تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819415813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوج آلان: مساله کردها در ترکیه ظرف پنج ماه قابل حل است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اوج آلان: مساله کردها در ترکیه ظرف پنج ماه قابل حل است آنکارا - ایرنا - "عبدالله اوج آلان" رهبر زندانی "پ.ک.ک" با ابراز امیدواری نسبت به حل مساله کردهای ترکیه گفت که مذاکرات برای حل این مساله با دولت آنکارا را می توان ظرف پنج ماه به نتیجه رساند .


به گزارش ایرنا، سخنان اوج آلان در حالی بیان می شود که دولت آنکارا نیز تلاش می کند تا مذاکرات صلح با کردها را تا پیش از انتخابات خرداد ماه مجلس ترکیه به پایان برساند .
رسانه های ترکیه اعلام کردند که اوج آلان در دیدار با هیات حزب "خلق های دمکراتیک" در زندان جزیره "امرالی" در دریای "مرمره" بر به نتیجه رساندند مذاکرات صلح با دولت ترکیه تاکید کرده است .
هیات حزب خلق های دمکراتیک ترکیه پس از یک وقفه طولانی که به دنبال تعلیق "فرآیند حل مساله کردها" در این کشور که به دلیل اعتراضات خونین به اقدامات دولت آنکارا در مواجه با حمله گروه تروریستی "داعش" به شهر "کوبانی" قطع شده بود، دیروز بطور غیرمترقبه ای اجازه یافت که در این زندان با اوج آلان دیدار و گفت وگو کند.
در اطلاعیه ای که امروز (یکشنبه) از سوی حزب خلق های دمکراتیک صادر شده، آمده است: اوج آلان در این دیدار تاکید کرد که در صورت مدیریت خوب، جدی و صمیمی فرآیند حل مساله کردهای ترکیه، ظرف پنج ماه می توان به نتیجه ای بسیار مطلوب دست یافت که این راه حل دمکراتیک آینده خاورمیانه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد .
مذاکرات مربوط به حل مساله پ.ک.ک و خاتمه دادن به درگیریهای مسلحانه این گروه با ارتش ترکیه در نوروز سال گذشته با پیام اوج آلان شروع شد که مراحلی از آن با خروج بخشی از نیروهای پ.ک.ک از خاک این کشور طی شد.
دولت آنکارا پس از تظاهراتی که اوایل ماه گذشته میلادی در حمایت از مردم کوبانی در شهرهای کردنشین و شهرهای بزرگ ترکیه برگزار شد و به تظاهرات گسترده و خونین ضد دولتی تبدیل و طی آن 41 شهروند ترکیه ای کشته و صدها نفر زخمی و خسارات جدی به مراکز و ساختمانهای دولتی و حزبی وارد شد، فرآیند حل مساله کردهای این کشور را تعلیق کرده و تاکید کرد که برای دولت اصل و اولویت، تامین نظم و امنیت اجتماعی است.
پس از تلاشهای دو طرف و برقراری آرامش نسبی و قول و قرارهایی، دیروز وزارت دادگستری ترکیه اجازه داد تا هیات حزب خلق های دمکراتیک با اوج آلان که مذاکرات حل مساله کردها با دولت آنکارا را از زندان هدایت و رهبری می کند، دیدار داشته باشد.
دولت آنکارا می خواهد تا پیش از فرا رسیدن انتخابات عمومی خرداد ماه آینده این مذاکرات را به نتیجه برساند و در این راستا مصرانه خواهان خاتمه یافتن درگیریهای مسلحانه و زمین گذاشته شدن سلاح توسط پ.ک.ک است .
خاورم/2011**1651


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن