تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805714443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرودگاه نیاز اساسی مردم سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرودگاه نیاز اساسی مردم سمنان روزنامه پیام استان سمنان در سرمقاله روز دوشنبه خود بر ضرورت تکمیل و بهره برداری فرودگاه سمنان تاکید کرد و نوشت: هر روز به بهانه ای از تکمیل فرودگاه سمنان شانه خالی نکنید.


در این سرمقاله که با عنوان "فرودگاه نیاز اساسی مردم سمنان" به چاپ رسیده می خوانیم: شاید آن روزی که برادران رایت اولین هواپیما را ساختند فکر نمی کردند پس از 100 سال صنعت هواپیمایی تا این حد به رشد و شکوفایی برسد و بخش اعظم سفرها و انتقال محموله ها توسط هواپیما صورت گیرد.
بطوریکه هم اکنون دهها هزار فروند هواپیما در هزاران فرودگاه سالانه میلیاردها مسافر جابجا می کنند.
برای مثال در یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان در شهر جورجیای آمریکا سالانه نود میلیون نفر مسافر و روزانه حدود دویست و پنجاه هزار نفر جابجا می شود البته در شهرهای بزرگ دیگر در آمریکا صنعت هواپیمایی نیز رونق زیادی دارد. واضح است در شهرهای بزرگ کشورهای دیگر جهان چون پکن (چین) لندن (انگلستان) توکیوی (ژاپن) پاریس (فرانسه) فرانکفورت (آلمان نیز هر کدام سالانه صدها میلیون مسافر و میلیون ها تن کالا توسط هواپیماها به مقصد می رسد و گذشته از شلوغی و تعداد مسافران فرودگاهها، وسعت برخی فرودگاهها قابل توجه است.
برای مثال وسعت فرودگاه دمام عربستان به اندازه یک شهر است. در اینجا نکته حائز اهمیت این است که هم اکنون یکی از سالم ترین و کم خطرترین سفرها، سفر با هواپیما است.
نویسنده این سرمقاله افزود: با ذکر این مقدمه خواستم به برخی از مسئولین سمنان یادآوری کنم که شهر سمنان یکی از شهرهای تاریخی، مرکز استان و از نظر وسعت رتبه ششم را در کشور دارد.
هر روز به بهانه ای از تکمیل فرودگاه سمنان شانه خالی نکنید شنیده می شود روزی مسئولی می گوید وجود فرودگاه در سمنان توجیه اقتصادی ندارد، دیگر روز می گویند فاصله سمنان تا تهران با اتومبیل فقط دو ساعت است، روزی هم می گویند که قیر آن را برای فلان پروژه استفاده کردیم و روز دیگر می گویند باند فرودگاه دچار ترک های بزرگی شده است، شوربختانه 20 سال است این دور و تسلسل باطل و ماجرای قیر و قیف ادامه دارد.
براستی مگر استان سمنان با مازندران و گیلان یا اصفهان و فارس و یا همدان و کرمان چه تفاوتی دارد مگر آنکه بگویید مردم سمنان نجیب هستند و طالب آرامش اند و سکوت اختیار می کنند. آیا درست است که برخی از دست اندرکاران این سکوت را علامت رضایت بدانند و چون بر اسب مراد سوارند توجهی به پیاده ها نداشته باشند و غافل اند از اینکه روزی:
تپیدن های دلها ناله شد آهسته آهسته
رساترگر شود این ناله ها فریاد می گردد
در مرکز استانی که دهها هزار نفر دانشجوی غیربومی تحصیل می کنند و صدها نفر استاد دانشگاه رفت و آمد دارند در شهری که دهها هزار نفر نیروی نظامی اعم از پایگاه نیروی هوایی و پادگان ها، نیروی زمینی و دیگر مراکز نظامی و انتظامی رفت و آمد دارند منطقه ای که سالانه هزاران نفر مسافر به اقصی نقاط کشور و جهان می روند، در جایی که دهها هزار نفر زائر عتبات عالیات و بیت الله الحرام دارد، در دیاری که وجود ده ها کارخانه در شهرستان هایی چون سمنان و مهدیشهر و سرخه و دیگر نقاط نزدیک به مرکز استان وجود دارد که باید کالاهای خود را به دیگر نقاط صادر کنند وجود فرودگاه نه تنها توجیه اقتصادی دارد بلکه صددرصد لازم و ضروری بنظر می رسد.
در اینجا نگارنده از مقامات عالی استان تقاضای مصرانه دارد که کمک کنند تا با همت دست اندرکاران هر چه سریعتر این فرودگاه نیمه کاره که قریب بیست سال است در سایه اما و اگر و شاید در هاله ای از منفی بافی غرق شده است تکمیل شود چرا که این مردم وفادار و نجیب و علاقه مند به جمهوری اسلامی که در همه مراحل پای این نظام ایستاده اند و هزاران شهید تقدیم انقلاب و جنگ نموده اند و هم اکنون نیز برای هر گونه فداکاری آمادگی دارند حق دارند تا مسئولان آنان به فکر رفاه و آبادانی سرزمینشان باشند بنابراین اول آنکه پروژه های عمرانی نیمه کاره به زودی به انجام برسانند در کنارش نیز حتما فرودگاه خوب و مجهز که در شأن این مردم باشد تکمیل و افتتاح کنند تا باعث شود مردم عمری به یاد آنان بوده و دعاگویشان باشند.ک/1
599


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن