تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820204543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرکوب معترضان مقابل قصر جدید اردوغان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سرکوب معترضان مقابل قصر جدید اردوغان


پلیس ترکیه با توسل به خشونت، دانشجویانی را که تلاش می کردند، مقابل قصر جدید و جنجال برانگیز "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری این کشور تظاهرات کنند، پراکنده کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ازشبکه العالم، در درگیری پلیس ترکیه با تظاهرات کنندگان ترکیه در روز شنبه، 22 نفر بازداشت شدند.
این نخستین تظاهراتی است که درهفته های  گذشته در نزدیکی قصر جدید 490 میلیون یورویی اردوغان برگزار شده است.  خبرگزاری "دی اچ إی" ترکیه اعلام کرد ، نیروهای امنیتی این کشور برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند.

دانشجویان ترکیه ای برای نشان دادن اعتراض خود به افزایش هزینه های تحصیلات، قصر مجلل اردوغان را به عنوان محل نمادین برای اجتماع خود برگزیدند؛ ولی تلاش آنان برای نزدیک شدن به این قصر موسوم به "کاخ سفید" با  سرکوب پلیس ناکام ماند.
مخالفان رژیم حاکم بر ترکیه معتقدند که اردوغان با ساخت این قصر در حومه سبز آنکارا در مساحت 200 هزار متری، که دارای صد اتاق است، دچار جنون عظمت شده و از مسیر صحیح حاکمیت و قدرت منحرف شده است.
اردوغان پس از این ادعا که این قصر "ملک خصوصی"  نیست و سبب افزایش "مجد وعظمت برای ترکیه" می شود، با موج فزاینده انتقادها رو به رو شده است.
پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان نخستین مهمان خارجی اردوغان در این قصر بود که  امروز (یکشنبه) به سفر سه روزه خود به  آنکارا و استانبول پایان داد.


یک شنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن