تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805495536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاله زباله، بلای جان پایتخت گویش های کهن ایران زمین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چاله زباله، بلای جان پایتخت گویش های کهن ایران زمین کاشان- ایرنا- شهر ابوزید آباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل را پایتخت گویش های کهن ایران می نامند، اما مردم این منطقه سالهاست از دفن غیراصولی زباله های شهرهای اطراف گلایه مندند.


به گزارش ایرنا، براساس اعلام اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل روزانه بیش از 250 تن زباله شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در چاله زباله ابوزیدآباد دفن می شود.
براساس این گزارش، از این مقدار 200 تن زباله مربوط به شهرستان کاشان و شهرهای تابعه و 50 تن زباله نیز از آران و بیدگل است.
بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل با مرکزیت شهر ابوزیدآباد، با وجود برخورداری از ظرفیت های بالقوه فراوان در زمینه میراث فرهنگی و طبیعی، از مناطق محروم در کشور است.
مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد درباره مشکلات زیست محیطی ناشی از دفن زباله در این منطقه اظهار داشت: متاسفانه در بدو ورود به این منطقه، معضلات و نابسامانی هایی که از فعالیت های غیراصولی و استقرار صنایع آلاینده نشات می گیرد، مواجه می شویم.
«مسیب صدری» افزود: استقرار مجتمع های دامداری و گاوداری بزرگ، مجتمع کشتارگاه کاشان، انبارهای ضایعات، ایستگاه موقت دپوی زباله و بدتر از همه استقرار محل دفن زباله های دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در نزدیکی روستاهای بخش کویرات و مزارع کشاورزی، این منطقه را دچار معضل زیست محیطی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این مراکز آلاینده موجب زیست حجم عظیمی از حشرات و حیوانات ناقل بیماری در این منطقه شده است.
وی گفت: متاسفانه با وجود اعلام متولیان بهداشت و سلامت مبنی بر راه اندازی دستگاه بی خطرساز در بیمارستان ها، اما همچنان شاهد دفن غیر اصولی زباله های بیمارستانی در چاله زباله هستیم.
صدری به پیگیری ها و اطلاع رسانی جامع توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل، اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد در خصوص مشکلات چاله زباله با نهادهای مسوول اشاره کرد و افزود: با این وجود در خصوص رفع این معضل بزرگ و مدیریت صحیح پسماند، اقدام شایسته ای انجام نشده است.
این فعال زیست محیطی تاکید کرد: مدیران نهادهای مسوول، بارها متعهد به رفع معضل چاله زباله شده اند ولی با گذشت چند سال از وعده ها، بهانه گیری ها شروع شده و این نشاندهنده مسوولیت گریزی برخی مسوولان در گذشته است.
بخشدار بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل نیز در این باره به ایرنا گفت: انتقال غیراصولی و حجم بالای پسماند موجب پراکنش حجم بالایی از این پسماند ها در مسیر تردد مردم شده که بروز انواع آلودگی های زیست محیطی و بهداشتی را بدنبال دارد.
«مرتضی باقری» افرود: این معضل موجب شده است چشم اندازی بسیار زننده در این منطقه بوجود آید و تاثیرات جبران ناپذیری در روند توسعه و ورود سرمایه گذاری ها در این منطقه محروم برجای بگذارد.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مسوولان دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل، رونق گرفتن سرمایه گذاری ها در خصوص صنایع گوناگون و رونق گردشگری در این دو شهرستان است، تصریح کرد: این درحالیست که به عوامل بازدارنده جذب سرمایه گذار و فراهم آوردن زیرساخت ها توجه کافی نمی شود.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین روش هایی که برای سرمایه گذاری ها در نظر گرفته می شود، وجود شرایط محیطی مناسب است که وجود چاله زباله و دفن غیراصولی پسماندها اثر منفی در این زمینه دارد.
باقری تاکید کرد: این وضعیت در خصوص رونق گرفتن صنعت گردشگری و جذب توریست به منطقه نیز حاکم است.
شهردار ابوزیدآباد نیز در این باره گفت: این شهر به زباله دان و ضایعات کشتارگاهی شهرهای کاشان و آران و بیدگل تبدیل شده است.
«رضا نقدی» اظهار داشت: دفن روزانه دهها تن زباله شهرهای مجاور ابوزیدآباد در این منطقه و همچنین وجود کشتارگاه کاشان در محور جاده ابوزیدآباد از مشکلات مهم زیست محیطی این شهر است که باید برای رفع این معضل، زباله این دو شهرستان در جای دیگری دفن شود.
وی افزود: برغم تبعات زیست محیطی و بیماریهای ناشی از دفن زباله در این منطقه، هیچ عوارضی به این خطه پرداخت نشده است.
یکی از شهروندان ابوزیدآبادی نیز در خصوص مشکلات ناشی از وجود چاله زباله در این منطقه اظهار داشت: ماشین های حمل زباله هر روز با تردد در محور کاشان و آران و بیدگل به چاله زباله، هم موجب خطر آفرینی جاده ای و هم موجب آلوده شدن مسیر و مکان می شوند.
«حمید نجارزاده» افزود: ریزش نخاله ها و زباله های ناشی از حمل غیراصولی
در مسیر، سیمای نامطلوبی را در این مکان و محور شهر ابوزید آباد ایجاد کرده که بدون شک موجب رنجش گردشگران و عابران می شود.
یکی از روحانیون منطقه ابوزیدآباد نیز در این باره گفت: در مکتب اسلام، اخلاق زیست محیطی، اخلاق خدا محور است، زیرا برگرفته از جهان بینی توحیدی است که در آن خدا، محور جهان، خالق و نگهدارنده آن است.
حجت الاسلام «محمد عرب ابوزیدآبادی» اظهار داشت: بنابراین حفاظت از طبیعت و محیط زیست، حفاظت از چیزهایی است که به خدا تعلق دارد.
وی با بیان اینکه در دیگاه علوی، پیشرفت اقتصادی و سیاسی، در گرو احترام به محیط زیست به مثابه امانت خدا دادی است، اضافه کرد: در این دیدگاه پیشرفت هدف نیست، بلکه وسیله ای برای دستیابی به کمال است.
وی تاکید کرد: لازمه رسیدن به توسعه مطلوب از نظر امام علی (ع) دستیابی بشر به حیات معقول یا زندگانی پاکیزه است.
«مسیب صدری»، مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد به شدت گرفتن نارضایتی مردم شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات در ماه های اخیر از مشکلات زیست محیطی چاله زباله اشاره و تاکید کرد: با توجه به درخواست مردم برای عدم ورود این حجم زباله به منطقه، امیدواریم مسوولان گام های ارزشمندی در حفظ و حراست از محیط زیست، سلامت مردم، فراهم نمودن زندگانی پاکیزه با ساماندهی وضعیت مدیریت پسماند بردارند.
شهر ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل در شمال استان اصفهان واقع است.
8132/545


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن