تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815575637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم کشاورزان ورامین از حق آبه رودخانه شور و شیرین تأمین شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بخشدار جواد آباد ورامین: سهم کشاورزان ورامین از حق آبه رودخانه شور و شیرین تأمین شود تهران – ایرنا - بخشدار جواد آباد گفت: دفاع از سهم حق آبه رودخانه شور و شیرین ، حق کشاورزان بخش جواد آباد است و کشاورزان این منطقه از شهرستان ورامین باید از حق آبه خود بهره مند شوند.


سیدهمایون عباسی روز شنبه در جلسه بررسی حق آبه کشاورزان شهرستان ورامین از رودخانه شور و شیرین (جاجرود) که در سالن بخشداری جواد آباد برگزار شد اظهار داشت: رودخانه شور و شیرین یا آبهای نامتعادل ، حاصل آب باران یا پساب کارخانه های صنعتی است و به لحاظ کیفی و آلاینده های زیست محیطی بهره برداری از آب این رودخانه مورد تایید هیچ وزارتخانه ای نیست .
وی افزود: با توجه به کمبود آب ، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی نیاز به آب این رودخانه برای کشت گیاهان ساقه ای احساس می شود که امید است با احداث تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران مشکل زیست محیطی آن نیز برطرف شود.
عباسی گفت: از آب این رودخانه کشاورزان شهرستان های ورامین و ری برخوردار می شوند که با توجه به این که اراضی بخش جواد آباد نسبت به شهرستان ری از وسعت بیشتری برخوردار است پیرو آن باید سهم بیشتری از رودخانه شور و شیرین به آنها اختصاص یابد.
بخشدار جواد آباد ورامین اظهار داشت: بر اساس آمار جهاد کشاورزی استان تهران ، اراضی زیر کشت این منطقه درحدود 27 هزار هکتار است در صورتی که اراضی شهرستان ری در حدود 6 هزار هکتار می باشد .
بخشدار جواد آباد افزود: با توجه به اینکه میزان تولیدات محصولات کشاورزی شهرستان ورامین چهار برابر تولیدات کشاورزی شهرستان ری است ، 75 درصد از سهم آب رودخانه شور و شیرین به کشاورزان ورامین تعلق پیدا کرده که این امر مورد اعتراض کشاورزان شهرستان ری قرار گرفته و آنان خواستار تخصیص سهم بیشتری از آب این رودخانه شده اند .
عباسی گفت: امروز با رشد کشاورزی در منطقه و افت آبهای زیر زمینی ، مراتع جنوب شهرستان در معرض خطر تهدید و خشکسالی قرار گرفته اند لذا تلاش شده تا با جانمایی مناطقی که احتمال وجود آب اضافه در آن وجود دارد، نسبت به تقویت سفره های زیر زمینی اقدام و با اعمال مدیریت صحیح و اصلاح الگوی مصرف، بهره برداری صحیح از منابع آب در سطح بخش جوادآباد صورت گیرد.
وی تصریح کرد: اکثرعشایر استان تهران، قم و گرمسار در برخی از فصول سال دام های خود را در مراتع جنوب جواد آباد مستقر می نمایند که نابودی مراتع این بخش از شهرستان ورامین، وضعیت دام عشایر را با مشکل فراوان مواجه ساخته و آنان دام های خود را به این منطقه نخواهند آورد.
تهرام/7254//1348


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن