تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819969706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله نورمفیدی: امروز دنیا تشنه فرهنگ اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله نورمفیدی: امروز دنیا تشنه فرهنگ اسلامی است گرگان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: دنیا امروز تشنه فرهنگ اسلامی است و علماء و روحانیون نقش مهمی در تبیین دین با توجه به جایگاه خود و شرایط زمانی دارند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت ا..."سید کاظم نورمفیدی" شامگاه سه شنبه در جمع علماء، فضلا و طلاب حوزه های علمیه استان گلستان که با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: امروز علماء میراث داران دستاوردهای رسول گرامی اسلام هستند که اگر نبودند چه در میان اهل سنت و شیعه آنچه به عنوان میراث گرانسنگ اسلام در دست داریم، بدست ما نمی رسید.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: روحانیت همچنین در طول تاریخ حافظ دین و پشتیبان استقلال مردم بوده است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان گفت: در انقلاب اسلامی نیز اگر جایگاه امام بعنوان پرچمدار آن در حوزه های علمیه وجود نداشت، یقینا این انقلاب به جایی نمی رسید.
امام جمعه گرگان با بیان این که روحانیت و علمای دین، قدیمی ترین و ریشه دارترین قشرهای جامعه هستند، ادامه داد: همراه امام، روحانیت بود که پیام و اهداف آن حضرت را در گوشه و کنار کشور منتشر کرد و با همراهی روحانیت و حضور مردم، این انقلاب به ثمر رسید.
امام جمعه گرگان افزود: امروز به برکت این نظام و انقلاب است که شاهد گسترش کمی حوزه های علمیه و جایگاه خوب آنها در بین اهل تشیع و تسنن هستیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان با یادآوری این که قبل از انقلاب به تعداد معدودی حوزه داشتیم، گفت: امروز حدود 18 حوزه علمیه در استان داریم و امید است این حوزه ها بتوانند مسوولیتی را که برعهده روحانیت است، انجام دهند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان اظهارکرد: اوایل انقلاب تلاش زیادی شد که در استان اختلافاتی ایجاد شود که با آگاهی و روشن بینی علمای اسلام جلوی آن خطرات و توطئه ها گرفته شد.
آیت الله نورمفیدی در ادامه استان گلستان را در وحدت به عنوان الگو در جهان اسلام بیان کرد و افزود: لازمه وحدت این است که به فریاد اسلام و دین برسیم چون دین هدف دشمنان قرار گرفته است.
امام جمعه گرگان افزود: تداوم وحدت نیازمند پذیرش شیعه و سنی از سوی همدیگر بوده و اینکه قبول کنند که مبنای درستی در تمام زمینه های اعتقاداتشان دارد تا دشمن از اختلافات مذهبی سوء استفاده نکند.
آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر با دیده انصاف بخواهیم نگاه کنیم در این 15 ماه دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی را انجام داد و اخیرا تیم ایران مذاکرات خیلی مشکلی داشت و اگر قضایا را به گونه ای دیگر مطرح کنیم،بی انصافی است.
نماینده ولی فقیه در گلستان اضافه کرد: قدردانی از این عزیزان باعث دلگرم تر شدن آنها می شود و وظیفه علما بوده که به مردم بگویند در چه شرایطی قرار داریم و در گذشته چه داشتیم و امروز چه داریم.
آیت الله نورمفیدی گفت: امروز سربازان ما در جبهه سیاست و در صحنه بین الملل بدون اینکه یک ذره از اصول خود کوتاه بیایند با خوشحالی و موفقیت بر می گردند و کشورهای بزرگ اعتراف می کنند که بدون ایران نمی توانند امروز خاورمیانه را اداره کنند.
7464/601


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن