تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819041253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عالم برجسته سنی لبنانی: ایران نقشی مهم درمبارزه با تروریسم تکفیری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عالم برجسته سنی لبنانی: ایران نقشی مهم درمبارزه با تروریسم تکفیری دارد صیدا - بیروت - ایرنا - "شیخ غازی حنینه" از علمای برجسته اهل سنت لبنان و رییس حزب "جریان النهضه الوحدوی"، "کنفرانس مقابله با خطر تروریسم تکفیری" را که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در شهر قم برگزار شد، گام جدی و مهمی در این زمینه و برای حمایت از امت اسلامی خواند.


حنینه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با ابراز تاسف از ادامه کمک های همه جانبه به ویژه مالی و نظامی به گروه های تروریستی - تکفیری از سوی برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، خواستار توقف فوری این کمک ها شد تا بتوان ریشه این گروهها را در منطقه خشکاند.
این عالم برجسته سنی لبنانی که در همایش شهر قم شرکت کرده بود، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در شرایط حساس کنونی و با مشارکت بیش از هزار نفر از علمای دینی و شخصیت های فرهنگی و اندیشمند از دهها کشور عربی و اسلامی اظهار داشت: استقبال گسترده و بررسی مباحث مهمی از جمله "حرمت خون مسلمان و غیرمسلمان" و تحولات منطقه از جمله قتل و کشتار و آواره کردن انسان ها توسط گروههای تروریستی، از نقاط قوت همایش مقابله با تروریسم تکفیری بود.
وی با بیان اینکه در لحظه به لحظه این همایش از واقعیتی که منطقه با آن مواجه است، حکایت داشت، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی حتی غربی، گرفتار آتش افروزی های گروه های تروریستی - تکفیری شده اند که با تخریب چهره اسلام، آینده امت اسلامی را به خطر انداخته اند و این در حالی است که اسلام دعوت به همکاری و همدلی می کند و اساس این دین آسمانی بر "رحمت و عدالت و برابری" استوار است.
حنینه تصریح کرد: همایش قم با "نصب العین" قرار دادن موضوعات متعددی با عنوان کلی "مقابله با خطر تروریسم تکفیری" توانست، گام مهمی در جهت مقابله با این معضل و بحران برای امت اسلامی بردارد.
رییس حزب جریان النهضه الوحدوی اظهار داشت: همه علمای شرکت کننده در همایش قم از تمام مذاهب اسلامی چه سنی و چه شیعه، هم رای و متفق القول بودند و ما این کنفرانس را که با تشکیل دبیرخانه ای بکار خود خاتمه داد، نشانه ای از دغدغه جمهوری اسلامی ایران به ویژه حضرت آیت الله "علی خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وحدت مسلمانان و اهتمام ایشان به حل مشکلات امت اسلامی، می دانیم.
این عالم برجسته سنی تاکید کرد: این همایش به ویژه در شرایط حساس کنونی گامی جدی، مهم و صحیح بود، چرا که امروز تمامی کشورهای عربی و اسلامی از عراق گرفته تا سوریه ، لبنان، فلسطین، مصر، لیبی و تونس همه خطر این گروه های تروریستی - تکفیری را درک کرده اند.
وی در پاسخ به این سووال که آیا این همایش در شرایط تشتت و چنددستگی کشورهای عربی و اسلامی قادر به عملی ساختن اهداف خود خواهد بود، گفت: بگذارید در این باره صریح صحبت کنیم، وجود اختلافات شدید در سیاست های کشورهای عربی منجر به چند دستگی این کشورها شده است.
حنیه افزود: برخی از کشورهای عربی که عمدتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند، به منظور حمایت از جریان های سیاسی طرفدار خود، با پرداخت مبالغ هنگفتی به گروه های تروریستی - تکفیری، باعث ایجاد بحران های داخلی در لیبی، مصر، تونس، سوریه و عراق شده اند و این مساله دیگر بر کسی پوشیده نیست و گزارش های رسمی و رسانه ای همه تصریح می کند که حمایت مالی خارجی مسبب این اوضاع بحرانی شده است.
رییس حزب جریان النهضه الوحدوی لبنان، خطر گروه های تروریستی - تکفیری را متوجه همه کشورها حتی کشورهای حامی آنها و در راس همه عربستان سعودی دانست که اخیرا و به ظاهر تصمیم به مقابله با آنها گرفته است.
این عالم برجسته سنی لبنانی خاطر نشان کرد: همه ما از توافق تاریخی صورت گرفته بین پایه گذار حکومت "آل سعود" و "محمد بن عبدالوهاب" با خبر هستیم و این دو در آن زمان توافق کردند که آل سعود حکومت را عهده دار شوند و مسایل دینی و فتوا در انحصار محمد بن عبدالوهاب و تابعان وی باقی بماند.
وی تصریح کرد: امروز گروه های وهابی به جایی رسیده اند که خود را بی نیاز از حکومت سعودی می بینند و بی توجه به موضع عربستان سعی در تشکیل دولتی مستقل، با سوء استفاده از نام اسلام دارند.
حنینه اظهار داشت: باید ببینیم چطور می توانیم با این گروه ها مقابله کنیم و به اعتقاد من مقابله با اینها به همکاری همه خصوصا سه کشور عربستان، مصر و سوریه نیاز دارد.
رییس حزب جریان النهضه الوحدوی لبنان گفت: موضع چند روز پیش "عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر درباره گروه های تکفیری و وضعیت خطرناکی که در لیبی، سوریه و عراق ایجاد کرده اند، قابل توجه و دلیلی است بر اینکه این کشور حساسیت اوضاع را دریافته چرا که شر این گروه ها دامنگیر همه شده و روزی نیست که از کشته و ذبح شدن سربازان مصری به دست این افراد خبری نشنویم.
این عالم برجسته سنی لبنانی افزود: "عبدالله بن عبدالعزیز" شاه عربستان و رییس جمهوری مصر باید با جمهوری اسلامی ایران و "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه به تفاهم برسند و برای حل بحران در سوریه و عراق و مقابله با تروریسم تکفیری همکاری کنند.
وی حضور جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم تکفیری را ضروری و غیرقابل انکار خواند و تاکید کرد: ایران کشوری برخوردار از جایگاه ممتاز بین المللی و یکی از قطب هاس عالم اسلام است و همه دنیا بر روی آن حساب می کنند.
حنینه هشدار داد: اصرار و پافشاری برخی ها بر موضع خود در بحران کنونی موجب بحرانی تر شدن و انفجار اوضاع خواهد شد و شاید حادثه چند هفته پیش منطقه "احساء" عربستان که منجر به شهادت تعدادی از مومنان عربستانی شد، دلیل خوبی باشد بر اینکه گروه های تروریستی درصدد استفاده از هر فرصت و شرایطی و از همه امکانات داخلی و خارجی برای توسعه فعالیت خود در عربستان به ویژه در مکه مکرمه و مدینه منوره هستند و خطر این گروه ها حرمین شریفین را تهدید می کند.
رییس حزب جریان النهضه الوحدوی لبنان تاکید کرد: لازم است علمای مسلمان همگی آستین بالا زده و از طریق ارایه مفاهیم صحیح اسلامی برخاسته از مذاهب معتبر اسلامی اعم از شیعه و سنی در رسانه های مختلف دیداری و شنیداری، سایت های اینترنتی و پایگاه های اجتماعی، منبرهای نماز جمعه و برپایی جلسات مختلف، پرده از چهره حقیقی گروه های تروریستی - تکفیری بردارند، گرچه "معرکه سختی" است، اما در مقابل مصلحت اسلام هیچ کاری سخت نخواهد بود.
این عالم برجسته سنی لبنانی خاطر نشان کرد: خطر گروه های تروریستی - تکفیری منحصر به ارایه چهره ناپسند از اسلام نمی شود و متاسفانه به انحراف افکار عمومی از موضوعات اساسی جهان اسلام نیز منجر شده است.
وی، اسلام را امروز در مواجهه با همان جریانات و معرکه های واقع در صدر اسلام دانست و گفت که گروه های تروریستی - تکفیری کنونی همان "جماعت خوارج" در زمان امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) هستند.
حنینه اظهار داشت: تحولات جاری در منطقه عربی نباید نگاه و توجه مردم را از فلسطین تغییر دهد، فلسطین امروز و پس از اعلام یهودی سازی سرزمینهای اشغالی و تلاش رژیم اشغالگر برای عملیاتی کردن آن، با خطر یهودی سازی کامل مواجه است و غفلت مسلمانان از خطر اسراییل به منزله فرصتی برای این رژیم در ریختن خون فلسطینی ها و ادامه یهودی سازی خواهد بود.
این عالم برجسته سنی لبنانی تاکید کرد: اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی - تکفیری، فرصتی طلایی برای صهیونیست ها فراهم کرده تا به جنایت های خود علیه ملت فلسطین استمرار بخشند و با خاطری آسوده برای نابودی "مسجد الاقصی" و یهودی سازی قدس و آواره کردن اهالی قدس و فلسطین اقدام کنند.
خاورم *(3) 385* 1324**1651


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن