تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقوط قیمت نفت با تصمیم جدید اوپک برای تولید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


سقف تولید اوپک ثابت ماند؛
سقوط قیمت نفت با تصمیم جدید اوپک برای تولید
اندکی بعد از اعلام رسمی اوپک مبنی بر ثابت ماندن سقف تولید روزانه آن سازمان در حد ۳۰ میلیون بشکه، قیمت‌های جهانی نفت سقوط کرد و به کمترین سطح در چهار سال اخیر رسید.



    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، وب سایت بخش فارسی شبکه "بی بی سی" (BBC) اعلام کرد: «اندکی بعد از اعلام رسمی اوپک مبنی بر ثابت ماندن سقف تولید روزانه آن سازمان در حد ۳۰ میلیون بشکه، قیمت‌های جهانی نفت سقوط کرد و به کمترین سطح در چهار سال اخیر رسید.»  
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال که از نفت‌خام‌های شاخص در بازار جهانی نفت به شمار می‌رود، تا ۷۴ کاهش یافت و قیمت هر بشکه نفت خام "وست‌تگزاس اینترمدیت" نیز تنها اندکی بیش از ۷۰ دلار شد.  
بی بی سی افزود: «یکصدوشصت‌وششمین نشست وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز جمعه، ۲۷ نوامبر، در وین برگزار شد. آنها دوره دبیرکلی عبدالله بدری را هم شش ماه دیگر تمدید کرده‌اند.»  
این گزارش قیمت‌های جهانی نفت در هفته‌های اخیر مدام در حال افزایش بوده است و گفته می‌شد که گروهی از اعضای اوپک خواستار کاهش سقف تولید نفت آن سازمان هستند، هرچند عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک بارها اعلام کرد که کاهش تولید نفت، بهترین شیوه برای جلوگیری از کاهش سطح قیمت‌ها نیست.  
بی بی سی یادآور شد: «رایزنی وزیران اوپک درباره تصمیم احتمالی آن سازمان در دو روز گذشته در وین در جریان بوده است.»  
این شبکه انگلیسی افزود: «ایران یکی از کشورهای طرفدار کاهش سقف تولید نفت اوپک خوانده می‌شد و "بیژن زنگنه" پیش از حضور در نشست رسمی اوپک، با وزیران چند کشور عضو از جمله ونزوئلا، عراق و عربستان سعودی مذاکره کرده بود.»  
بر پایه این گزارش، "رضا زندی" خبرنگار ایرانی که نشست اوپک را از نزدیک در وین دنبال می‌کند، در صفحه "توییتر" خود نوشت: «وزیر نفت ایران پس از پایان نشست وزیران به خبرنگاران گفته است که از تصمیم اوپک عصبانی نیست.»     104  



۰۶/۰۹/۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن