تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802956279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد زندگی مجردی دختران نگران‌کننده است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رشد زندگی مجردی دختران نگران‌کننده است
کد خبر: ۴۵۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ - 02 December 2014


مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: رشد زندگی مجردی دختران، نگران‌کننده است.

به گزارش فارس، فهیمه فرهمندپور بعد از ظهر امروز در دهمین جلسه شورای اداری در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت: در جهت ادبیات و نگاه مشترک به حوزه زنان و خانواده تلاش کنیم تا مسائل این حوزه بهتر مدیریت شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه مسائل زنان و خانواده بسیار نگران‌ کننده است، گفت: در حوزه مسائل زنان، جایگاه زنان در افکار عمومی، وضعیت زنان در موقعیت‌ها و ابعاد اجتماعی در کشورها و جوامع مختلف فراز و فرودهایی دارد.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت زنان در همه جای دنیا به یک گونه نیست، ادامه‌ داد: زنان و اهتمام به خانواده در موقعیت‌های مختلف، متفاوت است.

فرهمندپور یادآور شد: واقعیت‎های موجود تایید نمی‌کند که هرچه وضع اقتصادی بهتر باشد، وضعیت زنان آن جامعه هم مناسب باشد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان عربستان سعودی بر اساس آمار ثروتمندترین زنان جهان هستند، افزود: اما همین زنان کمترین میزان اختیار در استفاده از این ثروت و نازل‌ترین وضعیت زنان جهان را دارند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد آن چه در تعیین وضعیت زنان، حرف اول را می‌زند امکانات سخت‌افزاری و منابع مالی نیست، گفت: دیدگاه زنان به خودشان و دیدگاه مردان به زنان، نشان می‌دهد زنان در چه وضعیتی قرار دارند.

فرهمندپور با بیان اینکه می‌خواهیم با همگرایی به نقطه مشترک برسیم، اظهار داشت: نگاه به زن، نگاه به موجودی است که پرداختن به آن می‌تواند سبب قوت جامعه و امنیت خانواده شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به زنان، بالفعل کردن ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در خدمت جامعه قرار گیرد، ادامه‌ داد: از مسائلی که در جامعه با آن مواجه هستیم این است که مسائل زنان، صرفا مسائل زنانه دیده می‌شود در حالی که مسئله زنان، مسئله همه مخاطبان جامعه است.

فرهمندپور با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئول آموزش زنان و مردان است، افزود: اما بخشی از این جامعه، اقتضائات خاص دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه این خطای استراتژیک در همه برنامه‌ریزی‌های ما وجود دارد، گفت: بسیاری از مسائلی که زنان و خانواده با آن مواجه هستند و ما آن مسائل را متوجه زنان می‌کنیم ناشی از بی‌توجهی ما به حوزه زنان است و من از مسئولان تقاضا دارم این خطا را رفع کنند.

وی با بیان اینکه کمتر از هشت درصد مخاطبان درباره مهارت‌های زندگی، مردان هستند، بیان داشت: بسیاری از مسائلی که متوجه زنان است ناشی از عملکرد نامناسب مردان است.

فرهمندپور افزود: در بحث عفاف و حجاب همواره بر روی زنان متمرکز بوده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب، پیکان به سمت دختران و زنان است، تصریح‌ کرد: دائم در حال گوشزد کردن به زنان هستیم که زنان بهتر است به محیط خانواده بپردازند و اشتغال ضرورتی برای زنان ندارد اما حقیقت این است که در سال‌های گذشته میزان مسئولیت‌پذیری مردان در مقابل خانواده، کاهش یافته است و زنان راهی جز ورود به عرصه‌های اقتصادی ندارند.

فرهمندپور یادآور شد: بسیاری از مسائل زنان باید مورد بازنگری قرار گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نرخ ازدواج کاهش یافته و نرخ طلاق افزایش، گفت: متوسط سن ازدواج افزایش و متوسط سن طلاق، کاهش یافته است و تحکیم خانواده از دغدغه‌های کشور است.

فرهمندپور درباره تحصیل و اشتغال زنان، اظهار داشت: جلوی دختران را برای ورود به دانشگاه گرفتن، منجر به اتفاق چند سال اخیر و خروج از کشور و فرار مغزها شده که در گذشته جریانی عمدتا مردانه بود و امروز دختران ما هم برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند.

این مسئول با بیان اینکه دختران ما امکان استفاده بهینه از عمر، توان، ظرفیت‌ها و ... را جز در دانشگاه ندارند، گفت: به لحاظ بحث سلامت هم دغدغه جدی درباره زنان داریم.

وی با اشاره به اینکه سرطان‌های شایع زنان، قابل درمان‌ترین سرطان‌های حوزه زنان هستند، ادامه داد: چون دیر بیماری شناخته می‌شود هزینه درمان افزایش یافته است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ورزش بانوان در دستگاه‌ها مصوبه قانونی دارد، تصریح‌ کرد: این موضوع درگیر سلایق مدیران شده و انجام نمی‌شود.

وی افزود: تا چند سال قبل تصور بر این بود که اعتیاد آسیب مردانه است و امروز این‌گونه نیست و 9 تا 10 درصد معتادان ما زنان هستند.

فرهمندپور با اشاره به اینکه متوسط سن اعتیاد زنان به 27 سال رسیده است، گفت: الگوی اعتیاد زنان از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه اعتیاد در کشورهای دیگر در میان قشر مجرد است، تصریح‌کرد: در کشور ما اعتیاد چه برای زن و مرد در میان افراد متاهل است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده یادآور شد: رشد زندگی مجردی دختران، نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌ریزی‌های جدی در این حوزه اتفاق بیفتد.

فرهمندپور به بازگرداندن نقش پدری و همسری مردان در خانواده تاکید کرد و اظهار داشت: درباره  افزایش مراجعان به اورژانس اجتماعی، معضلات اجتماعی و ... اتمام حجت می‌کنم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: کابینه مستقلی برای زنان نداریم و زنان بخش اعظمی از مخاطبان حوزه‌های مدیریت هستند که اگر به آن پرداخته نشود عذر آن بر عهده من نیست.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن