفاده ميشود كه نوازندگي اين بخش را برادران «طاهري» انجام ميدهند.
* فكر ميكنيد كه چقدر مخاطب خارجي بتواند با چنين اثري ارتباط برقرار كند؟
نمي دانم. بايد منتظر ماند و ديد كه بعد از اجراي اثر چه اتفاقي رخ خواهد داد. آنچه در اين قطعه برايم اهميت زيادي داشت، آشنازدايي در زمينه شعر بوده است. در اين قطعه وجه ديگري از شعر شنيده ميشود، بهطوري كه شايد در مرحله نخست شنونده متوجه اين مسئله نشود كه آن چيزي كه ميشنود، داراي وكال فارسي است.
* يعني وكال (موسيقيآوايي با صداي انسان) به شكلي ادا شده است كه فقط اصوات آن شنيده شود و القاي مفهوم شعر به مخاطب برايتان اهميتي نداشته است؟
نه، شعر كاملا مفهوم است و در اين ميان همان طور كه توضيح دادم تنها سعي شده تا آشنا زدايي صورت بگيرد و به شكلي اجرا شود كه تا كنون تجربهاي از آن صورت نگرفته است. خود آقاي صالح علا نيز اعتقاد داشتند كه نحوه تاكيدها روي شعر درست بوده است و بدين ترتيب من گمان ميكنم كه تركيب متفاوتي از بيان شعر است.
* آقاي مشايخي، نظر شما هم روي اين قطعه به همين شكل است ؟
اين قطعه يكي از بهترين قطعاتي است كه در اين سالها شنيده ام. چون در آن آهنگساز تلاش كرده تا لايههايي را از تفسير شعر بيرون بكشد كه كاملا جديد است، به شكلي كه روي شعر پوشيده شده است؛ اما ما آن را به خوبي احساس ميكنيم. بهنظر من اين تفكر بايد به موسيقي ايران وارد شود كه شعر به همراه موسيقي تفسير شود، يعني بايد فرم و ساختمان آن شعر روي موسيقي اثر گذاشته و از يكديگر جدا نشوند. اين نگرشي كاملا جديد است و ميتواند ابعاد گستردهاي بهخود بگيرد. من به تازگي در دانشگاههاي تهران «فيگورشناسي» را تدريس ميكنم كه مبحث بسيار جديدي است و هنوز ضرورت آن به شكل كامل حس نشده است. دانشجويان و حتي استادان موسيقي در ايران گمان ميكنند كه تنها هارموني است كه براي ما اهميت دارد، در حالي كه ما ميتوانيم از آن فيگورها براي آرمانها و چيزهاي بزرگي كه در ذهن داريم، استفاده كنيم.
* قرار گرفتن 2 ساز ايراني در اركستر مجلسي از نظر موسيقايي چگونه توجيه ميشود؟
اين 2 ساز به نوازندگي سلو خواهند پرداخت و قالب اركستر همان اركستر مجلسي است كه مثلا تركيبي از 4ويلن اول، چهار ويلن دوم، چهار ويولا و... است.
* صداي سازهاي ايراني را در اين قطعات ميتوان با اركستر همراهترديد يا اينكه مانند «فيه مافيه» صداي اركستر در پس زمينه سازهاي ايراني شنيده ميشود ؟
در فيه مافيه من براي آواز فرشي گسترده بودم كه به وسيله اركستر ايجاد ميشد اما اين تجربه به هر حال تفاوتهايي با آن دارد. اگر چه من بر اين اعتقاد هستم كه هر چه حركت اركستر كمتر باشد، به نفع سوليستها خواهد بود. اين دو سوليست تجربيات فراواني را با يكديگر از سر گذراندهاند و بنابراين حركت اركستر بايد مناسب باشد.
* يعني اين قطعه را ميتوان در امتداد فيه مافيه قلمداد كرد ؟
نه، صرفا گزيدهاي از آن تجربه است. مسئله اصلي اين است كه بعد از تجربه فيه مافيه سمفوني مولانا را كار كردم. سمفوني مولانا قالبش همان است اما از لحاظ هارمونيك پيچيدهتر است و ميتوان آن را پرسپكتيوي از اين قضيه دانست. به هر حال موسيقي ايراني قدرت فراواني دارد و ما ميتوانيم از قابليتهاي آن استفادههاي فراواني ببريم.
* بهنظر ميرسد كه يكي دو قطعه به شكل «فيو ژن» اجرا شده است، گمان نميكنيد اجراي قطعات تلفيقي معمولا دامنهاي پر خطر براي آهنگسازان و بيش از آن رهبران به حساب ميآيد.
اين قطعات ازساختههاي «آيدا نصرت» و «بابك امير مبشر» است كه تركيبي از گيتار، ويلن، اركستر و سازهاي ضربي است و اتفاقا من بر خلاف تصور شما گمان ميكنم كه قطعاتي قوي هستند و با استقبال خوبي نيز روبهرو شوند.
* آقاي آهويي، اركستر قرار است به شكل كاملا خصوصي اداره شود، چه ضمانت اجرايي براي ادامه حيات آن وجود دارد ؟
به هر حال تشكيل يك اركستر كار بسيار پيچيدهاي است و شايد به همين خاطر ما براي جمعيت 16 ميليوني تهران تنها يك اركستر سمفونيك داريم اما به هر حال ميتوان در همين فضا نيز فعاليتهايي انجام داد.
من ورود «مشايخي» به ايران را يك نوع حركت تاريخي در موسيقي ايراني ميدانم، به خاطر اين كه فضاهاي جديدي رخ نموده است. تشكيل اين اركستر نيز از اهميت فراواني برخوردار است، چرا كه متوسط سن آن بسيار پايين است و در عين حال همگي نوازندگاني حرفهاياند و به هر حال ما اميدواريم كه با تمام مشكلات همچنان به فعاليت خود در اين زمينه ادامه دهيم.
* آقاي مشايخي شما در اين باره چه گماني داريد ؟ در اين سالها اركسترهاي متعددي كار خود را آغاز كردند كه بهعلت مشكلات مالي از هم پاشيده شدند. چطور ميخواهيد از اين اتفاق جلوگيري كنيد، آن هم در شرايطي كه سفرهاي خارجي اركستر بسيار هزينه بر است؟
فعاليت اركستر در تمام دنيا زيانده است. بايد به اين نكته رسيد كه با هيچ اركستري نميتوان پول در آورد و بايد هميشه از آن حمايت كرد و اصولا هزينه كردن در بخش فرهنگ بايد به يك عادت بدل شود. ضمن اينكه من هم با شما هم عقيده هستم. ابتداي هر حركتي دشوار است و بايد براي آن وقت گذاشت و هزينه كرد، ولي اگر تحمل كنيم، ميتوانيم به نتيجه برسيم. نبايد از سختي ترسيد، چون محتواي زندگي را همين سختيها تشكيل ميدهند.
* در مورد برنامههايتان در ايران توضيح نداديد ؟
ما برنامههاي متعددي براي داخل ايران داريم كه چون هنوز به نتيجه قطعي نرسيده است، نميتوانيم درباره آن توضيح دهيم. اگر چه مشكلاتي مثل سالن وجود دارد و سالنهاي موجود نميتواند جوابگوي اجراهاي ما باشد، بهخصوصاينكه ما حساسيت بسياري براي نوعي صدايي كه از اركستر بلند ميشود، داريم و حاضريم كه مخاطبان محدودي داشته باشيم اما اجرايمان صحيح باشد.
تاريخ درج: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 08:28 تاريخ تاييد: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 10:19 تاريخ به روز رساني: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 10:10
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 444]
صفحات پیشنهادی
خلق رؤياهاي جديد با موسيقي
خلق رؤياهاي جديد با موسيقي ايران- سما بابايي: 3 سال از آمدن نادر مشايخي به ايران گذشته است از آن زمان كه رهبري اركستر سمفونيك تهران را در بحرانيترين شرايط بر ...
خلق رؤياهاي جديد با موسيقي ايران- سما بابايي: 3 سال از آمدن نادر مشايخي به ايران گذشته است از آن زمان كه رهبري اركستر سمفونيك تهران را در بحرانيترين شرايط بر ...
دومين نشست شوراي عالي خانه موسيقي
دومين نشست شوراي عالي خانه موسيقي نهادها- همشهري آنلاين: دومين نشست شوراي عالي خانه موسيقي 29 ارديبهشت در محل خانه موسيقي ... خلق رؤياهاي جديد با موسيقي ...
دومين نشست شوراي عالي خانه موسيقي نهادها- همشهري آنلاين: دومين نشست شوراي عالي خانه موسيقي 29 ارديبهشت در محل خانه موسيقي ... خلق رؤياهاي جديد با موسيقي ...
پاسخ دفتر موسيقي به شهبازيان
پاسخ دفتر موسيقي به شهبازيان ايران- همشهريآنلاين: يادداشت فريدون شهبازيان در روزنامه همشهري با پاسخ دفتر موسيقي معاونت هنري ... خلق رؤياهاي جديد با موسيقي ...
پاسخ دفتر موسيقي به شهبازيان ايران- همشهريآنلاين: يادداشت فريدون شهبازيان در روزنامه همشهري با پاسخ دفتر موسيقي معاونت هنري ... خلق رؤياهاي جديد با موسيقي ...
تغيير مكان مجامع عمومي خانه موسيقي
تغيير مكان مجامع عمومي خانه موسيقي نهادها- همشهري آنلاين: مجامع عمومي كانونهاي تخصصي خانه موسيقي كه پيش از اين قرار بود در تالار وحدت ... خلق رؤياهاي جديد با موسيقي ...
تغيير مكان مجامع عمومي خانه موسيقي نهادها- همشهري آنلاين: مجامع عمومي كانونهاي تخصصي خانه موسيقي كه پيش از اين قرار بود در تالار وحدت ... خلق رؤياهاي جديد با موسيقي ...
پنجاه موسيقي فيلم برتر تاريخ سينما
پنجاه موسيقي فيلم برتر تاريخ سينما نويسنده: پرويز نوري از نخستين روزهاي ... ارتباط با شخصيتهاي ماجرا كه به كمك اشعار و موسيقي زيباي هارولد ارلن خلق شده، .... مايك نيكولز با انتخاب موسيقي طنزآميز و بهرهگيري از آهنگهاي قديمي و جديد پل سايمن و ... 3) جان ويليامز با موسيقياش فلش گوردن و شواليههاي ميزگرد و تخيل و رؤيا را درهم ...
پنجاه موسيقي فيلم برتر تاريخ سينما نويسنده: پرويز نوري از نخستين روزهاي ... ارتباط با شخصيتهاي ماجرا كه به كمك اشعار و موسيقي زيباي هارولد ارلن خلق شده، .... مايك نيكولز با انتخاب موسيقي طنزآميز و بهرهگيري از آهنگهاي قديمي و جديد پل سايمن و ... 3) جان ويليامز با موسيقياش فلش گوردن و شواليههاي ميزگرد و تخيل و رؤيا را درهم ...
در زندگي زناشويي تان مفهومي مشترک خلق کنيد
در زندگي زناشويي تان مفهومي مشترک خلق کنيد-در زندگي زناشويي تان مفهومي مشترک خلق ... ما به خوبي با هم سر مي کرديم و واقعاً همديگر را دوست داشتيم. ... فرهنگي که آنها توسعه مي دهند شامل رؤياهاي هردوي آنها مي شود و به اندازه کافي قابل انعطاف .... در مورد معناي داشتن مالکيت بر اشيايي همانند ماشين ،لباس،کتاب،موسيقي،خانه و زمين داراي ...
در زندگي زناشويي تان مفهومي مشترک خلق کنيد-در زندگي زناشويي تان مفهومي مشترک خلق ... ما به خوبي با هم سر مي کرديم و واقعاً همديگر را دوست داشتيم. ... فرهنگي که آنها توسعه مي دهند شامل رؤياهاي هردوي آنها مي شود و به اندازه کافي قابل انعطاف .... در مورد معناي داشتن مالکيت بر اشيايي همانند ماشين ،لباس،کتاب،موسيقي،خانه و زمين داراي ...
کريسمس ديگري با سنجاب ها
کريسمس ديگري با سنجاب ها ترجمه: مهتاب اميدوار (ترکيب تصاوير واقعي و ... کارمان، سنجاب هاي دختر را در سال 1982 براي يک مجموعه تلويزيوني جديد از آلوين و سنجاب ها خلق کرد. ... آلوين و سنجاب ها: دنباله نگاه وسيع تر، موسيقي افزون تر، طنز بيشتر، احساس عميق تر و ... من جينت را دوست دارم، زيرا خودم هم کمي رؤيا پرداز و عينکي هستم.
کريسمس ديگري با سنجاب ها ترجمه: مهتاب اميدوار (ترکيب تصاوير واقعي و ... کارمان، سنجاب هاي دختر را در سال 1982 براي يک مجموعه تلويزيوني جديد از آلوين و سنجاب ها خلق کرد. ... آلوين و سنجاب ها: دنباله نگاه وسيع تر، موسيقي افزون تر، طنز بيشتر، احساس عميق تر و ... من جينت را دوست دارم، زيرا خودم هم کمي رؤيا پرداز و عينکي هستم.
فیلمها با ما چه ميكنند؟
همشهری-واقعا چرا با وجود اين که میدانيم اتفاقهاي توي فيلم کاملا مجازي است باز هم تحتتأثير ... ديالوگها، صداهاي بيروني و صد البته موسيقي فيلم، همه و همه عواطف ما را دستكاري ... وقتي به چهرة شخصيت فيلم نگاه ميکنيم، در مورد هيجانات، خلق و خو، اهداف و ... هوشها و آدمها تئوريهاي جديد «يادگيري و هوش» میگوید که بيش از يک نوع هوش وجود دارد ...
همشهری-واقعا چرا با وجود اين که میدانيم اتفاقهاي توي فيلم کاملا مجازي است باز هم تحتتأثير ... ديالوگها، صداهاي بيروني و صد البته موسيقي فيلم، همه و همه عواطف ما را دستكاري ... وقتي به چهرة شخصيت فيلم نگاه ميکنيم، در مورد هيجانات، خلق و خو، اهداف و ... هوشها و آدمها تئوريهاي جديد «يادگيري و هوش» میگوید که بيش از يک نوع هوش وجود دارد ...
خوانندههاي ميليونتوماني
«با بزرگان موسيقي پاپ همراه شويد و صداي خود را باور كنيد»، «فقط با يك آهنگ ... دوزار هم ته جيبتان پول هست؛ پولي كه حاضريد براي چهره شدن خرجش كنيد؛ رؤيا شروع ميشود. .... شدهاند: «دستگاههايي هست كه با آنها صداي خواننده خارجي را برميدارند و صداي جديد .... 12 بار ديگر به جام جهاني صعود ميكنيم و چه حماسهها و خيار چمبرها كه خلق نميكنيم!
«با بزرگان موسيقي پاپ همراه شويد و صداي خود را باور كنيد»، «فقط با يك آهنگ ... دوزار هم ته جيبتان پول هست؛ پولي كه حاضريد براي چهره شدن خرجش كنيد؛ رؤيا شروع ميشود. .... شدهاند: «دستگاههايي هست كه با آنها صداي خواننده خارجي را برميدارند و صداي جديد .... 12 بار ديگر به جام جهاني صعود ميكنيم و چه حماسهها و خيار چمبرها كه خلق نميكنيم!
گفت و گو با على نصيريان
احادیث و روایات: پیامبر اکرم(ص): خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. .... نمايش تخت حوضى مى آيد، ادايى از غلام دربار مى شود، تازه خود غلام ها هم در خلق شادى و بيان تكنيك و لهجه، متنوع بوده اند. ... با سركيسيان هم كه تئاتر جديد را شروع كرديم، ترجمه بود. ..... گفتگو با رؤيا تيموريان و اميرجعفري بازيگران پستچي سه .
احادیث و روایات: پیامبر اکرم(ص): خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. .... نمايش تخت حوضى مى آيد، ادايى از غلام دربار مى شود، تازه خود غلام ها هم در خلق شادى و بيان تكنيك و لهجه، متنوع بوده اند. ... با سركيسيان هم كه تئاتر جديد را شروع كرديم، ترجمه بود. ..... گفتگو با رؤيا تيموريان و اميرجعفري بازيگران پستچي سه .
-
گوناگون
پربازدیدترینها