تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819494643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری نانو نیازمند برندسازی مناسب است -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پاکزاد:
فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری نانو نیازمند برندسازی مناسب است

863.jpg


شناسه‌ی خبر: 2431010 تاریخ مخابره: پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز- خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری نانو نیازمند برندسازی مناسب است. به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی پاکزاد ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد توسعه فناوری نانو استان با اشاره به تاثیرات چشمگیر تولید فناوری در عرصه اقتصاد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مقالات بسیار زیادی در دانشگاه‌ها تولید می‌شود، اما تعداد کمی از آنها به فناوری تبدیل شده و تعداد بسیار کمتری به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد.معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی  یکی از وظایف مهم این ستاد را زمینه‌سازی برای تولید فناوری و تجاری‌سازی در حوزه نانو اعلام کرد و افزود: توسعه و جهشی که با تبدیل علم به فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان در عرصه اقتصاد روی می‌دهد بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری نانو را نیازمند برندسازی و تدوین استانداردهای لازم در این زمینه دانست و گفت: متاسفانه بعضا محصولاتی با نام نانو در بازار عرضه می‌شود، در حالی که برای سلامت انسان مضر است و باعث کاهش اعتماد مردم به محصولات نانومحور می‌شود.

پاکزاد تاکید کرد: برای این که مصرف‌کننده نسبت به اصالت محصولات نانومحور اطمینان پیدا کند باید مرجع معتبری آن را تایید کند و نشان معتبری مانند نشان حلال که بر روی مواد غذایی درج می‌شود بر روی محصولات نانومحور درج شود.
محمد تقی پاکزاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی

وی با اشاره به این که این مهم در دستور کار ستاد مرکزی فناوری نانو است، تصریح کرد: آذربایجان شرقی آماده است به عنوان مرجع آزمایشگاهی بخشی از این کار مهم را بر عهده بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار پایین تبدیل مقالات علمی به فناوری و تجاری‌سازی فناوری‌ها در استان، گفت: در حوزه فناوری نانو ۱۴۰۰ مقاله در دانشگاه‌های استان تولید شده که تنها حدود ۵۰ مورد آن به فناوری تبدیل شده است.

وی افزود: در این زمینه نسبت به آمار جهانی فاصله بسیار زیادی داریم، اما حتی اگر به میانگین کشوری نیز برسیم اتفاقات خوبی در استان خواهد افتاد.

پاکزاد با بیان این که مسائل زیست‌محیطی یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه فناوری نانو است، بررسی چالش‌های زیستی فناوری نانو را مورد تاکید قرار داد.معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برای توسعه فناوری نانو در استان نیازمند همکاری تنگاتنگ میان دانشگاه ها با دستگاه های اجرایی هستیم و تا زمانی که این همکاری شکل نگیرد نمی توان شاهد پیشرفت شگرفت در زمینه های علمی استان بود.توسعه رشته‌ها و فضاهای آموزشی در حوزه فناوری نانو ضروری استمدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه هدف از تشکیل ستاد فناوری نانو را شناخت توانمندی‌ها، ارتقای دانش، توسعه و تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری نانو استان ذکر کرد و گفت: نظارت بر تحقق سند توسعه نانو و زمینه‌سازی برای ایجاد و توسعه رشته‌ها و فضاهای آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در حوزه فناوری نانو از جمله وظایف این ستاد است.

علی جهانگیری افزود: ایجاد شبکه متخصصین فناوری نانو و تدوین بانک اطلاعاتی در این حوزه از برنامه‌های آتی این ستاد است.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه فعالیت‌ها و محصولات نانومحور خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم استانداردهای مناسب برای محصولات نانومحور را تدوین کنیم.جهانگیری ادامه داد: خوشبختانه توانسته ایم در سال های گذشته به پیشرفت های بزرگی در زمینه نانو دست یابیم که این را مدیون تلاش تمامی کارشناسان و دانشگاهیان هستیم اما جایگاهی که در این خصوص داریم باید ارتقا یابد.
علی جهانگیری مدیر کل جدید دفتر آموزش و پژوهش استانداری
وی افزود: هم اکنون با وجود قرار گرفتن در شرایط بد اقتصادی نیاز بالایی به توسعه فناوری هایی همچون نانو داریم و راه نجات از این دشواری های اقتصادی تنها تکیه به دانش و تولید داخلی است.

در این جلسه آیین‌نامه ستاد توسعه فناوری نانو استان متشکل از صاحب‌نظران و متخصصان دارای تجربه از مراکز علمی و اقتصادی استان و مدیران اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی مرتبط پس از بحث و بررسی توسط اعضا به تصویب رسید.

همچنین روسای کمیته‌های چهارگانه این ستاد شامل کمیته ترویج و ارتقای دانش فناوری نانو، ایجاد و توسعه فناوری نانو، تجاری‌سازی فناوری نانو و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری نانو معرفی و مقرر شد وظایف این کمیته‌ها در جلسه بعدی ستاد بررسی و به تصویب برسد.



پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن