تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805067255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همگرایی رسانه ای ؛ضرورت غیرقابل اجتناب دنیای اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همگرایی رسانه ای ؛ضرورت غیرقابل اجتناب دنیای اسلام تهران - ایرنا- کارشناسان ارشد اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که به تهران سفر کرده اند ، معتقدند همگرایی رسانه ای یک نیاز غیرقابل اجتناب دنیای اسلام است که می توان با استفاده از این همکاری و همسویی ،چهره و هویت حقیقی اسلام را به جهانیان نشان دداد.


چالش های جدی امروز جهان اسلام سبب شد که شرکت کنندگان در نشست دهمین دوره اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی یک صدا از لزوم وجود چنین همکاری رسانه ای سخن بگویند که چهره و هویت حقیقی اسلام را به جهانیان نشان دهد.
در شرایطی که رسانه های غربی برخوردار از امکانات و سرمایه دولت های متخاصم با اسلام می کوشند تا وجهه این دین مروج صلح و آرامش را خدشه دار کنند، کشورهای اسلامی بیش از پیش ضرورت وجود رسانه ای مشترک اما منحصر به دنیای اسلام را احساس می کنند.
همچنین امروز که گروه های افراطی در اقدامی هماهنگ با رسانه های مروج اسلام هراسی می کوشند تا جنایات خود را به اسلام منتسب کنند، نیاز به وجود رسانه ای احساس می شود که صدای جهان اسلام باشد و با دفاع از هویت صلح طلب این دین، چهره ای واقعی از آن به نمایش گذارد.
همان گونه که "مها عقیل" دبیر اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی با اشاره به حجم قابل توجه اخبار و تصاویری که از سوی رسانه های غربی با هدف مخدوش کردن چهره اسلام مخابره می شود، مقابله با این جریان را از وظایف مهم رسانه ها در کشورهای مسلمان برشمرد.
"عبدالرحمان ناصر العبیدان" مشاور رسانه ای موسسه اطلاع رسانی قطر نیز با اشاره به این امر که رسانه های غربی و گروه های افراطی تروریستی در منطقه ارزش های اسلامی را هدف گرفته اند، بر ضرورت راه اندازی شبکه ماهواره ای سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.
همین ضرورت ها سبب شده است تا امروز راه اندازی شبکه ماهواره ای جهان اسلام که شورای همکاری اسلامی در این نشست پیگیر آن است، بیش از هر زمان دیگری اهمیت یابد.
در همین راستا، "حاجیه مریم دوبرکا کامارا" معاون اول وزیر ارتباطات گینه از ضرورت تشکیل ائتلاف خبرگزاری های جهان اسلام به منظور تاثیرگذاری بیشتر برای بیان واقعیت های جهان اسلام سخن گفت.
"عبدولای کولیبالی" مدیرکل اطلاع رسانی کشور نیجر که در نشست کارشناسی در دفاع از ایجاد شبکه ای تلویزیونی و ماهواره ای برای جهان اسلام سخن گفت، معتقد است: این شبکه نه تنها برای نشان دادن هویت و ارزش های واقعی اسلام که برای نمایش پیشرفت های دنیای اسلام یک ضرورت قلمداد می شود.
"احمد مصطفی" مشاور وزیر اطلاع رسانی موریتانی نیز تقویت رسانه های جهان اسلام را به منظور فروشکستن انحصار رسانه ای فعلی که در اختیار غربی ها است، خواستار شد.
مسلمانان امروز و در شرایطی که اسلام با تهدید سیاست های منافقانه غرب و تبلیغات اسلام هراسانه آن از یک سو و فعالیت گروه های افراطی از سوی دیگر مواجه است، می توانند با اتحاد و یک سو کردن اهداف رسانه ای خود به مقابله برخیزند. همچنان که ایجاد یک رسانه واحد می تواند انعکاس صدای اتحاد دنیای اسلام در حمایت از فلسطین باشد. این در حالی است که برخی از کارشناسان از نقش ضعیف رسانه ای برخی از کشورهای اسلامی در پوشش خبری وقایع فلسطین سخن می گویند.
"مایعا نقه" مشاور وزیر اطلاع رسانی تونس با انتقاد از نقش ضعیف رسانه های اسلامی در انعکاس اخبار جهان اسلام به ویژه مسئله فلسطین، خواستار تلاش بیشتر دست اندرکاران رسانه برای انتشار اخبار این کشور شد.
این در حالی است که " ابولقاسم رئوفیان" دبیرکل حزب ایران زمین با فراخواندن رسانه های جهان اسلام به همصدایی علیه صهیونیسم و افراط گرایی، خاطر نشان کرد: به نظر می آید برای ارتقای سطح آگاهی مردم در جهان اسلام و نیز برای تنویر افکار عمومی و بسیج افکار جهان اسلام علیه استکبار وصهیونیسم بین المللی در راستای اطلاع رسانی، باید وحدت نظر و رویه ای بین خبرگزاری های جهان اسلام پدید آید که جمهوری اسلامی این گام را برداشته است.
در نخستین روز این نشست که دیروز (دوشنبه) برگزار شد، پیش نویس 9 قطعنامه که قرار است در اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی طرح و به تصویب برسد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
روز دوم اجلاس کارشناسان وزرای اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی از صبح امروز (سه شنبه) آغاز می شود. همچنین نشست وزرای این اجلاس نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
تاکنون 9 اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی برگزار شده است. از اجلاس نخست که در سال 67 در شهر جده برگزار شد ، جهان اسلام شاهد تحولات بسیاری بوده و در آخرین اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی که در لیبرویل در جمهوری گابن برگزار شد تحولات رسانه ای و اطلاع رسانی کشورهای عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اجلاس تهران که از 57 کشور اسلامی برای حضور در آن دعوت به عمل آمده، فرصتی برای بررسی ضرورت های اطلاع رسانی توسعه صلح پایدار در منطقه است. به اعتقاد این کارشناسان ، ظهور گروه تروریستی و تکفیری داعش و گروه های مشابه در منطقه می تواند نتیجه خلا اطلاع رسانی درست و بموقع در این زمینه باشد؛ از این رو کشورهای اسلامی برای رفع این دغدغه باید نسبت به تدوین نقشه جامع اطلاع رسانی منطقه ای همت گمارند.
9053** 5981


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن