تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803958088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابزارهای نوین ارتباطی چه پیامدهایی برای جامعه ایرانی دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابزارهای نوین ارتباطی چه پیامدهایی برای جامعه ایرانی دارند؟ بروجرد- ایرنا- غفلت برخی افراد از رصد وضعیت خانواده در سه دهه اخیر و ورود بی مقدمه ابزارهای نوین ارتباطی پیامدهای بدی برای جامعه ایرانی داشته و خانواده های زیادی را غافلگیر کرده است.


به گزارش ایرنا ابزارهای نوین ارتباطی مانند ماهواره و گوشی های تلفن همراه پیشرفته بسیاری از افراد جامعه بویژه جوانان و نوجوانان را از آغوش گرم خانواده ها دور کرده است.
محوریت قرار گرفتن شبکه های تلویزیونی بویژه از نوع ماهواره ای آن در خانواده ها باعث کاهش ارتباط کلامی اعضای خانواده و روابط عاطفی بین آنها شده است که قطعا آسیب های زیادی به بنیان خانواده وارد می کند.
اعضای خانواده در گذشته های نه چندان دور در کنار بزرگ ترها جمع می شدند و به گفت و گو می پرداختند ولی اکنون در بسیاری از خانواده های ایرانی اعضای خانواده حتی بر سر سفره غذا نیز در کنار یکدیگر قرار نمی گیرند.
یک فرهنگی بروجردی با اشاره به ورود ابزارهای ارتباطی در جامعه گفت: ما نمی توانیم در برابر ورود این ابزارها مقاومت کنیم لذا باید با استفاده از تجربه های کسب شده در سال های اخیر از شدت آسیب ها و ناهنجاری های زندگی مدرن بکاهیم تا در مقابل این ابزارهای نوین غافلگیر نشویم.
"احمد طاهری" افزود: ورود ماهواره، اینترنت، تلفن همراه و دیگر ابزارهای ارتباطی نوین نباید باعث پاشیده شدن خانواده ایرانی اسلامی شود.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی لرستان نیز در این باره گفت: مولفه ها و ابزارهای دنیای مدرن در هر صورت وارد زندگی ما می شوند لذا خانواده ها باید از طریق پرورش دینی فرزندان، آن ها را از خطرات مصون سازند.
حجت الاسلام "احمد رضا غلامی" با اشاره به اهمیت تربیت دینی فرزندان افزود: آموزش دینی برای نسل های گذشته که در دهکده جهانی زندگی نمی کردند، مفید بود ولی اکنون باید تربیت و پرورش دینی جایگزین آموزش دینی شود.
وی اظهار کرد: خانواده باید عشق، عبادت، نیایش، صداقت، امانت داری، نوع دوستی و پاکدامنی را در وجود فرزندان پرورش دهد تا آن ها با عشق و علاقه درونی به سوی این مفاهیم حرکت کنند.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر آموزش نحوه استفاده از فناوری ها به فرزندان توسط والدین افزود: دشمن بهتر از ما متوجه اهمیت خانواده شده است به همین دلیل انواع شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را با هدف تضعیف خانواده و تخریب فرهنگی، دینی و اجتماعی جامعه ایران راه اندازی کرده است.
وی فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر را از پیامدهای ماهواره بر جامعه ایرانی دانست و گفت: به طور کلی خیانت، دوستی های نادرست و نامتعارف بین زنان و مردان حتی بین متاهلان، ایجاد عشق های مثلثی، روابط نامشروع و غیره از تبعات ورود ماهواره می باشند.
در واقع خانواده های نا آگاه که روش استفاده درست از ابزارهای نوین ارتباطی را نمی دانند، بزرگ ترین قربانی زندگی مدرن هستند.
استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و واتس اپ نیز باعث ناهنجاری های رفتاری در سطح جامعه می شود که باید با فرهنگ سازی و تربیت دینی و اخلاقی افراد خانواده از آسیب های این ابزارهای ارتباطی کم کرد.
7190/7279


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن