تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815431911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدی آب و هوا پرتاب فضاپیمای ژاپنی را به تاخیر انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بدی آب و هوا پرتاب فضاپیمای ژاپنی را به تاخیر انداخت پکن- ایرنا- آژانس فضایی ژاپن "جاکسا" روز یکشنبه اعلام کرد، بدی آب و هوا و شرایط نامناسب جوی، مانع از پرتاب فضاپیمای این کشور به فضا شده است.


به گزارش ایرنا، سخنگوی جاکسا با بیان اینکه قرار بود «هایابوسای 2» روز گذشته به فضا پرتاب شود، زمان پرتاب مجدد این فضاپیما را ظهر دوشنبه (فردا) اعلام کرد.
آژانس فضایی ژاپن قصد دارد «هایابوسای 2» را بر روی شهاب سنگی که بین زمین و مریخ در حرکت است، بنشاند.
قرار است این اخترپیما با راکت "اچ دو ای" از مرکز هوایی "تانگاشیما" در جنوب غربی ژاپن به فضا فرستاده شود و در یک سفر 6 ماهه به جمع آوری نمونه هایی از شهاب سنگ یاد شده اقدام کند.
دانشمندان ژاپنی پیش بینی می کنند که شهاب سنگ مورد هدف این ماهواره با 900 متر قطر، دارای مواد ارگانیک و آب باشد که از ملزومات حیات هستند.
هایابوسای 2 جایگزین کاوشگری می شود که در سال 2010 نمونه هایی از سیارک ایتوکاوا را به همراه خود به زمین آورد.
پژوهشگران امیدوارند این کاوشگر، آنها را در درک منشا منظومه شمسی و آغاز حیات در این شهاب سنگ کمک کند که نخستین بار در سال 1999 کشف شد.
آساق**231**1597** 2023


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن