تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819458110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای برنامه به صفر رساندن موارد انتقال ایدز از مادر به جنین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر بهداشت خبر داد: اجرای برنامه به صفر رساندن موارد انتقال ایدز از مادر به جنین تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: تلاش می کنیم موارد انتقال به ایدز از مادران به جنین را از طریق راه اندازی مراکز مشاوره به مادران باردار به صفر برسانیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دکتر «علی اکبر سیاری» روز دوشنبه در همایش «روز جهانی ایدز» - 10 آذر ماه - افزود: این مراکز هم اکنون در 16 دانشگاه علوم پزشکی کشور راه اندازی شده و به دانشگاه های دیگر نیز تعمیم خواهد یافت.
معاون وزیر بهداشت با تاکید براینکه ایدز کاملا قابل پیشگیری است ، گفت: داروها، لوازم پیشگیری و خدمات مشاوره و آزمایشگاهی به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.
سیاری از تمام افرادی که فکر می کنند ایدز دارند یا با مبتلایان به ایدز، ارتباطات جنسی داشته یا معتاد تزریقی هستند خواست تا برای مشاوره به مراکز مشاوره ایدز در سراسر کشور مراجعه کنند.
وی با یادآوری شناسایی 28 هزار و 633 مبتلا به ایدز در کشور گفت : 76 میلیون مبتلا به ایدز در جهان وجود دارد که 43 میلیون نفر آنان جان خود را از دست داده اند و 19 میلیون نفر تحت درمان هستند.
معاون وزیر بهداشت گفت: در کشور ما چهار هزار و 200 نفر تحت درمان رایگان هستند و هزینه درمان ایدز ماهانه بالغ بر دو میلیون تومان است که به صورت رایگان به بیماران ارائه می شود.
سیاری افزود: ویروس ایدز با مصرف دارو در بدن از بین نمی رود اما تعداد آنها به حداقل می رسد.
وی یادآور شد: 11 آزمایشگاه ایدز در کشور علاوه بر تشخیص ایدز این مساله را روشن می کنند که درمان روی بیماران تا چه حد موثر بوده است.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: خطر انتقال ایدز در معتادان تزریقی، کارتن خواب های و بی خانمان ها بیشتر بوده به طوری که میزان آلودگی ایدز بین معتادان تزریقی 15 درصد است.
سیاری خاطرنشان کرد: غذا، خدمات آموزشی، سرنگ و سوزن و لوازم پیشگیری در مراکز وزارت بهداشت به مبتلایان ایدز ارائه و به آنان آموزش داده می شود که آموزه های خود را به همتایان خود که حاضر به مراجعه به مراکز ایدز نیستند، منتقل کنند.
وی افزود: برای کاهش موارد ایدز از طریق اعتیاد تزریقی، برنامه "تبدیل اعتیاد تزریقی به استفاده از موادی که نیاز به تزریق ندارد" در دستور کار است.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت استفاده از سرنگ های استریل بین معتادان تزریقی گفت: می خواهیم اعتیاد تزریقی را به اعتیاد خوراکی تبدیل کنیم.
سیاری تاکید کرد: راه انتقال ایدز فقط از سه طریق ارتباطات جنسی، تزریقات با وسایل مشترک و غیراستریل و از طریق مادر به جنین است.
نامبرده تصریح کرد: برای کنترل ایدز از طریق ارتباطات جنسی ، راهکارهای خویشتن داری، ازدواج و استفاده از وسایل پیشگیری مطرح است.
وی ادامه داد: تا سال 2020، 90 درصد مبتلایان به ایدز باید شناسایی و 90 درصد بیماران شناسایی شده نیز باید به دارو دسترسی داشته باشند و تا سال 2030 نیز انتقال ایدز باید کاملا متوقف شود.
اجتمام(3)**9185**1436


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن