تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805024985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر کل کنگره شهدای روحانی: نهضت جنگل متکی به آموزه های اسلامی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر کل کنگره شهدای روحانی: نهضت جنگل متکی به آموزه های اسلامی بود رشت - ایرنا - دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور گفت: نهضت جنگل، متکی به آموزه های اسلامی بود و میرزاکوچک خان حرکتی 100 درصدی دینی را در گیلان شکل داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور روز سه شنبه در یادواره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و 150 شهید طلبه و روحانی استان گیلان در آرامگاه میرزا در سیلمانداراب رشت افزود: میرزا کوچک خان، رسالت خود را مبارزه و جنگیدن با اجنبی عنوان کرده است و این هدف با سرسپردگی جریان های ملی گرا به بیگانگان تقابل دارد.
دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور میرزاکوچک خان جنگلی را 100 درصد دینی و استکبارستیز دانست و انتساب سردارجنگل را به جریان های ملی گرا رد کرد.
وی جامعه دینی را بر دو پایه امامت و امت استوار خواند و افزود: هرگاه در طول تاریخ امت از امامت جدا شد، به جامعه دینی خساراتی جبران ناپذیر وارد آمد.
حجت الاسلام ذوالنور به نقش آفرینی روحانیت در دوران پرافتخار دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: روحانیون در دفاع مقدس هم نقش پشتیبانی و هم ترغیب کننده به جهاد و شهادت را در کنار نقش فرماندهی داشتند.
وی افزود: بر اساس آمار ارایه شده از سوی بنیادشهید و امور ایثارگران، 2 هزار و 776 روحانی شهید داریم.
وی روحانیت را مشعل دار چراغ حکومت دینی دانست و ادامه داد: در فضاهای مجازی، تبلیغات گسترده ای علیه روحانیت انجام می شود که هدف از این اقدامات، خدشه دار کردن جایگاه مهم و اثرگذار روحانیت در جامعه است.
حجت السلام محمد جمالی دبیر ستاد یادواره روحانی شهید میرزاکوچک خان و 150 شهید طلبه و روحانی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: ستاد کنگره میرزاکوچک خان در سال 1389 در قالب چهار کمیته تخصصی شروع به فعالیت کرد که مهمترین اهداف این کنگره، شناسایی و حفظ آثار طلبه و روحانی استان، ترویج فرهنگ شهادت، تجلیل از خانواده های روحانی ایثارگر و تدوین فیلم مستند شهدای روحانیت است.
وی با بیان این که پنج هزار برگ سند توسط این کنگره درباره میرزاکوچک خان جمع آوری شده است، گفت: کتاب جامع میرزاکوچک خان جنگلی نیز تهیه و در صورت تامین اعتبار به چاپ می رسد.
مسوول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان تشکیل گفت: تاکنون سه هزار طلبه و روحانی در استان جذب و فعال شده که ماموریت های گسترده ای در زمینه های بصیرت افزایی، روشنگری، آموزش چهره به چهره در مساجد و محلات را دنبال می کنند.
وی تصریح کرد: تاکنون 320 طلبه روحانی در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان و 11هزار و 900 دانش آموز با 270 اتوبوس در قالب راهیان نور به مناطق جنگ زده جنوب کشور اعزام شده است.
میرزا یونس معروف به «میرزا کوچک» در 1298 در رشت متولد شد؛ با توجه به آنکه پدرش به میرزابزرگ معروف بود، به وی میرزا کوچک لقب دادند.
در نوجوانی برای تحصیل علوم دینی قدم به مدارس مذهبی گذاشت و مدارج علمی را طی کرد و در سال 1326 در گیلان به صفوف آزادیخواهان پیوست و برای مقابله با محمدعلی شاه روانه تهران شد.
در تاریخچه مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران، قیام میرزا کوچک خان جنگلی از جمله نهضت هایی است که با اندیشه اسلامی و ضداستعماری شکل گرفت و روز 11 آذر 1300 هجری شمسی میرزا کوچک خان جنگلی پس از سال ها مبارزه علیه خیانت های قاجار و استبداد رضاخانی، به شهادت رسید.
آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی معروف به سردار جنگل در جنوب شهر رشت در محله سلیمانداراب واقع شده است.
619 / 695/ 2025


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن