تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819615433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس باید استقلال خود را حفظ کند/ روشی را که برخی از نمایندگان درباره وزارت علوم در پیش گرفته‌اند، نمی‌پسندم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مطهری در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
مجلس باید استقلال خود را حفظ کند/ روشی را که برخی از نمایندگان درباره وزارت علوم در پیش گرفته‌اند، نمی‌پسندم
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: مجلس نباید تحت تاثیر محافل خارج از مجلس قرار بگیرد، بلکه باید استقلال خود را حفظ کند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم با بیان اینکه قرآن می‌فرماید؛ آیا آن کسی که بنیان کارش را در تقوای الهی قرار داده و یا اینکه براساس پایه‌های لرزان، گفت: ما نمایندگان مجلس باید بنیان کارمان را برپایه و اساس محکم یعنی تقوای الهی بگذاریم.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: تا زمانی که حجت بر ما تمام نشده، رای مثبت و یا منفی نباید بدهیم، من در طول دوران نمایندگی‌ام در ۳ جا به صورت قاطع وارد شده‌ام؛ در استیضاح وزیر کشور سابق، وزیر کار سابق و سوال از رئیس جمهور سابق.  
 
وی در ادامه افزود: در استیضاح اولی دروغ مطرح بود، در دومی قانون ستیزی و در سومی هم باز قانون ستیزی مطرح بود، زیرا رئیس جمهور وقت مطرح می‌کرد که من تشخیص می‌دهم اگر قانون با قانون اساسی منطبق نباشد اجرا نخواهم کرد و این یعنی اینکه مجلس نباید یک ساعت نیز اجازه دهد تا چنین کسی بر مسند باقی بماند، چه احمدی‌نژاد باشد و چه روحانی و یا کس دیگری.  
 
مطهری اظهار داشت: امروز برای دادن و یا ندادن رای اعتماد به دانش آشتیانی باید حجت داشته باشیم و شخصا روشی را که برخی از نمایندگان درباره وزارت علوم در پیش گرفته‌اند را نمی‌پسندم و حداقل ضروری نمی‌دانم، ضمن اینکه نقض حساسیت داشتن و رصد کردن امور وزارت علوم و دانشگاه‌ها را قابل تقدیر می‌دانم.  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: غیر از نگرانی‌های فرهنگی که معمولا در مورد اصلاح طلبان وجود دارد که با تسامح و تساهل به امور فرهنگی می‌نگرند، بقیه نگرانی‌ها را چندان موجه نمی‌دانم و نگرانی‌های فرهنگی نیز در مورد دانش آشتیانی در حداقل است، بلکه وجود ندارد و من معتقدم که مجلس در چند ماه اخیر و در جریان رای اعتمادهای خود ناخودآگاه در جهت تقویت جریان فتنه سال ۸۸ گام برداشته است.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه افزود: وقتی افرادی را با سابقه درخشان در انقلاب را حامی فتنه معرفی می‌کنید این دیدگاه برای مردم ایجاد می‌شود که این چه فتنه‌ای است که برخی از انقلابیون و نخبگان کشور طرفدار آن هستند، نکند این جریان بهره‌ای از حق داشته باشد؟  
 
وی تصریح کرد: وقتی فرجی دانا را که از جنس شهید چمران بوده و از فرماندهان دفاع مقدس نیز بوده است، چنانکه سردار علی فضلی افتخار خود می‌داند که در دوره‌ای از جنگ تحت فرماندهی فرجی دانا عمل کرده است و وقتی چنین شخصی را که بزرگان روحانی و دانشگاهیان تاکید می‌کنند حامی فتنه می‌دانیم، تبعا جریان فتنه را تقویت می‌کنیم.  
 
مطهری با اشاره به اینکه امروز در مورد دانش آشتیانی که حضوری فعال در جبهه و همکاری فراوان با سپاه داشته است،‌‌ همان حرف‌ها را تکرار می‌کنیم، در واقع انقلابیون اصیل را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم، گفت: با این امر القای تفرقه می‌کنیم و بسیاری از حرف‌ها که در این جلسات زده می‌شود به نفع موسوی و کروبی است و باید سعی کنیم دوست دانای انقلاب باشیم و کاری کنیم که اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل با هم کار کنند،‌‌ همان انتظاری که ما از شعار اعتدال داشتیم که البته دولت در این امر چندان موفق نبوده است.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، تاکید کرد: مجلس نباید تحت تاثیر محافل خارج از مجلس قرار بگیرد، بلکه باید استقلال خود را حفظ کند.  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر اینکه خود انتقادی یک امر پسندیده است و چه ایرادی دارد که مجلسیان همانطور که دیگران را نقد می‌کنند با انگیزه اصلاح امور خودشان را نیز نقد کنند، افزود: اکنون زبان حال برخی از نمایندگان این است که وزیر علوم را ما معرفی کنیم و دولت تائید کند که این عکس آنچه در قانون گفته شده است، خواهد بود.

این خبر در حال تکمیل است..







تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن