تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805299361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی دو میلیون و 563 هزار زن سرپرست خانوار در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شناسایی دو میلیون و 563 هزار زن سرپرست خانوار در کشور ارومیه - ایرنا - مشاور امور بانوان و خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دو میلیون و 563 هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شده که یک میلیون و 50 هزار نفر آنان زیرپوشش کمیته امداد هستند.


آذر اسماعیلی روز شنبه در نشست تخصصی بررسی و آسیب شناسی زنان سرپرست خانوار آذربایجان غربی افزود: 41 درصد زنان سرپرست خانوار در کشور زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و از خدمات این نهاد بهره مندند.
وی با اشاره به اینکه فقر زنان سرپرست خانوار در مقایسه با مردان بیشتر است، ادامه داد: اکنون 70 درصد افراد زیرپوشش کمیته امداد کشور را زنان و دختران تشکیل می دهند.
اسماعیلی اظهار کرد: 22 سازمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موضوع عملکردی زنان سرپرست خانوار در کنار کمیته امداد قرار می گیرند که اگر این سازمان ها با یکدیگر همراهی و همکاری کنند، از بسیاری از موازی کاری ها جلوگیری می شود.
مشاور امور بانوان و خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: موضوع زنان سرپرست خانوار یک موضوع فرابخشی است و برای حل مشکلات این قشر نیازمند ستاد فرماندهی واحد هستیم.
اسماعیلی افزود: زنانه شدن فقر، انزوای زنان و طرد اجتماعی، نبود شاخص های رفاه اجتماعی مناسب، زنانه شدن سالمندی و محدودیت خدمات بیمه ای از عوامل موثر در بروز مشکلات زنان سرپرست خانوار است.
جلال حسین زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی نیز در این نشست اظهار کرد: خانواده کوچکترین و مهمترین پایگاه اجتماعی جامعه است که آسیب به خانواده، آسیب به جامعه را در پی دارد.
وی افزود: با توجه به جایگاه خانواده در کشور اهمیت اجرای برنامه های آموزشی تحکیم بنیان خانواده دوچندان است و باید در این زمینه تمام تلاش خود را بکار بندیم.
وی اضافه کرد: 39 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان هستند که همسر آنها فوت یا دچار بیماری شده و یا طلاق و متارکه کرده اند.
وی ادامه داد: وجود فرزندان یتیم خردسال، گرفتاری های مالی، مشکلات روحی و روانی، مشکلات جسمانی گریبانگبر این خانواده ها هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی گفت: کمک های کمیته امداد تنها در پرداخت مستمری خلاصه نمی شود بلکه کمک های خرید مسکن، نوسازی و بهسازی مسکن های مددجویی، اعطای وام های کارگشایی، کمک هزینه تحصیل، جهیزیه، درمان از جمله اقدامات حمایتی ما از خانوارهای زیرپوشش است.
مشاور فرهنگی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار به آسیبها و مشکلات زیادی گرفتارند که مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی، عارضه های روحی و جسمی، تربیت فرزندان و ازدواج مجدد از عمده مشکلات آنهاست.
سیامک مختاری افزود: برای زنان سرپرست خانوار دارای فرزند باید کارآفرینی در داخل خانه ایجاد شود تا فرزندانی که از نعمت داشتن پدر محروم هستند از نعمت مادر و عاطفه مادری نیز محروم نباشند.
وی اضافه کرد: برای زنان بیوه امنیت اجتماعی در حد مطلوب نیست و باید احساس عزت نفس در این زنان افزایش و به آنها در جامعه به جای ترحم، احترام گذاشته شود.
وی اضافه کرد: باید نگاه درست به مسئله ازدواج زنان سرپرست خانوار در جامعه تقویت شود تا این افراد به راحتی بتوانند ازدواج کنند.
این نشست تخصصی با هدف هم افزایی و تعامل بین دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی در حوزه زنان سرپرست خانوار برگزار شد.
8137/8136/ 684


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن