تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798910755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت دهم بودجه تولید را به موقع پرداخت نکرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دولت دهم بودجه تولید را به موقع پرداخت نکرد
علی لاریجانی شامگاه دوشنبه با حضور در برنامه نگاه یک افزود: دیوان محاسبات ابزار کنترلی است وهرسه ماه به سه ماه به ما گزارش داده ونمایندگان نیز گزارشات دریافتی را پیگیر می شوند.
کد خبر: ۴۵۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲ - 02 December 2014


رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دهم بودجه تولید را به موقع پرداخت نکرد واین امر موجب بروز برخی مشکلات امروز کشور است.


به گزارش ایرنا، علی لاریجانی شامگاه دوشنبه با حضور در برنامه نگاه یک افزود: دیوان محاسبات ابزار کنترلی است وهرسه ماه به سه ماه به ما گزارش داده ونمایندگان نیز گزارشات دریافتی را پیگیر می شوند.


وی یادآور شد: دولت قبل بودجه تولید را به موقع پرداخت نکرد وبرخی مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم حاصل این امر است. در آن زمان گزارشی در مجلس تهیه وقرائت واین گزارش به قوه قضاییه تحویل داده شد.


رییس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برخی برداشت های انجام شده از بانک مرکزی دردولت قبل خلاف قانون بود وتورمی که امروز می بینیم به دلیل رشد نقدینگی است که حاصل همین تخلفات است که این گزارش هم درمجلس تهیه و به قوه قضاییه ارجاع شد.


لاریجانی ادامه داد: نظارت نمایندگان چند سنخ است؛ نخست این که از وزیر سوال کرده یا تذکر می دهند. دوم تحقیق وتفحص است واگر اشکالی درجایی دیده شود درصورتی که مجلس رای دهد ازجایی مشخص، تحقیق وتفحص انجام می شود.


وی توضیح داد: چنانچه غفلتی ازقانون صورت گیرد مجلس با رای گیری، تخلف را مشخص وبه قوه قضاییه ارائه می دهد.


رییس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:اگر وزیری به وظایفش درست عمل نکرد او را استیضاح می کنند واین ها نحوه نظارت مجلس برعملکرد دولت هاست.


لاریجانی گفت : ساختار کشور باید درست شود واصل وظیفه نمایندگان قانون گذاری ونظارت است ونقص این قانون موجب شده بیشتر وقت نمایندگان صرف رفع مشکلات مناطق می شود واین وظیفه ذاتی نماینده نیست.


وی یادآور شد : دربسیاری ازکشورها، شوراهای محلی این مشکلات را حل می کنند. امروز شوراهای شهر خیلی اختیار نداشته وتنها شهردار انتخاب می کنند اما دردیگر کشورها بیشتر وظایف حاکمیتی به شورا داده می شود.


رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق قانون وزرا مسوول هستند و شوراها جنبه نظارتی دارند. ما یکبار این مسئله را تصویب کردیم اما شورای نگهبان به درستی آنرا اعلام کرد.


وی تاکید کرد: هفته ای که نماینده به حوزه مربوطه می رود بیش از حضور در مجلس گرفتاری دارد واین گاهی به بخش های دیگر لطمه می زند.


لاریجانی تصریح کرد: باور ندارم اقلیتی درمجلس درمقابل دولت هستند. ممکن است عقاید نمایندگان متفاوت باشد وهمین اختلاف نظر برای انجام امور مفید است. پارلمان ساکت فایده ای ندارد البته این امر نباید به مشاجره برسد.


وی افزود: ممکن است برخی نمایندگان مسیر دولت را درست ندانند وبگویند در دیپلماسی وفرهنگ واقتصاد دولت موفق نبوده اما برآیند کلی حمایت از دولت است ومجلس درخیلی مواقع باور دارد مسیری که دولت طی می کند درست است.


رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به سنگ اندازی در برابر دولت از سوی نمایندگان باور ندارم و بیشتر این امر حالت تبلیغ دارد.


وی با اشاره به تعیین بودجه سال آینده اظهارکرد:اکنون فصل بودجه بوده وممکن است اختلافاتی به صورت تخصصی وجود داشته باشد ازاینرو نمی توان آنرا به یک گرایش سیاسی حمل کرد.


لاریجانی اظهارکرد:اینکه درتبلیغات اشاره می شود که چنین اقدامی عدم همراهی است درست ودقیق نیست. رویکرد مجلس باید همراهی ومساعدت داشته باشد اما درعین حال باید استقلال مجلس حفظ شود.


وی گفت : مجلس با دولت اختلاف اساسی ندارد ودرمسائل مهم کشور گفت وگو می شود وقبول داریم که مسئله اقتصادی کشور بسیار مهم است و باید برای این مسائل علاج پیدا شود.


به گفته رییس مجلس شورای اسلامی، راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است. در مجلس قبل ازابلاغ رسمی این امراقداماتی شروع شد وکمیسیونی ویژه برای این امر به وجود آمده است.


وی ادامه داد: این کمیسیون را به منظور تسهیل شرایط کسب وکار فراهم کردیم و پایه اقتصاد مقاومتی، عمومی کردن تولید وفراهم کردن این مهم است و دولت در این زمینه فعالیت می کند.


لاریجانی درادامه به نقش مجلس درکاهش فشار از اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و توضیح داد: دو اقدام برای برداشتن فشار از مردم انجام شد که بر اساس آن، بخشی از یارانه ومالیات برارزش افزوده را به بحث سلامت اختصاص دادیم و تا این پایه ها درست نشود کاری انجام نمی شود.


وی تصریح کرد: ما این پیشنهاد را به دولت قبلی هم کرده بودیم که دولت قبلی استقبال نکرد اما این دولت استقبال کرد و وزرا هم پیگیر هستند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن