تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802515572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه برنامه های اردو و بازدید به اولیا دانش آموزان الزامی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس: ارائه برنامه های اردو و بازدید به اولیا دانش آموزان الزامی است خبرگزاری پانا:معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت:براساس دستورالعمل کشوری اردووبازدیدهای دانش آموزی، مدارس باید همراه برگ رضایت نامه ،فهرست برنامه های اردووبازدید را نیز به اولیا دانش آموزان ارائه کنند
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر ساعت 18:25



به گزارش خبرگزاری پانا،معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس بااشاره به آغاز برگزاری اردووبازدید دانش آموزی خواستار رعایت ضوابط و مقررّات اجرایی در برگزاری این برنامه های شد

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس بااشاره به به برگزاری اردوهای دانش آموزی گفت:فعالیت های اردویی درراستای تاکید بر رشد جنبه های اجتماعی و عاطفی دانش آموزان بنا شده است و به دنبال کسب آمادگی های لازم و متناسب دردانش آموزان برای زندگی بهترمی باشد.

وی گفت: دراین فعالیت ها ،علاقه ها و نیازهای خاصّ فراگیران با توجه به وجود تفاوت های فردی مورد توجّه قرار می گیرد و فرصت لازم برای تمرین آموخته های نظری و کاربست آن ها در زندگی فراهم می شود.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به تأثیر مستقیم و غیر مستقیم اردو و بازدید و گردش های علمی بر دانش آموزان گفت: همکاری و مشارکت دانش آموزان در متن برنامه ها و فعّالیّت های تربیتی بسیار کاراتر ،عمیق تر و پایدارتر می شود.

نظری گفت:آموزش و پرورش به عنوان متولّی اصلی تعلیم و تربیت به فعّالیِّت های اردو و بازدید دانش آموزان به عنوان یک فعّالیّت روشمند و هدف دار که با مشارکت و تعامل مربّیان ، معلمّان و دانش آموزان و اولیای آنان به منظور تحقّق بخش اعظمی از نیازهای اجتماعی ، فرهنگی ، عاطفی ، جسمی و ... انجام می شود ، توجّه جدّی دارد.

وی همچنین به سایر اهداف اردو اشاره کرد و ایجاد بستر مناسب برای تمرین یک زندگی دسته جمعی منبعث از ارزش های اسلامی ،تقویت و تحکیم بنیه اعتقادی ، اخلاقی جوانان و نوجوانان وکسب تجربه در زمینه های مختلف اجتماعی ، اخلاقی و فرهنگی را  از اهم این اهداف دانست.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس کمک به فرایند اجتماعی شدن و ارتقای مهارت های اجتماعی ،ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی  و همچنین گسترش و تعمیق مهارت های فردی و ارتقای سطح هوشیاری و قدرت درک و دریافت شرکت کنندگان را از دیگر اهداف برگزاری اردو عنوان کرد.

وی همچنین گفت: در فعالیت های اردویی جهت گیری ویژه برای تعمیق روحیه وطن خواهی و دلبستگی به کشور و همچنین آشنا سازی شرکت کنندگان با شرایط معیشتی مردم در مناطق محروم از دیگر این اهداف است.

نظری به سیاستهایی که در برگزاری اردو توسط مربیان مورد تاکید است اشاره کرد و افزود: در برگزاری اردوها تدارک برنامه‌ها می‌بایست به نحوی باشد که منجر به تقویت و گسترش معیارها و ارزش‌های اسلامی شود.

وی همچنین جذابیت، تنوع، نشاط و شادابی و نیز مشارکت فعالانة شرکت‌کنندگان را از دیگر این سیاست ها عنوان کرد و افزود: برنامه‌ها می‌بایست با نیازهای عاطفی، اجتماعی و جسمی شرکت‌کنندگان در جنسیت و مقاطع مختلف تحصیلی مطابقت داشته باشد و تنوع و تعداد اردوها به نحوی لحاظ گردد که ذائقة شرکت‌کنندگان را پوشش دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی مستقیم و غیرمستقیم کوتاه مدت در برخی اردوهای خاص می بایست مورد توجه قرار گیرد افزود : در برگزاری و اجرای اردوها می‌بایست تمهیدات و اقدامات مقتضی به منظور تأمین کامل امنیت فردی و جمعی شرکت‌کنندگان پیش‌بینی و اعمال شود.

وی همچنین درخصوص ضوابط و مقررّات اجرایی در برگزاری اردو با اشاره به اینکه کلیّه دانش آموزان اعزامی و عوامل اجرایی باید دارای بیمه حوادث اردویی باشند افزود: علاوه براین عوامل اجرایی باید در قبال دانش آموزان اعزامی ، از بیمه ی مسؤولیّت مدنی برخوردار باشند .

نظری افزود:باتدبیری که در وزارت آموزش وپرورش اندیشیده شده طی تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های بیمه گر، همه عوامل اجرایی مدارس تحت پوشش بیمه مسوولیت مدنی قرار گرفته اند.

وی اطمینان داشتن مسوولین اردو از مناسب و سالم بودن وسایل نقلیّه و همچنین رعایت ظرفیّت قانونی وسیله ی نقلیّه را  از این ضوابط و مقررات عنوان کرد و افزود: وسیله ی نقلیّه ضمن دارا بودن برگه معاینه ی فّنی ، باید دارای بیمه ی سرنشین ، مناسب با طول مسیر و نوع سفر ، مجهّز به امکانات ایمنی و وسایل مورد نیاز با توجّه به فصول سال باشد.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: سرپرستان اردو موظّفند قبل از اعزام دانش آموزان به اردو ، راننده یا رانندگان را نسبت به نحوه ی ارتباط صحیح با دانش آموزان ، حسّاسیّت کار و برخورد تربیتی با آنان و رعایت شئوون اخلاقی توجیه کنند .

وی همچنین با اشاره به اینکه محلّ برگزاری اردو و بازدیدها باید از رودخانه های خروشان و عمیق ،‌ صخره ها وکوه های مرتفع ، جادّه ها و ریل قطار به دور باشد گفت: استقرار در این گونه مکان ها هیچ گونه مجوزّی ندارد .

نظری همچنین تاکید کرد: مسئولین اردوگاههایی که میزبان اردو های دانش آموزی هستند موظفند نسبت به ایمن سازی اردوگاه شامل حصارکشی ، ترمیم و تکمیل حصارهای موجود در اطراف اردوگاه . ایمن سازی دریچه چاه های آب و فاصلاب و حصارکشی اطراف نهرهای روباز ، آب جاری ، استخرها ، حوضچه ها و نقاط حادثه خیز . جمع آوری کابل های برق و نصب آن ها به صورت هوایی یا زیرزمینی اقدام کرده باشند.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس تکمیل سیستم های روشنایی در کلّیّه ی نقاط اردوگاه، بازبینی سیستم های گرمایشی و سرمایشی از نظر سیتم برق و سوخت ،نصب تابلوهای هشدار دهنده وهمچنین بازبینی مستمرّ آب شرب ذخیره شده در اردوگاه توسط بهداشت منطقه و ضدعفونی کردن آن برابر با آیین نامه های وزارت بهداشت نیز ازدیگر وظایف مسوول اردوگاه است.

الزام ثبت اردووبازدید در سامانه اینترنتی اردو و بازدید دانش آموزی

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش فارس از راه اندازی سامانه جامع ثبت اطلاعات اردو و بازدید دانش آموزی در فارس به آدرس http://ordoo.farsedu.ir خبرداد

وی افزود: این سامانه به منظور وحدت رویه و نظارت دقیق بر صدور مجوزهای اردو و بازدیدهای دانش آموزی، برگزاری اردوها در مکانهای مورد تایید، رعایت کامل دستورالعمل اردوها و بازدیدها و ثبت اطلاعات و آمار دقیق به صورت متمرکز راه اندازی شده است .

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس اظهار داشت:از این پس مدیران مدارس می بایست نسبت به ثبت اطلاعات اردوهای درون منطقه ای  در سامانه اقدام نموده وکدرهگیری را دریافت نمایند

وی همچنین گفت:درخصوص اردوهای برون منطقه ای وبرون استانی نیز باید اطلاعات توسط کارشناسی اردوهای ادارات دراین سامانه ثبت گردد

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس همچنین افزود: از این تاریخ برگزاری هرگونه اردو بدون کد رهگیری قابل قبول نخواهد بود.
به گفته نظری همه دستور العمل ها و اطلاعات مربوط به برگزاری اردو و بازدید از طریق سایت اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش وپرورش  به آدرس اینترنتی http://farhangi.farsedu.ir  قسمت کتب الکترونیکی قابل دریافت می باشد











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 496]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن