تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819974229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ربیس سازمان دارالقرآن کریم: دو هزار موسسه قرآنی در کشور وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ربیس سازمان دارالقرآن کریم: دو هزار موسسه قرآنی در کشور وجود دارد بیرجند - ایرنا - ربیس سازمان دارالقرآن کریم از وجود دو هزار موسسه قرآنی در کشور خبر داد و افزود: بیش از 90 درصد این موسسات مشکل مکان دارند.


" مهدی قره شیخلو" یکشنبه شب در جمع فعالان و خادمان قرآن کریم خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آموزش قرآن مساوی با آموزش دین است اظهار داشت: امکاناتی که در کشور وجود دارد پاسخگوی نیاز فعالیت های قرآنی نیست.
وی با تاکید بر اینکه باید نقش مردم در حوزه فعالیت های دینی پررنگ تر شود، افزود: در کشور این ظرفیت وجود دارد که مردم در ماه محرم بدون بخشنامه برای امام حسین (ع) سرمایه گذاری فراوانی می کنند.
رییس سازمان دارالقرآن کریم ادامه داد: بنابراین باید سرمایه گذاری مردم برای گسترش تعالیم قرآن در ماه مبارک رمضان نیز فرهنگ سازی شود.
قره شیخلو با بیان اینکه برای جبران کمبود اعتبارات در حوزه قرآن راهی جزء فعال کردن مردم وجود ندارد، گفت: لازمه برپایی خیمه های قرآنی در جهان این است که ابتدا محفل قرآن در همه خانه های ما برپا باشد.
وی با اشاره به اینکه اصلی ترین هدف فعالیت های قرآنی باید نزدیک کردن مردم به تعالیم قرآنی از لحاظ فکری و عملی باشد، تصریح کرد: اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی باید رویکردی جدیدی به فعالیت های قرآنی داشته باشیم و مردم را بیشتر با شیرینی قرآن آشنا کنیم.
رییس سازمان دارالقرآن کریم با بیان اینکه مردم باید بدانند جایگاه قرآن در زندگی روزانه شان کجاست، یادآور شد: باید فعالیت های قرآنی از لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کند و مردم بیشتر با تعالیم روح بخش قرآن کریم آشنا شوند.
قره شیخلو بیان کرد: اگر مردم به موسسات قرآنی مراجعه می کنند باید در رفتارشان تغییر ایجاد شود و با مشاهده خروجی مناسب این موسسات قرآنی قطعاً هزینه خواهند کرد.
وی آموزش قرآن را مساوی با آموزش دین دانست و گفت: ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف وجود دارد که اگر در کنار هم قرار گیرند اتفاقات بسایر خوبی در حوزه قرآن رخ می دهد.
قره شیخلو با بیان اینکه باید بین دستگاه های اجرایی در زمینه های قرآنی هماهنگی و همکاری وجود داشته باشد، عنوان کرد: براساس آمارهای وزارت آموزش و پرورش 100 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که 90 درصد این مدارس یک شیفته هستند و اگر تعدادی از این مدارس در اختیار موسسات قرآنی قرار گیرد مشکل مکان این موسسات حل می شود.
وی ادامه داد: همچنین 100 هزار معلم قرآنی در آموزش و پرورش مشغول هستند که می توانند برای ارتقای سطح مربیان قرآنی همکاری کنند.
رییس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به اینکه امسال 200 میلیارد تومان برای انجام فعالیت های قرآنی در کشور مصوب شده، بیان کرد: امیدواریم این اعتبار تا پایان سال جاری تخصیص پیدا کند.
قره شیخ لو کیفیت کار و رعایت استاندارد ها در رابطه با فعالیت های قرآنی را بسیار مهم دانست و افزود: باید کلاسهای آموزش قرآن با کیفیت برگزار شود و نباید فقط وقت مردم را پر کنیم.
وی کادرسازی و نیروسازی در حوزه فعالیتهای قرآنی را از مهم ترین اولویتهای این سازمان عنوان کرد و گفت: هر نیروی قرآنی که تربیت شود یک دارلقرآن متحرک است.
رییس سازمان دارالقرآن کریم با تاکید بر اینکه در خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی در زمینه گسترش فعالیت های قرآن وجود دارد، بیان کرد: با وحدت و همدلی مردم استان امیدواریم خراسان جنوبی به قطب قرآن در کشور تبدیل شود.665


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن