تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819495437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افراطی‌گری مهمترین چالش‌های جهان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون اول رئیس‌جمهور: افراطی‌گری مهمترین چالش‌های جهان اسلام است خبرگزاری پانا: معاون اول رئیس جمهور گفت: تروریسم و افراطی‌گری یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی جهان اسلام است که دین، مذهب، ملیت و قومیت نمی‌شناسد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر ساعت 12:44



به گزارش خبرگزاری پانا، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه دهمین اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در هتل آزادی تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه این اجلاس در ارتقای همبستگی کشورهای اسلامی برای مقابله با چالش های پیش رو افزود: انتخاب عنوان «همگرایی رسانه ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام» را برای این اجلاس انتخابی مناسب و به موقع می دانم.
وی ادامه داد: آقای دکتر روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران طی سخنرانی خود در شصت و هشتمین نشست مجمع سازمان ملل، جامعه جهانی را به تلاش برای ساختن جهان عاری از خشونت و افراطی گری فراخواند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: خاورمیانه که به عنوان بخش مهمی از پیکره امت اسلامی سال‌هاست از اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رنج می برد تنها یک سال پس از این هشدار با موج جدید افراطی گری و تروریسم به ویژه در سوریه و عراق مواجه شده است؛ امری که عمیقاً بر تألمات مشترک مسلمانان در همه جهان افزوده است.
جهانگیری افزود: هرچند ماهیت و ساختار ناعادلانه سیاست بین الملل تاکنون چنانکه باید نتوانسته است جهان و منطقه را از این امواج خشونت، افراطی گری و تروریسم دور کند اما اقدام روشنگرانه و شجاعانه بخشی از رسانه ها و خبرنگاران متعهد در سراسر جهان در عمل به وظایف حرفه ای و انسانی مایه امید است.
وی گفت: آن‌ها در ماجرای کشتار وحشیانه بیش از 800 کودک فلسطینی توانستند صدای مظلومیت مردم فلسطین را در سطح جهان مطرح کنند و قربانیان امواج جدید افراطی گری و تروریسم را به تصویر درآورند.
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: اگر چه در دنیای رسانه ای شده امروز نمی توان واقعیت وارونه شده در بخش دیگری از جهان رسانه ای تحت سلطه صهیونیسم را نادیده گرفت، در چنین وضعیتی رسانه ها به ویژه رسانه های کشورهای اسلامی عهده دار نقشی خطیر و تاریخی هستند.
جهانگیری گفت: سازمان همکاری‌های اسلامی که اساساً برای پیگیری قضیه فلسطین ایجاد شده است باید بتواند با استفاده از همه ظرفیت ها از جمله سازوکارهای رسانه‌ای، نقش تاریخی خود را در دفاع از مردم فلسطین و قربانیان خشونت و تروریسم به صورت فعالانه تری ایفا نماید.
وی با بیان اینکه همه ما مسئولیم نگذاریم چهره رحمانی اسلام قربانی افراطی‌گری به نام دین شود افزود: امروز اقدامات خشونت بار گروه تروریستی داعش علیه مسلمانان شیعه و سنی و نیز پیروان دیگر ادیان و قومیت ها جهان را آزرده است.
جهانگیری گفت: سوء استفاده داعش از رسانه ها و فناوری های مدرن اطلاعاتی برای تبلیغ و توجیه اقدامات غیرانسانی خود مسئولیت های ما را در این حوزه مضاعف کرده است.
وی افزود: در این شرایط حمایت کشورهای اسلامی از استقرار دولت جدید عراق و اقدامات آن در مبارزه با گروه‌های تروریستی که با هدف حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور صورت می پذیرد نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: درباره سوریه نیز روند تحولات در منطقه نشان می‌دهد که بحران این کشور راه حل نظامی ندارد و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران بر راه حل سیاسی سوری- سوری تأکید داشته است و همچنان آن را تنها راه برون رفت از وضعیت تأسف‌بار فعلی می‌داند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن