تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819169215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام روس:تهران و مسکو در مسیر گسترش همکاری های راهبردی گام برمی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقام روس:تهران و مسکو در مسیر گسترش همکاری های راهبردی گام برمی دارند مسکو- ایرنا- رییس مرکز مطالعات راهبردی روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسیر گسترش همکاری های راهبردی در عرصه های مختلف گام برمی دارند.


"لئونید رشتنیکوف" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مقامات ایران و روسیه در راستای توافقات روسای جمهور دو کشور برای گسترش همکاری های بلندمدت تلاش می کنند.
وی ادامه داد:این همکاری ها در بخش های اقتصادی، سیاسی،انرژی و صنعتی جریان دارد اما ظرفیت های دو کشور بسیار بالاتر از این سطح مناسبات است.
رییس مرکز مطالعات راهبردی روسیه یادآوری کرد: دکتر حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران و روسیه در دیدار اخیر خود در آستراخان روسیه بر اجرای توافق های موجود میان دو کشور تاکید داشته و سرفصل همکاری های دوجانبه و راهبردی را ترسیم کردند.
وی تصریح کرد:روسیه علاقمند به توسعه همه جانبه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران بعنوان همسایه جنوبی خود است.
این کارشناس مسائل سیاسی در روسیه افزود:در این راستا چند مقام دولتی ایران و روسیه در ماههای اخیر به دو کشور سفر کرده اند که می توان به سفر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران به مسکو و دیدار با سرگئی نارشکین رییس مجلس دومای روسیه اشاره کرد.
وی یادآوری کرد: آلکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز قرار است به ایران سفر کند و این امر در چارچوب تلاش ها برای توسعه روابط روسیه و ایران انجام می گیرد.
رییس مرکز مطالعات راهبردی روسیه خاطر نشان کرد:دو طرف فرصت های همکاری گسترده ای دارند و حجم مبادلات بازرگانی دو کشور با برنامه ریزی مناسب می تواند بیش از گذشته افزایش یابد.
رشتنیکوف همکاری های ایران و روسیه درعرصه سیاست خارجی را بسیار مهم دانست و افزود: مسکو و تهران در مسایل بین المللی مواضع مشترک و نزدیکی دارند.
این مقام روس افزود: روسیه و ایران در مسایل بین المللی بر مداخله نکردن در امور داخلی کشورهای دیگر تاکید دارند و این رویکرد مطابق با معیارهای بین المللی است که مواضع دو کشور را به یکدیگر بسیار نزدیک کرده است.
رشتنیکوف به همکاری روسیه و ایران برای حل مساله سوریه اشاره و آن را نمونه موفقی از همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی دانست.
وی گفت: دو کشور در بحث خزر و قفقاز ؛همکاری نزدیکی دارند و در حفظ ثبات این مناطق با یکدیگر مشارکت می کنند.
کارشناس سیاسی روسیه به مساله مواد مخدر به عنوان یک تهدید مشترک برای ایران و روسیه اشاره کرد و بر ضرورت هماهنگی بیشتر دو کشور برای مقابله با این پدیده شوم تاکید کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که دو کشور حضور فعال تر و پررنگ تری در عرصه بین المللی داشته باشند.
رشتنیکوف از روند مذاکرات بمنظور حل مساله هسته ای میان ایران و گروه 5+1 ،ابراز خرسندی کرد و افزود: در دور اخیر مذاکرات ،دو طرف مواضع خود در برخی مسایل را نزدیکتر کرده و انتظار می رود در گفت وگوهای آینده،گام های نهایی برای توافق جامع برداشته شود.
مقام روس گفت:روسیه بمنظور حل موضوع هسته ای ایران و گروه 5 +1 از تمام امکانات دیپلماتیک خود استفاده کرده و در آینده نیز تا نتیجه نهایی این رویه را ادامه می دهد.
اروپام*3*391 **1095


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن