تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819227204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکاوی پیغام تلخی که کی‌روش به مردم ایران داد‌


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واکاوی پیغام تلخی که کی‌روش به مردم ایران داد‌
کارلوس کی‌روش دیگر فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد و با علم به کمی و کاستی‌های آن پذیرفته بار دیگر روی نیمکت تیم ملی بنشیند. با این حال او همچنان از رفتن و استعفا و مسائلی از این دست سخن می‌گوید و برخی رسانه‌ها هم به آن دامن می‌زنند. ترفندی که دیگر تکراری شده است.
آفتاب: واکاوی «پیغام تلخی» که کی‌روش به مردم ایران داد‌کارلوس کی‌روش در حالی قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال ایران تمدید کرد که بعد از یک تجربه سه ساله حضور در فوتبال ایران به خوبی مختصات آن را می‌شناخت و از آن آگاه بود، به ویژه اینکه او با همه امکانات فوتبال ایران، تجربه حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا را هم داشت. با همه این احوال و در یک پروسه طاقت‌فرسا و با تمدید قرارداد او، قرار است کی‌روش چهار سال دیگر مشروط ‌روی نیمکت تیم ملی کشورمان بنشیند.

به گزارش «تابناک»، هیچ یک از ما روزهای قبل از جام‌جهانی برزیل را فراموش‌ نمی‌کنیم که تیم ملی کشورمان با حداقل امکانات می‌‎خواست خودش را برای حضور در جام‌جهانی آماده کند؛ روزهایی که همه ما از بازی‌های تدارکاتی گسترده رقبای آسیایی‌مان، نمودار آماری می‌ساختیم و آن را با بضاعت اندک فوتبال کشورمان مقایسه می‌کردیم.

در این میان، کارلوس کی‌روش، بزرگترین فردی بود که از اوضاع و احوال شاکی بود. او مسئول تیمی بود که ‌توقعات بالای یک ملت را پشت ‌سرش‌ داشت و بی‌خیالی‌های یک رئیس فدراسیون را پیش رویش؛ پس بهترین کار، مصاحبه و گفت‌و‌گو و شکایت از اوضاع بود تا حداقل هواداران فوتبال بدانند، ‌اوضاع تیم ملی در چه حالی است. رسانه‌ها هم در آن زمان با کی‌روش همراه شدند تا سطح توقعات عمومی را از تیم ملی در جام‌جهانی پایین بیاورند.

جام‌جهانی با همه سختی‌هایش گذشت و کارلوس کی‌روش با یک تجربه سه ساله از فوتبال ایران، بار دیگر قبول کرد ‌روی نیمکت تیم ملی بنشیند، حال آنکه تیم ملی،‌ خود‌ بهتر از همه می‌دانست، هیچ تغییری در زیرساخت‌ها، امکانات و مدیریت فدراسیونش رخ نداده بود؛ اما با این حال، او پذیرفت بار دیگر روی نیمکت تیم ملی ‌نشیند و خیلی زود این تیم را برای جام ملت‌های آسیا آماده کند؛ جامی که در نیمه دوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، فشارهای وزارت ورزش بر فدراسیون برای بستن قراردادی با مفاد‌ مشخص و شفاف با کارلوس کی‌روش، موجب شد تا مرد پرتغالی، چهار سال مشروط را روی نیمکت تیم ملی بنشیند که بررسی عملکرد او در سه مرحله، موجب ادامه یا قطع همکاری با او می‌شود؛ جام ملت‌های آسیای 2015، انتخابی جام جهانی 2018 و رقابت‌های جام جهانی 2018. همین مسأله موجب شده تا کارلوس کی‌روش در آستانه جام ملت‌ها، بار دیگر «پیغام تلخ» برای ملت ایران بفرستد و بار دیگر موضوع استعفا و مسائلی از این دست را پیش کشد تا در آستانه جام‌ ملت‌ها، اندکی از بار مسئولیت‌هایش را کم کند.

اما ماجرا به اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی بازمی‌گردد که هنوز معلوم نیست برگزار ‌شود یا خیر و امروز را ‌آخرین فرصت رزرو آن معرفی کرده‌اند.

در این باره، روز گذشته، برخی رسانه‌ها «پیغام تلخ کارلوس کی‌روش»‌ را این گونه به مردم ایران ‌منعکس کردند که «با اين وضع توقع داريد چه مقامي بياوريم؟!» و در ادامه به آماده‌سازی‌های رقبای ایران در جام ملت‌ها اشاره شده بود و اینکه همه رقبا در حال تلاش هستند و ما دست روی دست گذاشته‌ایم.

البته پیام تلخ کارلوس کی‌روش، یک بخش دیگر هم داشت و آن نقب زدن مرد پرتغالی به اختلافات این روزهای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است؛ اختلافاتی که پس از تجربه همکاری این وزارت با فدراسیون بعد از جام‌جهانی شدت یافت و گودرزی فهمید ‌با این فدراسیون و این شیوه مدیریتی نمی‌تواند کار کند؛ بنابراین، عطای آن را به لقایش بخشید.

‌کارلوس کی‌روش که اولین روزهای حضورش در ایران را تجربه نمی‌کند، به خوبی می‌داند، ‌فوتبال ایران چه وضعیتی دارد. مشکلات مالی، تحریم‌ها و مسائلی از این دست، یک روز و دو روز نیست که دامنگیر فوتبال ایران شده، بلکه او در همه این سال‌های حضورش در ایران، آن را به خوبی تجربه کرده ‌و با علم به این مسائل پا به این میدان گذاشته است. اگر در زمان جام‌جهانی این دست بهانه‌ها پذیرفته بود، الان دیگر دست یازیدن به آن‌ها کمی نخ‌‎نما شده است.

به هر حال مردم بهتر ‌می‌دانند که وضعیت مدیریت فوتبال ایران چگونه است و برای همین هم انتظار چندانی ندارند؛ هرچند همه آرزو دارند که ایران قهرمان آسیا شود، ولی اگر خدای ناکرده این اتفاق هم نیفتد، مردم چندان تعجب نمی‌کنند.





تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن