تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803752961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش حقوق شهروندی در اراک برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش حقوق شهروندی در اراک برگزار می شود اراک - ایرنا - رییس شورای اطلاع رسانی استان مرکزی گفت: همایش حقوق شهروندی ،بایدها و نبایدها ، روز دوشنبه 10 آذرماه جاری در اراک برگزار می شود.


" شکرالله حسن بیگی " روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: دکتر «الهام امین زاده» معاون حقوقی رییس جمهوری در این همایش در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی سخنرانی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: مدیران استان مرکزی و دبیران کمیته صیانت از حقوق شهروندی ادارات و دستگاههای اجرایی استان در این همایش حضور خواهند داشت.
وی با تشریح سابقه حقوق شهروندی در ایران اظهار کرد: برابر اسناد معتبر تاریخی، ایران پیشگام عرصه حقوق بشر و حقوق شهروندی در جهان بوده و هست.
حسن بیگی گفت: منشور، کتیبه ها، الواح و اندرزنامک های متعدد بدست آمده در مقاطع تاریخی، حاکی از توجه مردم ایران به این مباحث حقوقی است.
به گفته او، فرهنگ و متون غنی اسلامی مملو از آموزه های دینی در رعایت حقوق اجتماعی و ارزش های انسانی است و نهج البلاغه نیز آیین حکومت داری و مردم مداری است.
وی بیان کرد: رساله حقوق امام سجاد (ع)، صحیفه سجادیه و منابع علمی معتبر همچون سیر و سلوک، سیاست نامه ها و نظیر آن همگی در راستای حقوق شهروندی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: حقوق شهروندی در واقع رعایت قواعد بازی جمعی است که با رعایت این حقوق ، سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی شهروندان تامین می شود..
به اعتقاد حسن بیگی، حقوق شهروندی هدیه ای الهی وحق همگانی، ذاتی و فطری انسانها است که تحقق آن حقوق مدنی ، سیاسی و اجتماعی جامعه را تضمین می نماید و در قانون اساسی ما تبلوری خاص داشته و بیش از 20 اصل قانون اساسی؛ ابعاد مختلف آن را ترسیم کرده و در تدوین و تصویب برنامه های مختلف توسعه کشور نیز بخوبی در چندین مواد مستقل تبیین شده است.
وی با تاکید بر اینکه برای نهادینه سازی این ارزش انسانی در جامعه تلاش های زیادی باید صورت پذیرد، گفت: مهمترین گام در این زمینه آموزش شهروندان و آگاه سازی آنان نسبت به حقوق خویش است.
وی افزود: تقویت نظارت اجتماعی در جامعه و حساس بودن مردم نسبت به تحولات اجتماعی می تواند نقش موثری در نهادینه سازی حقوق شهروندی ایفا نماید.
رییس شورای اطلاع رسانی استان مرکزی بیان کرد: درهمین راستا افزایش مسئولیت اجتماعی در جامعه و پاسخگو بودن آحاد جامعه نسبت به رفتار و عملکرد خود بسیار حائز اهمیت است.
حسن بیگی با تاکید بر بسترسازی برای افزایش مشارکت اجتماعی، نظارت همگانی و مشارکت مردمی گفت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان مرکزی از سال 88 تشکیل شده و در قالب سه کارگروه شامل «ارتقاء امنیت عمومی» ، «صیانت از حقوق شهروندی» و «عفاف و حجاب» فعالیت دارد.
وی افزود: درهمین راستا تاکنون پنج مرحله ارزیابی سالانه دستگاه های اجرایی استان انجام شده و 51 دستگاه اجرایی از نزدیک مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
وی اظهارکرد: بازرسی موردی و سرزده از دستگاه های اجرایی و مراکز خدماتی نظیر بیمارستان ها و ادارات از جمله اقدامات انجام شده در خصوص صیانت از حقوق شهروندی است.
حسن بیگی، تشکیل چندین کارگاه آموزشی برای کارکنان دستگاه های اجرایی، تشکیل ستاد در تمامی شهرستان های استان و نظارت بر عملکرد ستادهای شهرستانی که تاکنون با تشکیل 200 جلسه، یک هزار مصوبه داشته اند، تشکیل کمیته مردمی صیانت از حقوق شهروندان برای نخستین بار در کشور را اهم فعالیت های انجام شده در جهت صیانت از حقوق شهروندی در استان مرکزی عنوان کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هم اکنون سند ارتقاء فرهنگ ترافیک با بیش از 900 برنامه و با مشارکت 46 دستگاه تدوین شده و امسال در شهرستان اراک در حال اجراست.
حسن بیگی افزود: در اجرای اهداف این سند تاکنون به 50 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه بویژه دانش آموزان، برنامه های آموزشی ارائه و با استقبال خوب آنان روبرو شده به طوری که حدود یک هزار نفر در خصوص صیانت از حقوق شهروندی انشاء نوشته و نقاشی ترسیم کردند.
به باور رییس شورای اطلاع رسانی استان مرکزی، حاکمیت فرهنگ نقدپذیری و نقادی در جامعه و افزایش آستانه تحریک شهروندان در مراودات اجتماعی نقش موثری دارد و جامعه پذیری شهروندان واحترام به هنجارهای جامعه نقش کلیدی درنهادینه شدن حقوق شهروندی در جامعه دارد.
حسن بیگی گفت: پاسخگوبودن نهادهای دولتی و اعمال نظارت نسبت به رفتار کارکنان و قانون محوربودن در فعالیت های دستگاه های اجرایی حائزاهمیت است و نقش رسانه های همگانی، نهادخانواده و آموزش و پرورش در نهادینه سازی این معیار انسانی مهم است.
وی اظهار کرد: نخبگان، اصحاب فرهنگ، سیاستمداران، ائمه جمعه و جماعات، روحانیت معظم، شوراهای اسلامی شهروروستا، سازمان های مردم نهاد وگروه های سیاسی نیز در زمینه آگاه سازی شهروندان و بسترسازی برای گسترش فرهنگ حقوق شهروندی مسئولیت خطیری دارند.
وی بیان کرد: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان از سال 1387 در سطح ملی با عضویت 20 وزارتخانه و در استان های و شهرستان ها با شرکت 10 دستگاه و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.
به گفته حسن بیگی، ریاست این ستاد در سطح ملی به عهده وزیرکشور و در استان ها استانداران و در سطح شهرستان ها فرمانداران هستند.
وی، تعیین سیاسیت راهبردی و برنامه ها، آسیب شناسی علمی از تخلفات احتمالی دستگاه ها، ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و بسترسازی برای افزایش آگاهی های عمومی را از اهم وظایف ستادهای صیانت از حقوق شهروندی ذکر کرد.ک/3
588/559


07/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن