تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش روشنایی ال ای دی ها با نانوساختاری جدید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افزایش روشنایی ال ای دی ها با نانوساختاری جدید تهران- ایرنا- محققان آمریکایی با ارائه یک طراحی جدید، موفق به افزایش کارایی ال ای دی ها شدند، در این روش از یک لایه نازک و زیرلایه متخلخل برای افزایش کارایی و شفافیت استفاده می شود.


به گزارش ایرنا پژوهشگران دانشگاه پرینستون موفق به ارائه روشی جدید برای افزایش کارایی، شفافیت و روشنایی ال ای دی ها شدند، ال ای دی یکی از بخش های بسیار مهم در تلفن های همراه وادوات الکترونیکی است و همچنین اقبال زیادی برای استفاده از آن به منظور تأمین روشنایی وجود دارد.
" استفان چو" با استفاده از نانوساختاری جدید موفق به افزایش روشنایی ال ای دی های ساخته شده از مواد آلی شده است، وی در مقاله ای که اخیرا در نشریه Advanced Functional Materials منتشر شده اعلام کرده که می توان از این روش برای بهبود ال ای دی های معدنی (مبتنی برسیلیکون) نیز استفاده کرد.
با این روش جدید می توان شفافیت نمایشگر ال ای دی را تا 400 درصد افزایش داد، محققان درمقاله خود نشان دادند که چگونه می توان با استفاده از یک روش ابداعی، نوررا در فضایی کوچکتر از طول موج آن دستکاری کرد.
چو می گوید: فناوری نانو می تواند قوانین دستکاری نور را تغییر دهد، ما می توانیم با استفاده از این فناوری عملکرد ال ای دی ها را به شدت افزایش دهیم.
درحال حاضرتنها بخش کوچکی از نور ال ای دی منتشرشده و باقی آن درون ال ای دی به دام می افتد، درست شبیه لامپ های کف استخر که نور کمی از آن به چشم ما می رسد و باقی آن توسط آب به دام می افتد، در ال ای دی ها تنها 2 تا 4 درصد نور آزاد شده و باقی آن تبدیل به گرما می شود که این کار موجب کاهش عمر آن ها می شود.
محققان برای حل این مشکل، نانوساختاری موسوم به PlaCSH که یک آرایه حفره ای پلاسمونیک است ساختند که کارایی ال ای دی ها را به 60 درصد می رساند که 57 درصد بیشتر از ال ای دی های موجود است. محققان نشان دادند که این ماده می تواند کنتراست و شفافیت را تا 400 درصد افزایش دهد.
این نانوساختار به دلیل ابعاد کوچک خود می تواند نور را به نحوی دستکاری کند که مواد توده ای یا نانوساختارهای غیرفلزی از انجام آن عاجز هستند. در ابتدا از این ساختار در پیل خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته و کارایی پیل را 175 درصد افزایش داد.
PlaCSH ازیک لایه 100 نانومتری فیلم فلزی تشکیل شده که روی ساختاری متخلخل قرار گرفته است. دلیل عملکرد بالای این ساختار آن است که نور به صورت مستقیم به سوی بیننده گسیل می شود.
علمی ** 9340**1599


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن