تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798461728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع مشکلات آموزشکده های فنی و حرفه ای نیازمند توجه مسوولان ملی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رفع مشکلات آموزشکده های فنی و حرفه ای نیازمند توجه مسوولان ملی است یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد آموزشکده های فنی و حرفه ای این استان را از مراکز مهم تربیت نیروهای کارآموزده و دارای مهارت برشمرد و بر رفع مشکلات آنها از سوی مسوولان ملی و استانی تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز سه شنبه در بازدید از آموزشکده های فنی و حرفه ای پسرانه و دخترانه یاسوج، گفت: اعتبار پروژه های آموزشکده های فنی و حرفه ای از لحاظ تقسیم بندی اعتبارات ملی است و نمی توان از اعتبارات استانی در این زمینه هزینه ای کرد.
وی از قسمت های مختلف آموزشکده های فنی و حرفه ای بازدید و بیان کرد: سهم اعتباری پروژه های عمرانی آموزشکده های فنی و حرفه ای استان باید از طریق پیگیری با مراکز مرتبط در کشور تامین شود.
خادمی کمبود امکانات آموزشی، رفاهی، اداری، زیرساختی و خوابگاهی را از مهمترین مشکلات این آموزشکده ها برشمرد و اظهار کرد: باید با همکاری و حمایت دستگاه های ملی نوسازی و امکانات جدید در این مراکز ایجاد شود.
وی تامین منابع مالی برای ساخت خوابگاه، تهیه تجهیزات کارگاهی و راه اندازی سلف سرویس غذاخوری در آموزشکده های فنی و حرفه ای یاسوج را از سایر مشکلات دانست و بر رفع آنها از سوی مسوولان ملی تاکید کرد.
خادمی ابراز داشت: برخی مشکلات این آموزشکده ها نیز مربوطه به دستگاه های اجرایی استان است که با همکاری آنها برطرف خواهند شد.
خادمی عنوان کرد: وجود آموزشکده های فنی و حرفه ای از نیازهای اساسی کهگیلویه و بویراحمد برای ادامه تحصیل دانش آموزان هنرستانی است.
وی ابراز داشت: دانش آموختگان این آموزشکده ها نیروی مورد نیاز استان در بخش های صنعت و خدمات را تامین می کنند که این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از دو هزار دانشجو هم اینک در آموزشکده های فنی و حرفه ای پسرانه و دخترانه یاسوج مشغول به تحصیل هستند، گفت: امکان تحصیل برای دانشجویان بومی و کاهش هزینه ها برای آنها در این آموزشکده ها یک مزیت محسوب می شود.
رییس آموزشکده فنی و حرفه ای پسران یاسوج نیز در این آیین گفت: این آموزشکده در سال 74 تاسیس و هم اکنون هفت رشته تحصیلی شبانه و روزانه شامل الکترونیک، برق صنعتی، ساختمان، کامپیوتر، حسابداری، مکانیک و نقشه کشی معماری در آن تدریس می شود.
رحیم امین زاده افزود: یکهزار و 500 دانشجوی این آموزشکده فنی در مقطع کاردانی از سوی 200 نفر از نیروهای متخصص دانشگاه های مختلف استان آموزش داده می شوند.
وی تعداد آموزشکده های فنی و حرفه ای در استان را دو مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با استان فارس که 17 آموزشکده دارد ناچیز است.
امین زاده بیان کرد: باید با همکاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با ایجاد رشته های جدید در سالهای آینده این تعداد آموزشکده در سطح استان افزایش یابد.
وی کمبود فضای آموزشی و وسیله نقیله برای رفت و آمد دانشجویان و کارکنان به مراکز صنعتی مرتبط را از مهمترین مشکلات این آموزشکده برشمرد و خواستار مساعدت استاندار و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع آنها شد.
امین زاده اظهار کرد: تعداد زیادی از دانش اموختگان هنرستان های فنی و حرفه ای در سطح استان به دلیل کمبود فضای آموزشی برای ادامه تحصیل به سایر استان های کشورمهاجرت می کنند.
رییس آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج نیز گفت: این آموزشکده در سال 78 با سه رشته تحصیلی شامل بهداشت مدارس، طراحی دوخت و حسابداری در مقطع کاردانی آغاز به کار کرد.
فرزانه آرامش افزود: در سالهای 81 - 82 رشته کامپیوتر و مربی کودک و از سال 89 نیز رشته معماری و سایر رشته ها برای تدریس در این آموزشکده فنی و حرفه ای اضافه شد.
وی بیان کرد: هم اینک 600 دانشجو مقطع کاردانی از نقاط مختلف کشور در رشته های طراحی دوخت، کامپیوتر، حسابداری، معماری و مربی کودک در آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج مشغول به تحصیل هستند.
آرامش اظهار کرد: شمار زیادی از دانشجویان این آموزشکده فنی و حرفه ای پس از دانش آموختگی جذب بازار کار شده اند.
وی دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج را یک دانشگاه کارآفرین دانست و گفت: این دانشکده تنها مرکز دخترانه کهگیلویه و بویراحمد بوده و دارای مشکلات متعدد زیرساختی و رفاهی است.
آرامش کمبود فضای آموزشی و تجهیزات کارگاهی، نبود محوطه آسفالته، نداشتن خوابگاه مناسب و تکمیل نشدن سلف سرویس غذاخوری را از مشکلات عمده این آموزشکده عنوان کرد.
رییس آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید اعتباری را برای شتاب بخشی در تکمیل سلف سرویس و تجهیز کارگاه های این آموزشکده اختصاص دادند.
671/7533


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن