تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حزب الله لبنان خواستار تصویب راهبرد ملی مبارزه با تروریسم تکفیری شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حزب الله لبنان خواستار تصویب راهبرد ملی مبارزه با تروریسم تکفیری شد بیروت – ایرنا – شیخ « نبیل قاووق» نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد که از دولت لبنان خواستارتصویب « راهبرد ملی» برای مبارزه با تروریسم تکفیری هستیم.


به گزارش ایرنا، شیخ نبیل قاووق که روزیکشنبه در مراسمی در شهرک حداثا در جنوب لبنان سخن می گفت، با تاکید برمعادله « ارتش ، ملت و مقاومت» برای حمایت از لبنان و مردم آن خاطرنشان کرد که نبرد با تروریسم تکفیری و دشمن صهیونیستی برغم شکست های سنگینی که متحمل شده، هنوز پایان نیافته است.
وی تصریح کرد: لبنان همچنان در معرض خطر قرار دارد و باید در مبارزه با تروریسم تکفیری به عنوان یک واجب ملی برای افزایش همبستگی ملی تلاش کنیم.
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله اظهارداشت: تحریک و برافروختن آتش بحران ها هیچ تغییری در معادلات و مواضع ایجاد نمی کند و تنها دشمنان لبنان از این روند سود خواهند برد.
شیخ نبیل قاووق گفت: تکفیری ها امروز خطری برای همه کشورها و ملت های منطقه بجز رژیم صهیونیستی هستند و با قرار گرفتن در کنار ارتش صهیونیستی تهدیدی برای ارتش های عربی شده اند.
وی افزود: تکفیری های تروریست امروز با ارتش های لبنان ، سوریه، عراق، یمن ، مصر ، الجزایر ، تونس ، لیبی و سومالی درحال جنگ هستند اما حاضر به جنگ با ارتش صهیونیستی نیستند.
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، نبرد مقاومت نیروهای حزب الله در سوریه را عاملی مهم و موثر برای تامین منافع لبنان و حمایت از مردم آن و جلوگیری از دست درازی داعش به خاک لبنان دانست.
شیخ نبیل قاووق تاکید کرد که اگر حزب الله وارد سوریه نشده بود تاکنون داعش جنایاتی را که در عراق وسوریه تا مصر مرتکب شده است، در لبنان انجام داده بود.
وی خاطرنشان کرد: داعش به لطف معادله ارتش ، ملت و مقاومت نتوانسته است از مرزهای لبنان عبور کند و خود را تا عمق آن برساند.
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله اظهارداشت: تلاش های حزب الله در سوریه یک واجب ملی و اخلاقی برای بستن راه بر روی تروریسم تکفیری است و هرطرفی که با پذیرش این واجب ملی در مقابل این پدیده شوم بایستد ، افتخار را نصیب خود کرده است و مخالفان تنها حسرت خواهند خورد.
شیخ نبیل قاووق هشدار داد: همچنان عناصر باقی مانده وابسته به گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در لبنان مخفی و بدنبال فرصتی برای گرفتن انتقام هستند ودر این وضعیت وشرایط همه لبنانی ها بایدبا اتخاذ موضعی واحد دریک صف بایستند تا مبادا پیامی اشتباه به تکفیری ها برسد.
وی تاکید کرد: تحولات ثابت کرده است که درگیری های در لبنان و منطقه درگیری بین شیعه و سنی نیست بلکه همه ملت های منطقه در حال نبرد با تروریسم تکفیری بسر می برند.

** برقراری امنیت اولویت لبنان است
« حسن فضل الله» عضو فراکسیون حزب الله « وفاداری به مقاومت» در مجلس لبنان هم تاکید کرد که اولویت امروز لبنان برقراری امنیت کامل در سراسر این کشور است.
وی با بیان اینکه باید فرصت راغنیمت بشماریم ونقشه راه ساختن لبنان با افقی روشن را ترسیم کنیم، خاطرنشان کرد : کنترل اوضاع سیاسی ، کاستن از حجم هجمه های رسانه ای و همگرایی و هم افزایی اجازه می دهد تا بتوانیم مسائل اساسی لبنان را حل و فصل کنیم و به توافق دست یابیم.
فضل الله تصریح کرد: باید لبنان را به دژی مستحکم در مقابل طوفان بحران ها که منطقه و برخی کشورهای همسایه را درمی نوردد، تبدیل کنیم و صیانت از وجود لبنان در مقابل خطرهای تروریسم تکفیری یک مسئولیت همگانی است.
عضو فراکسیون حزب الله بر ضرورت حمایت همه جانبه از نیروهای ارتش و امنیتی در مقابل تروریست های تکفیری تاکید کرد و گفت: لبنان در مقایسه با برخی کشورهای منطقه در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد و این ناشی از درک و عزم همه گروه ها برای ایجاد امنیت و ثبات و جلوگیری از بحران و فتنه است.
وی بر ضرورت انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان هم تاکید کرد و افزود: موضع حزب الله در این خصوص کاملا روشن است و منافع ملی برای ما بسیار اهمیت دارد.
خاورم ** 1324


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن