تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813261143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایندگان برای انجام بهتر وظیفه نمایندگی، خود را به مدرس نزدیک کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری: نمایندگان برای انجام بهتر وظیفه نمایندگی، خود را به مدرس نزدیک کنند مشهد - ایرنا - معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری گفت: نمایندگان برای انجام بهتر وظیفه نمایندگی، باید خود را به مدرس نزدیک کنند.


محمد رضا خباز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت روز مجلس افزود: شهید مدرس، انسانی به تمام معنا وارسته و شخصیت سیاسی دین مدار و اخلاق مدار بود و شخصیت آن مجاهد فقیه و سیاستمدار عالم قابل قیاس نیست.
وی گفت: مدرس الگویی برای نمایندگان است و رسیدن به مقام و جایگاه وی و رعایت روش و منش وی بسیار سخت و مشکل است و نیاز به سعه صدر، پایداری در مقابل نفس اماره و شیطانی دارد.
وی اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که الگویی تحت عنوان مدرس به ما داده شده که این الگو نشان می دهد اگر کسی بخواهد پا در جای پای نقشه راهی که مدرس برای نمایندگان و دولتمردان مشخص کرده بگذارد، کار سخت و مهمی در پیش دارد.
محمدرضا خباز با بیان اینکه شهید مدرس یک دولتمرد نمونه و یک نماینده جاودان و تاریخ ساز بود گفت: امام راحل بارها فرمودند مجلس تا مدرس وارد نمی شد جایگاه واقعی خود را به دست نمی آورد لذا مدرس یک ملت برای مجلس آن زمان بود.
وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نزدیک شدن به روش و منش مدرس باید بحث حزب، گروه و جمعیت را کنار بگذارند و از وابستگی های گروهی صرف نظر کنند و تنها به منافع ملی بیندیشند تا تصمیمات آنها همه جانبه باشد.
وی با تأکید براینکه همه نمایندگان باید مدرس را الگوی خود قرار دهند اظهار کرد: شهید مدرس طمع به مال دنیا نداشت و با حداقل ها زندگی می کرد و به زرق و برق دنیا و مظاهر دنیوی توجه نداشت.
وی افزود: ویژگی دوم شخصیت این شهید این بود که به دلیل طمع نداشتن به مال دنیا شجاعت داشت، زیرا آنچه شجاعت را از انسان می گیرد، ترس از دست دادن مال دنیاست.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس اگر این دو ویژگی شهید مدرس را در حد توان در وجود خود نهادینه کنند و به جایگاه نمایندگی مجلس به چشم طعمه نگاه نکنند و آن را یک مسئولیت دانسته و برای خدمت در جهت دفاع از حقوق ملت تلاش کنند، به مدرس و منش و روش او نزدیکتر می شوند.
7497 / 664


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن