تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820113104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار مؤمني: وانت پيكان نخريد شماره‌گذاري نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سردار مؤمني: وانت پيكان نخريد شماره‌گذاري نمي‌كنيم
اگر توليد خودرو پرايد و نيسان با وضعيت موجود ادامه يابد شماره گذاري اين دو خودرو نيز متوقف مي‌شود.


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از توقف توليد و شماره‌گذاري خودرو وانت پيكان خبر داد و ضمن دعوت مردم از عدم خريد اين خودرو گفت: اگر توليد خودرو پرايد و نيسان با وضعيت موجود ادامه يابد شماره گذاري اين دو خودرو نيز متوقف مي‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، سردار اسكندر مومني روز گذشته در نشست خبري با اشاره به آغاز طرح زمستاني در نيمه دوم آذر ماه در جاده‌هاي كشور تأكيد كرد: امسال هم مانند سال‌هاي گذشته داشتن تجهيزات ايمني، رعايت فاصله طولي و سرعت مطمئنه به جاي سرعت مجاز از مهم‌ترين اولويت‌هاي پليس راهور است كه رانندگان موظف به رعايت آن هستند.
وي افزود: در هفت ماهه نخست امسال 10 هزار و 870 نفر در اثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند كه اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 782 نفر كمتر بود و به عبارتي با كاهش 7 درصدي تلفات رانندگي مواجه بوديم.
 
  افزايش واژگوني اتوبوس‌هاي مسافربري
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به افزايش آمار واژگوني اتوبوس‌هاي ناوگان حمل و نقل عمومي در جاده‌ها اظهار داشت: امسال شاهد واژگوني 37 دستگاه اتوبوس مسافربري بوديم كه در اين واژگوني‌ها 218 نفر كشته و مجروح شده‌اند.
وي با بيان اينكه ميزان تصادفات خودروهاي ناوگان حمل و نقل عمومي نبايد با خودروهاي شخصي مقايسه شود، افزود: در هر حال تصادف اين خودروها بايد به حداقل برسد زيرا حفظ جان مردم به ميزان رعايت قوانين از سوي اين رانندگان بستگي دارد.
 
  افزايش نظارت بر خودروهاي حمل و نقل عمومي
سردار مومني با بيان اينكه متأسفانه آمار تصادف اتوبوس‌ها زياد است اظهار داشت: بايد بر نحوه تردد اتوبوس‌ها نظارت لازم صورت گيرد و مديران فني پايانه‌ها قبل از حركت اتوبوس‌ها تمام موارد را كنترل كنند. وي با تأكيد بر اينكه مديران فني پايانه‌ها مسئوليت سنگيني را در نظارت اتوبوس‌ها دارند، افزود: اگر پليس در تصادفات يا هنگام بازديد از اتوبوسي عيبي را مشاهده كند يا اينكه حتي يك تصادف ناشي از نقص فني اتفاق افتد، علاوه بر راننده، مدير فني نيز مقصر شناخته و به دادگاه و مراجع قضايي معرفي مي‌شود و دفترچه رانندگي و ثبت ساعت راننده نيز اخذ و باطل مي‌شود و اين افراد هيچ‌گاه حق رانندگي ندارند و بايد به دنبال شغل ديگري بروند.
سردار مومني همچنين به مديران فني پايانه‌ها نيز هشدار داد:  اگر مهر خود را در اختيار فرد ديگري در هنگام چك ليست اتوبوس‌ها قرار دهند و آن راننده مرتكب تخلف حادثه‌ساز شود يا تصادف كند، مقصر اصلي شناخته مي‌شوند.

   وانت پيكان از سال 94 شماره‌گذاري نمي‌شود
رئيس پليس راهور ناجا در ادامه از مردم خواست به هيچ عنوان براي سال 94 اقدام به خريد يا پيش‌خريد وانت‌پيكان نكنند.
وي گفت: امسال آخرين سال توليد و شماره‌گذاري خودروي وانت‌پيكان است و به هيچ وجه در سال آينده ادامه نخواهد داشت و پليس هم اين خودرو را ديگر شماره‌گذاري نمي‌كند. سال 94 وانت‌پيكان به موزه منتقل مي‌شود.

   پرايد و نيسان با هيچ استانداردي سازگار نيست
سردار مومني درباره شماره‌گذاري نيسان و پرايد نيز اظهار داشت: به اعتقاد ما خودروي نيسان و پرايد نبايد با هيچ استاندارد موجودي شماره‌گذاري شوند و اين دو خودرو هم بايد درصدد رفع معايب خود باشند در غيراين صورت شماره‌گذاري نمي‌شوند.
 وي با بيان اينكه با حذف وانت‌پيكان در سال آينده بايد راه را براي ارتقاي ايمني ديگر خودروها باز كنيم، گفت: توليد دو خودروي پرايد و نيسان با وضع موجود در آينده‌اي نزديك قطعاً منجر به توقف توليد آنها مي‌شود و بايد از چرخه توليد حذف شوند.

    نمي‌توان به گواهي معاينه فني مراكز مجاز و معتبر هم اعتماد كرد
رئيس پليس راهور ناجا همچنين با انتقاد از روند صدور معاينه فني در كشور گفت: متأسفانه امروز بحث معاينه‌فني به يك معضل و چالش در كشور تبديل شده است به طوري كه حتي نمي‌توان به گواهي معاينه فني مراكز مجاز و معتبر هم اعتماد كرد.  وي از دولت و نمايندگان مجلس خواست به اين موضوع ورود پيدا كنند و اين وضعيت نابسامان را ساماندهي كنند.
 
  عقب‌ماندگي صنعت خودروسازي كشور
سردار مؤمني در ادامه با انتقاد از نبود رقابت در صنعت خودروسازي نيز گفت:پس از گذشت 50 سال خودروسازان هنوز همان خودروي قديمي را با همان شكل و رنگ توليد مي‌كنند كه اين نشان‌دهنده عقب‌ماندگي صنعت خودروسازي كشورمان است زيرا رقابت و نظارتي در اين صنعت وجود ندارد و با روند فعلي توليد خودرو و مقاومت خودروسازان براي ارتقاي توليداتشان هيچ اميدي به بهبود وضع نيست و تا دستيابي به خودروهاي هوشمند فاصله زيادي داريم.
 
  شماره‌گذاري756 خودرو در 8 ماهه امسال
رئيس پليس راهور ناجا در ادامه از افزايش شماره‌گذاري خودرو در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در اين مدت 756 خودرو جديد شماره‌گذاري شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/59 درصد افزايش داشت به عبارتي 282 خودرو بيشتر شماره‌گذاري شد.  وي افزود: در اين مدت بيش از 54 هزار خودروي وارداتي نيز شماره‌گذاري شد كه رشد 58 درصدي داشت. همچنين 393 موتورسيكلت هم شماره‌گذاري شد كه با افزايش 2/82 درصدي نسبت به مدت مشابه پارسال روبه‌رو بوديم.

   رتبه نخست ايران در آهنگ كاهش تلفات
سردار مومني با اشاره به آمار سازمان پزشكي قانوني در رابطه با تلفات رانندگي اظهار داشت: در هفت ماهه گذشته 10 هزار و 870 نفر در تصادفات رانندگي كشته شدند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد كشته‌ها هفت درصد كاهش داشته است يعني 772 نفر كمتر كشته شدند.  وي همچنين از كسب رتبه اول ايران در آهنگ كاهش كشته‌هاي تصادف خبر داد و گفت: از سال 84 تا كنون موفق شديم به ازاي هر 10 هزار خودرو عدد تصادف را از 25 به 5/6 خودرو برسانيم و از 41 كشته به ازاي هر 100 هزار نفر به 25 نفر برسيم.  به گفته رئيس پليس راهور در دهه ايمني راه‌ها سازمان ملل طي آماري استفاده از تلفن همراه را بيشترين علت تصادفات رانندگي در جهان اعلام كرده به طوري كه آمار آن از تصادفات با منشأ رانندگي در حالت مستي و مصرف مواد مخدر بيشتر گزارش شده است.

   امكان پرداخت الكترونيكي جرائم رانندگي
سردار مومني در ادامه از امكان پرداخت الكترونيكي جرائم رانندگي از ماه آينده در سامانه راهور 120 خبر داد و گفت: در خصوص پرداخت جرائم با چند بانك در حال رايزني هستيم تا شهروندان بتوانند علاوه بر بانك ملي از ديگر بانك‌ها نيز براي پرداخت جرائم استفاده كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن