تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819604140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشورهای اسلامی برای نشان دادن چهره ناب اسلام تلاش کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیراطلاع رسانی سودان: کشورهای اسلامی برای نشان دادن چهره ناب اسلام تلاش کنند تهران - ایرنا -"عبدالماجد هارون عبدالماجد" معاون وزیر اطلاع رسانی سودان با اشاره به اهمیت دهمین اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران، خواستار همگرایی رسانه ای میان اعضای این سازمان برای معرفی مبانی و ارزش های واقعی اسلام و خنثی کردن تلاش رسانه های غربی در مخدوش نشان دادن چهره اسلام شد.


وی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا خاطرنشان کرد: در این اجلاس، خوب است که کشورهای اسلامی با همکاری یکدیگر به تحکیم مبانی ناب و اصیل اسلامی که همانا اعتدال، صلح، برادری، همزیستی و ارزش های مشترک اسلامی است، بپردازند.
این مقام سودانی گفت: با استفاده از فرصت موجود در اجلاس تهران باید برای نزدیک کردن مشترکات اجتماعی، فکری و تحقق ارزش های والای اسلامی تلاش کنیم.
وی افزود: به نظر من همگرایی رسانه ای مبتنی بر اصول و معیار های صنفی و مورد توافق دست اندرکاران امور رسانه و اتکا به معیارهای موجود در جوامع اسلامی می تواند ما را از بسیاری از لغزش هایی که رسالت روزنامه نگاری را مخدوش می کند، بازدارد.
عبدالماجد هارون گفت: علاوه بر این کشورهای اسلامی در بسیاری از مسائل و ارزش های موجود در جوامع خود، دارای مشترکات فراوانی با یکدیگر هستند که می تواند الهام بخش و الگوی نهادها و مراکز رسانه ای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی قرار گیرد.
وی در پاسخ به پرسشی در باره گروه های تکفیری تروریستی از جمله "داعش" و خطر آنها برای منطقه گفت: در حال حاضر در منطقه خاورمیانه شاهد پدیده های زشتی هستیم و از این رو ما باید به جای برخورد ظاهری با این پدیده ها، دنبال ریشه یابی و راهکارهایی برای درمان آنها باشیم.
معاون وزیر اطلاع رسانی سودان گفت: پدیده خشونت و افراط گرایی که در منطقه گسترش یافته، ایجاب می کند که در جستجوی پاسخ های حقیقی باشیم که موجب بروز این پدیده ها شده است.
وی افزود: از آنجا که دین اسلام ما را به اعتدال و میانه روی دعوت کرده است، می توانیم برای تحکیم ارزش های مبتنی بر میانه روی، فضایل اخلاقی و همزیستی میان جوامع خود در منطقه تلاش کنیم زیرا اشتراکات ملت های منطقه بسیار فراتر از نقاط مورد اختلاف است.
عبدالماجد هارون خاطرنشان کرد که ملت های ما از هزاران سال پیش در منطقه در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و چنین اختلافات و پدیده هایی میان آنها وجود نداشته است.
وی از اجلاس تهران به عنوان فرصتی طلایی یاد کرد و گفت: ما در برابر یک فرصت طلایی قرار داریم و باید از این اجلاس برای دعوت واقعی و تلاش در همه سطوح برای گذر از این مرحله در منطقه استفاده کنیم.
عبدالماجد هارون با الگو خواندن جمهوری اسلامی ایران برای دیگر کشورها در زمینه تحقق موفقیت های علمی، اجتماعی و سیاسی دستاوردهای عظیم ایران را مایه فخر و مباهات کشور خود خواند.
وی دلیل مخالفت غرب و رژیم صهیونیستی با پیشرفت های هسته ای ایران را ترس از قوی شدن جهان اسلام و مقاومت دانست و گفت: ایران هسته ای خواب آرام را از چشم دشمنان اسلام گرفته است.
این مقام سودانی با تقدیر از حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین، سوریه، عراق و یمن و دیگر کشورهای اسلامی گفت: ایران حامی مظلومان جهان به ویژه سودان است.
معاون وزیر اطلاع رسانی سودان افزود: دین مبین اسلام از پدیده هایی که گسترش افراط گرایی و روش های وحشیانه ای را که برخی گروه های افراطی در منطقه به آن دعوت می کنند، بیزار و کاملا مبراست.
عبدالماجد هارون گفت: برخی از این پدیده ها، جعلی و ساختگی است و طرف هایی که از آن نفع می برند آن را به وجود آورده و به آن دامن می زنند.
وی افزود: ما در قبال منطقه و ملت های خود مسئول هستیم و باید در راستای همگرایی و هماهنگی در باره مسایل اصلی و اشتراکات خود تلاش و انرژی و توانمندی های خود را صرف رسیدن به اهداف اصلی کنیم و از اختلاف و تفرقه بپرهیزیم. اما این موضوع خوشایند کسانی که درصدد ایجاد اختلاف و دامن زدن به تندروی و فرقه گرایی و مسائلی از این دست هستند، نیست.
مقام سودانی گفت: این گونه امور نباید ما را از مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین که مورد وفاق همه ما است، بازدارد بلکه باید با تمام ابزارهای موجود در راستای حل و فصل آن تلاش و موانع موجود برای رسیدن به این هدف را برطرف کنیم.
وی افزود: ما از طریق رسانه های کشورهای خود می توانیم چهره زشتی را که رسانه های غربی از اسلام ارایه داده و افراطی گری و فرقه گرایی را به اسلام و ارزش های دینی نسبت می دهند، بزداییم. این کنفرانس فرصت حقیقی را فراهم می سازد تا از طریق آن، کشورهای اسلامی برای رسیدن به اهداف راهبردی خود در همه زمینه ها به ویژه زدودن زنگار از چهره اسلام، گام بردارند.
وی تاکید کرد که باید با کنار گذاشتن اختلافات، برای تحقق هدف اصلی که همان موضوع فلسطین و آزادی قدس است، تلاش کنیم.
اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی با هدف افزایش تحکیم وحدت و ارائه تصویر مناسب از اسلام و کشورهای اسلامی با حضور اعضا در تهران برگزار می شود.
نشست وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی روزهای 12 و 13 آذر ماه (3 و 4 دسامبر) و نشست کارشناسان ارشد نیز امروز (دهم آذر) برگزار می شود.
جمهوری اسلامی ایران نخستین بار آذر ماه سال 1376 شمسی میزبانی گردهمایی سران این کشورها را که در آن زمان "سازمان کنفرانس اسلامی" نام داشت، عهده دار شد و در سال 1384 نیز نخستین بار گردهمایی وزرای اطلاع رسانی این سازمان در تهران برگزار شد.
سازمان همکاریهای اسلامی با 57 عضو از چهار قاره جهان، بعد از سازمان ملل متحد، دومین سازمان بین دولتی است.
این سازمان که 45 سال از عمر آن می گذرد، صدای جمعی جهان اسلام محسوب می شود و پاسداری و تضمین منافع تمام مسلمانان را رسالت اصلی خود تعریف کرده است. ایجاد همکاری و همگرایی بین اعضای جامعه بین الملل در راستای برقراری صلح جهانی از مهم ترین اهداف تاسیس این سازمان است.
**مترجمام**1480** 1453** 1337


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن