تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821038993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گجت هایی برای سلامت انسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گجت هایی برای سلامت انسان تهران- ایرنا- دنیای گجت ها به سراغ سلامت انسان رفته است؛ از ظروفی برای آسانتر شدن فرآیند پخت و پز تا کمک به ورزشکاران حرفه ای.


***ظرف هوشمند برای نشان دادن زمان پخت غذا
این ظرف به گونه ای طراحی شده که زمان پخت غذا را به گوشی تلفن همراه کاربرخود گوشزد می کند.
در حین پخت این اپلیکیشن دمای تابه را تحت نظر می گیرد و به کاربر در مورد همه اتفاقات از جمله زمان برگرداندن گوشت یا اتمام پخت هشدار می دهد.
این ظرف با استفاده از بلوتوث و از فاصله 15 متر می تواند به گوشی تلفن همراه هشدار دهد.

***بسته بندی هایی که فساد مواد غذایی را هشدار می دهند
گروهی از محققان دانشگاه نانیانگ سنگاپور به دنبال طراحی مداری هستند که می تواند زمان فساد مواد غذایی را هشدار دهد البته این مدار بر روی بسته بندی های این مواد غذایی قابل چاپ شدن خواهد بود.
این مدارها از موادی همچون نانوذرات نقره، کربن و پلاستیک ها استفاده می کند تا با قرار دادن لایه ای از این مواد روی کاغذ، پلاستیک یا فویل آلومینیوم به عنوان بسته بندی مواد غذایی، مداری چاپی را در اختیار کاربران بگذارد.

***حسگری در کفش که حد نهایی ورزش را نشان می دهد
ورزشکاران حرفه ای معمولا برای رسیدن به بهترین نتیجه باید حدنهایی بدن خود را بشناسند و تا این حد ورزش کنند.
همواره باید تعادلی میان فشار آوردن به بدن و میزان تحمل سیستم بدن برقرار کرد.البته هیچ کس نمی خواهد تا حد پارگی عضلات یا آسیب دیدگی ورزش کند، اما گاهی در برخی از تمرینات ورزشکاران برای رسیدن به بهترین نتیجه باید حد نهایی بدن خود را به خوبی بشناسند.
این حسگر به ورزشکاران کمک می کند
با انجام فعالیت های ورزشی سطح لاکتات در جریان خون افزایش می یابد و با رسیدن این ماده به حد آستانه خود بدن قادر به تولید انرژی بیشتر نخواهد بود بنابراین باید به فعالیت خود پایان دهد.
در گذشته با انجام یک آزمایش خون ساده از سرانگشتان دست به این سطح می رسیدند اما این حسگر مانند یک تاتو از نور برای تشخیص استفاده می کند تا سطح لاکتات خون را اندازه گیری کرده و از طریق بلوتوث به تلفن همراه و یا ساعت هوشمند وی اطلاع رسانی می کند و از این طریق کاربر متوجه می شود که چقدر توان برای ادامه ورزش دارد.

*** حسگری که نحوه غذاخوردن شما را زیر نظر دارد
این بار این حسگر در گوش شما نصب شده و با میکروفون و حسگرهای اضافه خود صداهای موجود در گوش را پردازش می کند.
نرم افزاری هم این صداها را در خود ثبت و نگهداری می کند. این نرم افزار برای سیتم عامل های اندروید و آی.او.اس در دسترس است.
این نرم افزار با تحلیل عادت های غذایی تند و یا کندغذا خوردن کاربر را تحلیل و در صورت داشتن اشکال در همان زمان به او تذکر می دهد.

***جواهرات هم هوشمند می شوند
این جواهرات به نوعی گجت های پوشیدنی برای سلامت محسوب می شود که برای بانوان طراحی شده است.
یکی از این جواهرات گوشواره ای است که قادر است ضربان قلب، کالری و میزان فعالیت های بدن را اندازه گیری کرده و با کمک بلوتوث به گوشی تلفن همراه فرد منتقل کند.
این گوشواره ها به دلیل قرار گرفتن در فضای گوش فرد می تواند ضربان قلب را با دقت بیشتر اندازه گیری کند.
علمی(5)**9190**1599


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن