تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819587179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواد غذایی عرضه شده در نمایشگاهها بهداشتی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرگروه بهداشت محیط زنجان: مواد غذایی عرضه شده در نمایشگاهها بهداشتی نیست زنجان - ایرنا - مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: بیشتر مواد غذایی عرضه شده در نمایشگاه های این استان بهداشتی نیست.


جمال ناصحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه مواد غذایی عرضه شده در نمایشگاهها به دلیل نداشتن پروانه بهره برداری یا کد شناسه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حتی ازسوی کارشناسان بهداشت محیط این استان نیز مورد تایید نیست، افزود: این موضوع به نوبه خود اهمیت زیادی دارد که بسیاری از مردم نسبت به آن بی تفاوت هستند.
وی یادآوری کرد: بر اساس قوانین جاری مواد غذایی و شیرینی هایی که به صورت صنفی تولید می شوند به طور مستقیم باید در همان محل به خریداران عرضه گردد.
ناصحی تصریح کرد: عمده مواد غذایی که به صورت صنفی تولید می شوند، بدون اخذ پروانه های بهداشتی و یا کد شناسه به صورت انبوه در سایر مکانها توزیع می شود که این موضوع غیر قانونی است.
وی بیان کرد: اغلب نمایشگاههای برگزار شده به دلیل برخورداری از پشتیبانی اداری از سوی دستگاههای متولی مورد اعتماد مردم هستند و بر این اساس عده ای نیز از این فرصت سوء استفاده کرده و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیربهداشتی را در این نمایشگاهها عرضه می کنند.
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: متاسفانه پس از برگزاری نمایشگاهها به دلیل عدم وجود متصدی مشخص امکان پیگیری موارد پیش آمده بسیار دشوار است که عموم مردم باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
ناصحی یادآوری کرد: برای حفظ سلامتی عمومی از همه دستگاههایی که به نوعی در برگزاری چنین نمایشگاههای دخالت دارند، تقاضا می شود قبل از راه اندازی غرفه های عرضه مواد غذایی مراتب را با مرکز بهداشت استان هماهنگ کنند.
وی، با بیان اینکه قیمت ارزان اقلام و مواد غذایی کیفیت آن را نیز تضمین نمی کند، خاطرنشان کرد: این موضوع بدون توجه به مسائل بهداشتی کمتر از سوی مردم لحاظ می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می شود اقشار مختلف مردم مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز مورد اعتماد و با رعایت نکات بهداشتی لازم تهیه کنند.
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان با تاکید بر اینکه شعار امسال هفته سلامت به خود مراقبتی اختصاص داشت، یادآور شد: بر این اساس این موضوع مهم باید همواره در زندگی روزمره اقشار مختلف مردم به ویژه هنگام خرید مواد غذایی با هدف حفظ سلامتی و رعایت اقتصاد خانواده با توجه به کیفیت مناسب و دارای مشخصات لازم مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد و در شمالغرب کشور واقع شده است.
596/7320


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن