تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806755634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تونل هوایی وحشت در پل فردیس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تونل هوایی وحشت در پل فردیس کرج- ایرنا- هزاران نفر از مسافرانی که هر روز از کرج به تهران می روند یا از تهران به متروی کرج (ایستگاه شهید سلطانی ) می رسند، ناچارند از پل هوایی عابر پیاده ای عبور کنند که بی شباهت به تونل وحشت نیست.


به گزارش خبرنگار ایرنا، داستان پل عابر پیاده در شهر کرج جذابیت های خاصی دارد بخصوص اگر این پل، محل عبور هزاران و حتی شاید میلیون ها نفر از مردمی باشد که وسیله نقلیه عمومی را جایگزین وسیله نقلیه تک سرنشین و شخصی کرده اند.
پل عابر پیاده که شرق به غرب جاده ملارد را در محدوده متروی کرج به هم وصل کرده است، یکی از پل هایی است که روزانه شاهد تردد زن و مرد، پیر و جوان و سالم و معلول است.
مسوولان شهری برای کاهش خطرات ناشی از تصادف، دیوار آهنی حایلی را بین دو لاین شرق و غرب این جاده کشیده اند تا مبادا مسافرینی که تمایلی برای استفاده از پل عابر پیاده را ندارند هم مجبور شوند که از این پل استفاده کنند.
این پل همچون خیلی از پل های عابری که در سطح شهرهای بزرگ وجود دارد از نعمت تابلوهای بزرگ تبلیغاتی هم بی بهره نیست و همین موضوع باعث شده که دید مسافرین به خیابان و برعکس دید خیابان به این پل به حداقل و در مواردی به صفر برسد.
"سارا محمدیان" از شهروندان کرجی که به گفته خود هر صبح و شام هنگام رفت و آمد به تهران از این پل عبور می کند در خصوص کمبود روشنایی و کارنکردن بسیاری از اوقات پل های برقی این پل می گوید: دو سمت این پل هم به همت مسوولان شهری مجهز به پله برقی، آسانسور و پله معمولی شده است تا هر نوع رفاهی را برای مسافرین این ایستگاه شلوغ فراهم آورده باشند اما مشکل از آن جایی شروع می شود که نه پله برقی این پل کار می کند و نه آسانسور آن. پله های معمولی هم به قدری کم عرضند که در این شلوغی مسافرین پاسخگوی تردد آن ها نیست و معمولا یک طرفه می شود.
وی افزود: مسافرین همیشگی این پل به این وضعیت عادت کرده اند و اگر برخی از آن ها غر و لندی هم دارند، اما ناچار به استفاده از این شرایطند و کمتر کسی در خاطرش فعالیت آسانسورهای این پل به رغم هزینه ای که شده است را به یاد دارد.
رضا رضوی دانشجوی یکی از دانشگاههای کرج نیز در این باره به ایرنا می گوید : در کنار مصایب مختلف تحمیلی به مسافران مترو، شهروندان باید مشکل دیگری را هم تحمل کنند که واقعا هیچ توجیهی برآن نیست و آن فقدان روشنایی این پل است.
به گفته وی صبحگاهان و شامگاهان که مسافرین برای رفتن و برگشتن از محیط کسب و کار از این پل استفاده می کنند، باید مسلح به چراغ اضطراری باشند، چرا که این پل هیچگونه روشنایی با خود ندارد.
مسافرین این پل به زحمت پله های، پله برقی که دیگر ثابت شده است را می یابند و آرام آرام از آن بالا یا پایین می روند، در طول پل هم با استفاده از سو سوهای نور افکن های محوطه مترو مسیر را می یابند و به سختی به آن سوی پل می رسند، دیگر نمی دانم در ایام و ساعاتی که این پل خلوت است، امنیت گذرندگان این پل چه می شود؟
با این حال بعضی اوقات به نظر می رسد مسوولان که امکان ندارد گزارش این وضعیت نامطلوب و ناهنجار این پل را ندیده باشند، عمدا نسبت به رفع نواقص آن اقدام نمی کنند تا مسافران هر روزه این پل از نعمت هیجان رایگان بهره مند شوند و بدون صرف هزینه و وقت اضافی از تونل وحشت استفاده کنند.
قائم مقام سازمان زیبا سازی شهرداری کرج در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پل های مکانیزه با نظارت سازمان زیبا سازی و توسط بخش خصوصی نصب راه اندازی می شوند.
"عبدالرضا معظمی گودرزی "افزود: نظافت، رنگ آمیزی و برق این پل ها به صورت روزانه و مستمر مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در برخی مواقع قطعی برق آسانسور پل ممکن است اختلال در تردد شهروندان ایجاد کند که به محض بروز مشکل از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و تا رفع نقص ممکن است بین دوتا چهارساعت زمان ببرد.
گودرزی اظهارکرد: پل شهید سلطانی تنها پلی است که در کنار آن پل عابرپیاده احداث شده است ومانند سایر پل های مکانیزه و معمولی کرج هر روز مورد بازدید مستمرکارشناسی قرار می گیرد.
وی افزود: دو روز پیش شرکت توزیع برق البرز با قطع کردن برق این پل یک وقفه چند ساعته ایجاد کرد که تا ساعت دو مشکل حل شد و اکنون تردد بر روی پل آن انجام می شود.
اکنون در کلانشهر کرج چهار پل مکانیزه فعال و دو پل مکانیزه دیگر در دست اقدام است که درآینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
پل عابر پیاده شهید سلطانی در مجاورت ایستگاه قطار شهری تهران - کرج قرار دارد و روزانه هزاران مسافر در این مسیر تردد می کنند.ک/4
691/7410


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن