تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819877175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریاست دوره ای ترکیه بر گروه جی 20آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ریاست دوره ای ترکیه بر گروه جی 20آغاز شد آنکارا – ایرنا – "علی باباجان" معاون اقتصادی نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه در آنکارا با اعلام اینکه کشورش ریاست دوره ای ترکیه بر گروه جی 20 را عهده دار شده است، گفت: ریاست دوره ای ترکیه بر این گروه در حالی شروع شده که دنیا با مشکل رکود اقتصادی و بیکاری روبروست.


به گزارش ایرنا، وی به مناسبت شروع ریاست دوره ای ترکیه بر گروه جی 20 با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا، گفت: هدف از تشکیل این گروه تامین بستر لازم برای تبادل نظر غیر رسمی بین کشورها جهت تشویق و کمک به تامین ثبات اقتصادی جهان می باشد.
معاون اقتصادی نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه گروه جی 20 طی نشستی در 25 سپتامبر 1999 میلادی در واشتنگتن شکل گرفته است، گفت: این گروه شامل کشورهای چین، روسیه، آمریکا، انگلیس، اندونزی، هند، فرانسه، کانادا، برزیل، استرالیا، آرژانتین، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه و اتحادیه اروپا است.
به گفته باباجان همه ساله در نشست های گروه جی 20 علاوه بر کشورهای عضو، کشوری که ریاست دوره ای گروه را عهده دار است، 6-5 کشور دیگر را نیز به عنوان ناظر به نشست سران دعوت می کند، گفت: ترکیه در نوامبر سال آینده در آنتالیا میزان سران کشورهای گروه است و علاوه بر سران عضو، اسپانیا، سنگاپور، جمهوری آذربایجان و کشورهایی که ریاست دوره ای سازمان همکاری جنوب غرب آسیا ( آسه آن)، اتحادیه آفریقا و تشکل موسوم به شراکت جدید برای توسعه آفریقا را در سال جدید عهده دار می باشند، به عنوان ناظر برای این اجلاس عالی دعوت کرده است.
وی در همین حال گفت: ریاست دوره ای مالزی بر آسه آن قطعی شده ولی ریاست دوره ای دو تشکل دیگر هنوز روشن نیست. همچنین روسای صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، سازمان همکاریهای اقتصادی (او.ئی.سی.دی) و شورای ثبات مالی بین المللی را نیز به نشست سران جی 20 دعوت کرده اند.
باباجان با اشاره به اینکه سیستم کار در جی 20 از دو کانال دنبال می شود که یکی کانال مالی است و وزرای دارایی و مسئولین امور مالی و روسای بانکهای مرکزی کشورهای عضو در آن فعال هستند و موضوعاتی چون اقتصاد جهانی، سرمایه گذاری های زیرساختی، تنظیمات مالی، معماری مالی بین المللی، نظام مالیاتی بین المللی و تغییرات اقلیمی را دنبال می کنند. کانال دوم نیز کانال موسوم به "شرپا" (Sherpa) است که توسعه اقتصادی، پویایی در انرژی، مبارزه با فساد و کج روی و بازرگانی و اشتغال زایی است.
افزون بر این در راستای دستور کار اجلاس، کارگروههایی نیز در سطح کارشناسان ارشد تشکیل می شود؛ از این فعالیتها، سازمان های مهم بین المللی چون صندوق بین الملی پول، بانک جهانی، او.ئی.سی.دی، بانک پرداختهای بین المللی، بانک تسویه بین المللی (‏BIS‏) ‏Bank for International settlement، نهاد بین المللی ناظر بر وضعیت مالی جهان موسوم به شورای ثبات مالی (FSB)، سازمان تجارت جهانی، سازمان ملل، سازمان جهانی کار، آژانس بین المللی انرژی حمایت فنی دارند.
وی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی موسوم به بی 20، نهادهای مدنی موسوم به سی 20، نهادهای جوانان وای 20 در فعالیت های جی 20 گفت: هر کشوری که ریاست دوره ای این گروه را عهده دار می شود، یک اجلاس سران برگزار می کند و ترکیه در نظر دارد این نشست عالی را در 16-15 نوامبر آینده در آنتالیا برگزار کند. تاکنون 9 نشست سران این گروه برگزار شده که ترکیه دهمین آن را برگزار خواهد کرد.
نهمین نشست ماه گذشته در بریزبن استرالیا برگزار شد که "احمد داوداوغلو" نخست وزیر ترکیه در آن شرکت کرد. در این نشست ترکیه به عنوان رئیس دوره ای گروه جی 20 در سال 2015 انتخاب شد.
چین نیز از سوی اعضای گروه 20 موسوم به "جی 20" به عنوان رئیس دوره ای این گروه در سال 2016 انتخاب شد و در نتیجه اجلاس این گروه در سال 2016 نیز در چین تشکیل خواهد شد.
خاورم/2011**1275


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن