تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805201211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي ريشه کن کردن ايدز، نيازمند همکاري تمام دستگاه ها هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۵۹ب.ظ)
معاون بهداشت وزارت بهداشت: براي ريشه کن کردن ايدز، نيازمند همکاري تمام دستگاه ها هستيم سياري گفت: ايدز يک معضل اجتماعي بزرگ و تهديدکننده جامعه است و براي کنترل آن در جامعه نياز به همکاري تمام ارگان ها داريم.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم افتتاح آزمايشگاه مرجع منطقه اي HIV ايدز در درمانگاه شهيد جعفري، وابسته به دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: از ابتداي پيدايش بيماري ايدز در کشور و با وجود برخي مسائل فرهنگي در جامعه که امکان صحبت در مورد علل و نحوه ابتلا به ايدز را فراهم نمي کرد، مسوولان بهداشتي جهت اطلاع رساني به منظور جلوگيري از ابتلا به اين بيماري تلاش هاي زيادي کردند.
به گفته علي اکبر سياري، موج دوم اين بيماري مربوط به معتادان تزريقي بود. اين گروه محدود بودند و امکان دسترسي و کنترل آنها ميسر بود ولي اکنون موج سوم ايدز يعني انتقال از طريق رفتارهاي پرخطر جنسي شايع شده است و به دليل اين که اين گونه رفتارها پنهان و گسترده هستند، نگراني از افزايش مبتلايان به ايدز، از گذشته بيشتر شده است.
سياري همچنين خاطرنشان کرد: نکته بسيار مهم در رابطه با ايدز اين است که نبايد اين بيماري را پنهان کنيم و با اطلاع رساني به موقع به خصوص به نسل جوان بايد از بروز موارد جديد HIV ايدز پيشگيري نماييم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه افزود: نظر تمام متخصصان و محققان اين است که در رفتارهاي جنسي، مردم بايد خويشتن داري کنند، در غير اين صورت بايد ازدواج کرده و در روابط با همسر خود متعهد باشند. اگر هيچ کدام از اين موارد ميسر نبود، بايد از وسايل پيشگيري استفاده کنند.
وي با تاکيد بر اين که وسايل پيشگيري بايد به طور رايگان در دسترس همگان باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود 34 درصد موارد ابتلا به ايدز از طريق انتقال جنسي است و اگر به اين مساله نپردازيم، شيب منحني ايدز که در تمام دنيا رو به کاهش است، در کشور ما افزايش خواهد يافت.
سياري با بيان اين که شهر تهران نياز به مراکز مشاوره ايدز دارد تا از اين طريق افراد در معرض خطر بتوانند از خدمات مشاوره و پبشگيري در آنها استفاده کنند، ادامه داد: در مراکز وابسته به وزارت بهداشت تمام اين خدمات به طور رايگان عرضه مي شود. به طوري که هزينه هر بيمار مبتلا به ايدز ماهانه دو ميليون تومان است و اگر فرد مبتلا به ايدز مقاوم به درمان شده باشد، اين هزينه به 5 تا 10 ميليون تومان در ماه مي رسد. البته تمام اين هزينه ها توسط دولت پرداخت مي شود.
به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، نکته مهم در رابطه با ايدز، ابتلاي بيماران به سل مقاوم به درمان است که دولت ماهانه 50 ميليون تومان هزينه 6 ماه بستري افراد مبتلا به اين بيماري را مي پردازد. در حالي که اگر برنامه کنترل سل مقاوم به درمان اجرا شود، هزينه هاي کمتري به اقتصاد خانواده ها و اقتصاد سلامت تحميل خواهد شد.
وي در پايان بر لزوم افزايش حمايت هاي اجتماعي از مبتلايان به ايدز تاکيد کرد و گفت: ايدز علاوه بر اين که جسم را درگير مي کند، يک معضل اجتماعي بزرگ و تهديدکننده جامعه است و براي کنترل آن در جامعه نياز به همکاري تمام ارگان هاي جامعه داريم.
گفتني است مراسم افتتاح آزمايشگاه مرجع منطقه اي HIV ايدز، صبح امروز با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، رييس مرکز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، رييس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و نماينده سازمان ملل در ايران در زمينه بيماري ايدز، در درمانگاه شهيد جعفري، وابسته به دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن