تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803085257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلستان در آینه اخبار/ از تخفیف بلیت قطار برای گلستانی ها تا بالاترین نرخ سرطان مری در بین ترکمن ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گلستان در آینه اخبار/ از تخفیف بلیت قطار برای گلستانی ها تا بالاترین نرخ سرطان مری در بین ترکمن ها گرگان - ایرنا - شرکت حمل و نقل ریلی رجا از ارایه تخفیف های پنج تا 25 درصدی در 29 مسیر قطارهای این شرکت از جمله تهران - گرگان از هشتم تا 30 آذر ماه جاری خبر داد.


به گزارش ایرنا شرکت حمل و نقل ریلی رجا، بلیت قطارهای تهران - گرگان 1 و 2 (6 تخته معمولی خواب و لوکس 6 تخته) را با تخفیف 10 تا 20 درصدی به فروش می رساند.
سامانه اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان این شرکت با شماره های 55651415 و 1539 آماده پاسخگویی است.

***
مشاور برنامه غربال، تشخیص و مداخله در اختلالات طیف اوتیسم "درخودماندگی" در کشور گفت: اکنون دو پایگاه ثابت تشخیص اوتیسم در شمال کشور (گرگان و لاهیجان) و دو پایگاه در جنوب (بوشهر و زاهدان) مستقر است که استان های همجوار در این پایگاه ها آموزش می بینند.
سیدعلی صمدی روز یکشنبه به ایرنا گفت: با تشخیص زودهنگام و آموزش والدین و آگاه سازی اجتماعی هزینه های وارد شده به جامعه در زمینه اوتیسم کاهش می یابد.
وی با بیان این که اوتیسم در پسران چهار برابر بیش از دختران است، اظهار کرد: اوتیسم یک نوع تفاوت در برقراری ارتباط با دیگران، میزان، سطح و شدت اجتماعی بودن است و بیماری نیست و با شناخت زودهنگام اوتیسم، والدین به شرط این که آموزش های لازم را فراگیرند می توانند این اختلالات را کنترل کنند.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال طرح غربالگری بچه های دو تا پنج سال برای تشخیص اوتیسم در کل کشور اجرا شود تا با تشخیص بموقع آن که در دوره طلایی دو تا پنج سال است و آموزش والدین از پیچیدگی این اختلال در دوره های دیگر سنی جلوگیری کرد.

***
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به دلیل جلسات فوق العاده هیات دولت و سفر استانی رییس جمهوری به گلستان مراسم به آب اندازی کاوشگر خلیج فارس در زمان مناسب دیگری برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دکتر محمود شیخ زین الدین با اشاره به این که قرار بود مراسم به آب اندازی کاوشگر خلیج فارس، 11 آذر ماه سال جاری در بندرعباس برگزار شود، اظهار کرد: به دلیل همزمانی برگزاری جلسات فوق العاده هیات دولت برای نهایی شدن بودجه سال 1394 و همچنین سفر استانی رییس جمهوری به استان گلستان و افتتاح خط راه آهن ایران - ترکمنستان، این مراسم به زمان مناسب دیگری موکول شد.

***
محقق مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران تحقیقی بر روی حدود 50 هزار نفر از افراد منطقه ترکمن صحرا که چای را با حرارت بالا می نوشیدند، صورت داد.
بر اساس نتایج این تحقیق که توسط فرهاد اسلامی انجام شد، استان گلستان در شمال ایران (بخشی از مناطق ترکمن نشین) دارای یکی از بیشترین نرخ مبتلایان به سرطان مری است.
این در حالی است که مصرف سیگار و نوشابه های الکلی که از عوامل مؤثر سرطان مری است، در این استان پایین است اما نوشیدن چای داغ با حرارت 70 درجه سانتیگراد عادت معمول تمام ساکنان استان گلستان است و همین امر سبب شیوع سرطان مری در این استان شده است.
ایران دارای بالاترین میزان سرطان مری در جهان است و البته بخشی از این رکورد را مدیون عادت نادرست نوشیدن چای داغی که بخار از آن بلند می شود، هستیم.
چای داغ مخاط گوارشی به ویژه مخاط مری را آماده پذیرش مواد سرطان زا می کند و به همین علت در کشورهایی که عادت به مصرف چای داغ دارند، میزان ابتلا به این سرطان بیشتر است.

***
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به افتتاح آزمایشگاه تشخیص ویروس اچ آی وی (HIV) شمال کشور در ساری گفت: این آزمایشگاه با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه های تشخیص، زمان نزدیک ابتلا به این بیماری را مشخص می کند.
نادر آهنگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمایشگاه خدمات دهی به دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، بابل، گیلان، قزوین، گلستان و شاهرود را بر عهده دارد.
وی از ایدز به عنوان بیماری پنهان در جامعه یاد کرد و گفت: آمار مبتلایان به ایدز در کشور 28هزار و 357 نفر اعلام شده، در حالی که تعداد مبتلایان به این بیماری یکصد هزار نفر تخمین زده می شود.
ایدز یک بیماری کشنده است که با ویروس اچ آی وی ایجاد می شود و با ورود این ویروس به بدن، قدرت دفاعی بدن روز به روز کاهش می یابد و هر میکروبی فرصت بیمار کردن فرد را پیدا می کند؛ تماس جنسی، تزریق خون آلوده و بند ناف جنین راه انتقال این بیماری است.
اهمیت این بیماری سبب شده تا اول دسامبر برابر با دهم آذر به عنوان روز جهانی ایدز نام گذاری شود.
در ایران نیز هشتم تا 14 آذر هفته ملی مبارزه با ایدز نام دارد.

***
مدیر امور اراضی استان گلستان در حاشیه گردهمایی مدیران امور اراضی استان های کشور در محمودآباد مازندران گفت: سالانه به طور میانگین در استان گلستان 100 هکتار اراضی کشاورزی به صورت غیرمجاز تغییر کاربری می شود.
اسداله محتشمی در گفت و گو با خبرنگا ایرنا، با اشاره به این اکنون 50 درصد مردم از تغییر کاربری اراضی اطلاع ندارند، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوان با حفظ اراضی زراعی، تغییر کاربری غیرمجاز را کنترل کرد.
وی خاطرنشان کرد: در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به صاحبان زمین های مرغوب یارانه می دهند که کاربری اراضی کشاورزی حفظ شود ولی موضوع در ایران مغفول مانده است.
مدیر امور اراضی گلستان زمین را اصلی ترین بستر تولید دانست و گفت: کشوری که به لحاظ اقتصادی در زمینه محصولات غذایی راهبردی وابسته به بیگانه باشد در استقلال سیاسی حرفی برای گرفتن ندارد.
محتشمی تأکید کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی نه تنها جهاد کشاورزی بلکه همه نهادهای اجرایی دولتی و مردم باید در این امر مهم کمک کنند.
وی کاهش تولیدات و کاهس سطح اراضی را مهمترین پیامد تغییر کاربری اراضی کشاورزی برشمرد و افزود: سالانه میلیاردها تن خاک نباتی به دلیل مدیریت ناصحیح و ساخت و سازها از دست می رود و برای این زمین ها جایگزینی هم وجود ندارد.
وی از غفلت مسوولان در زمینه احیاء و توسعه اراضی کشاورزی در کشور گلایه کرد و گفت: از دست دادن اراضی کشاورزی زنگ خطری برای نسل حاضر و آینده است.
مدیر امور اراضی استان گلستان با تأکید بر اطلاع رسانی همه جانبه برای آگاهی بخشی به مردم گفت: دهیاری ها عامل تغییر کاربری غیرمجاز هستند که نه تنها در داخل طرح هادی روستا بلکه خارج از طرح نیز مجوز می دهند.

***

مجری برگزاری نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان گفت: 30 شرکت ایرانی از استان های تهران، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی و استان قزوین به طور مستقیم در نمایشگاه شرکت داشتند و محصولات خود را که پیش از این با واسطه به دست تجار افغان می رسید، عرضه کردند.
علی خاکسار به خبرنگار ایرنا افزود: تجار، بازرگانان و علاقه مندان زیادی از اولین نمایشگاه تخصصی مواد غذایی، کشاورزی و دام و طیور جمهوری اسلامی ایران در طول پنج روز برگزاری، دیدن کردند.
وی با ابراز خشنودی از برگزاری این نمایشگاه تخصصی ایران در هرات اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تا کنون 9 نمایشگاه عمومی در هرات برگزار کرده است اما این اولین نمایشگاه تخصصی مواد غذایی، کشاورزی و دام و طیور در هرات است که برگزار شد.
مجری برگزاری نمایشگاه هرات گفت: مواد غذایی 60 درصد صادرات جمهوری اسلامی ایران به افغانستان را شامل می شود و علاقه مندان بسیاری در افغانستان دارد و افغان ها به خوبی با کالاهای ایرانی آشنا هستند.
602/2729


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن