تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803496795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگان دين بر اقامه عزاي امام حسن(ع) در هفتم صفر تاکيد دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۱۸ب.ظ)
بزرگان دين بر اقامه عزاي امام حسن(ع) در هفتم صفر تاکيد دارند رئيس ستاد احياگران امر شهادت امام مجتبي(ع) با اشاره به اينکه بزرگان و علماي برجسته در برگزاري شهادت امام مجتبي(ع) براي روز هفتم صفر تاکيد دارند، تصريح کرد: در راس بزرگان عصر، ما شيخ عبدالکريم حائري ...
به گزارش خبرگزاري موج از قم ،‌ رئيس ستاد احياگران امر شهادت امام مجتبي(ع) با اشاره به اينکه بزرگان و علماي برجسته در برگزاري شهادت امام مجتبي(ع) براي روز هفتم صفر تاکيد دارند، تصريح کرد: در راس بزرگان عصر، ما شيخ عبدالکريم حائري موسس حوزه هاي علميه که از متخصصان تاريخي به شمار مي رفت، نظر ايشان برگزاري شهادت امام مجتبي(ع) در روز هفتم صفر بود.
حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد در نشست خبري در قم با اشاره به اينکه خداوند در قرآن کريم به حضرت رسول تاکيد کرده است که ايام الله را به امت متذکر شود، اظهار داشت: ايام الله مناسبت هايي است که در ارتباط با اعياد و مناسبت هاي مذهبي اهلبيت(ع) است و مرتبط با خداوند مي باشد.
وي تصريح کرد: در روايات ما ايام الله به اهلبيت(ع) منتسب شده است.
*زنده ماندن دين در گرو بزرگداشت ايام‌الله است
اين پژوهشگر علوم ديني با بيان اينکه بزرگداشت ايام الله، دين را زنده نگاه داشته است، ابراز داشت: بنده اعتقاد قلبي دارم که حق بعضي از ائمه معصومين(ع) ضايع شده است؛ بزرگداشت ايام صادقيه، فاطميه و نيمه شعبان با همت مراجع تقليد برگزار مي شود، اما با وجود اينکه امام حسن مجتبي(ع) از پنج تن آل عبا محسوب مي شوند و جايگاه بزرگي دارند آن گونه که بايد مراسم هاي مذهبي براي ايشان برگزار نمي شود.
حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد با بيان اينکه امام حسين(ع) همواره حرمت امام حسن(ع) را نگاه مي داشتند و ده سال نيز در تبعيت امامت ايشان بودند، تصريح کرد: نام رسول الله، امام علي(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسين(ع) در کشور و جهان اسلام مطرح است، اما امام حسن مجتبي(ع) غريب تر و مظلوم تر است.
وي با اشاره به اينکه غربت امام حسن(ع) عظيم است، ابراز داشت: در اربعين حسيني شاهد هستيم ميليون ها زائر رهسپار کربلا مي شوند اما بارگاه امام مجتبي(ع) زائري ندارد.
رئيس ستاد احياگران امر شهادت امام مجتبي(ع) با بيان اينکه شهادت امام حسن مجتبي(ع) در 28 صفر قول ضعيفي دارد، اظهار داشت: همچنين در 28 صفر روضه امام مجتبي(ع) تحت تاثير مصيبت بزرگ رحلت نبي خدا قرار مي گيرد.
*تاکيد موسس حوزه علميه بر بزرگداشت روز هفتم صفر
حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد با اشاره به اينکه بزرگان و علماي برجسته تاکيد بر برگزاري شهادت امام مجتبي(ع) در روز هفتم صفر را دارند، تصريح کرد: در راس بزرگان عصر ما شيخ عبدالکريم حائري موسس حوزه هاي علميه که از متخصصان تاريخي به شمار مي رفت، نظر بر برگزاري شهادت امام مجتبي(ع) در روز هفتم صفر را داشتند.
وي با بيان اينکه از عموم مراجع تقليد استفتاء شده است که هفتم صفر روز بزرگداشت شهادت امام مجتبي(ع) برگزار شود يا ولادت امام کاظم(ع)، ابراز داشت: از آن جا که ايام ماه محرم و صفر همزمان با اسارت خاندان اهلبيت(ع) و شهادت امام حسين(ع) مي باشد تناسبي ندارد که ما جشن و شادي بگيريم.
*نظر آيات عظام و مراجع تقليد
کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به اين که برگزاري جشن و شادي و خوشحالي در ايام محرم و صفر صحيح نيست، اظهار داشت: آيات عظام وحيد خراساني، صافي گلپايگاني، سبحاني و بسياري ديگر از بزرگان بر برگزاري شهادت امام مجتبي(ع) در روز هفتم صفر تاکيد دارند.
حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد افزود: حضرت آيت الله سبحاني در زمينه تاريخ اسلام متخصص هستند و نظر بر احياي هفتم صفر به عنوان شهادت امام مجتبي(ع) دارند.
*دهه نخست صفر، دهه حسنيه شود
وي مسئله تبليغ را در فرهنگ سازي جامعه حائز اهميت دانست و گفت: امروز شاهد هستيم که با فرهنگ سازي صورت گرفته در ايام اعتکاف هزاران نفر در اين مراسم مذهبي حضور مي يابند.
کارشناس برنامه هاي معارفي صداوسيما با تاکيد بر اينکه برگزاري دهه حسنيه از ابتداي ماه صفر شکل بگيرد، ابراز داشت: پنج تن آل عبا از ارزش و جايگاهي برخوردار هستند که براي آن ها دهه عزاداري گرفته شود.
*اهتمام جوانان و رسانه ها به غربت زدايي از چهره امام مجتبي(ع)
حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد با اشاره به اينکه از رسانه ها گلايه داريم که چرا شهادت امام حسن(ع) در روز هفتم صفر را تبليغ نکرده اند، ابراز داشت: از جوانان کشور تقاضا مي کنيم که در شبکه هاي مجازي و گروهي با تبليغات خود از غربت امام حسن مجتبي(ع) بکاهند.
وي با بيان اينکه دهه نخست ماه صفر به نام امام حسن مجتبي(ع) ثبت شود، گفت: براي ولادت امام حسن(ع) نيز که در نيمه ماه مبارک رمضان قرار دارد، بايد برنامه هايي براي بزرگداشت ايشان صورت گيرد.
رئيس ستاد احياگران امر شهادت امام مجتبي(ع) افزود: با توجه به تاکيدات مراجع تقليد و تعطيلي بازار قم در روز هفتم صفر، مردم براي برگزاري شهادت امام حسن مجتبي(ع) اهتمام داشته باشند.
*دفاتر مراجع تقليد هفتم صفر مراسم سوگواري برگزار مي کنند
حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد با اشاره به اينکه تمام کشورهاي منطقه و شيعه نشين خليج فارس در روز هفتم صفر به برگزاري مراسم شهادت امام حسن مجتبي(ع) اهتمام دارند، تصريح کرد: درس تمام مراجع تقليد در روز هفتم صفر تعطيل است و مراسم بزرگداشت حضرت در دفاتر بزرگان برگزار مي شود.
وي همچنين از برگزاري مراسم شب شهادت امام حسن مجتبي(ع) در مدرسه آيت الله العظمي گلپايگاني خبر داد و گفت: در اين مراسم که از ساعت 20:30 برگزار مي شود، حجت الاسلام والمسلمين مومني سخنراني و حميد عليمي مداحي خواهد کرد.
رئيس ستاد احياگران امر شهادت امام مجتبي(ع) در پايان خاطرنشان کرد: مراسم ديگري نيز در ظهر روز يکشنبه هفتم صفر پس از اقامه نماز ظهر و عصر با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين رفيعي و مداحي سيد مهدي ميرداماد برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن