تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820922984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند تهران – ایرنا - با توجه به کاهش دمای هوا و سرد شدن شهرهای مقدس کربلای معلی و نجف اشرف و همچنین کمبود مکان های اقامتی در این دو شهر، به زائران ایرانی که قصد شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی را دارند، توصیه می شود در این سفر حتما چادر مسافرتی به همراه ببرند.


"مصطفی قاسمی " مدیر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با این توصیه به پایگاه خبری حج بعثه مقام معظم رهبری گفت: برای اسکان زائرین اربعین به تناسب ظرفیت موجود، تلاش می کنیم تا قطره ای از سیل جمعیت را بتوانیم اسکان دهیم؛ اما ظرفیت کربلا آنقدر نیست که بتوانیم برای همه زائران عزیزمان خدمات اسکان را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه برخی از زمین های اطراف حرم مطهر در ایست های بازرسی اول، دوم و سوم جهت آماده سازی برای اسکان موقت آماده شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری مداوم و همکاری مسؤولان عراقی تعدادی از مدارس، ساختمان های نیمه ساز و موکب ها را نیز جهت این ایام در اختیار گرفته ایم.
قاسمی در عین حال افزود: به دلیل نداشتن امکانات اقامتی و اسکان در شهر کربلا و همچنین در اختیار گرفتن برخی از زمین ها و مدارس از سوی تولیت آستان مقدس حسینی و عباسی و دولت عراق برای اسکان جنگ زده ها، تنها امکان اسکان درصد کمی از زائران ایرانی در این اماکن وجود دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون نزدیک 15 مدرسه در اختیار گرفته ایم و در تلاشیم با تجهیز آنها و دیگر فضاهایی که در اختیار گرفته ایم بخش کوچکی از اسکان زائران ایرانی را تامین نماییم.
مدیر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با بیان اینکه جمعیت کل استان کربلا حدود 800 هزار تا یک میلیون نفر اعلام شده و این رقم در محدوده اطراف حرم تنها به صد هزار نفر جمعیت می رسد گفت: متاسفانه برخی از زائران کشور انتظار دارند روز اربعین را در کانون حرم های مطهر حضور داشته باشند که این امر، هم ما و هم خودشان را با مشکلات فراوانی روبرو می کند و این در حالی است که میلیونها زائر با گفتن « لبیک یا حسین» و بدون اسکان به شهر و کشور خود باز می گردند.
قاسمی در این زمینه تاکید کرد: با توجه به کمبود مکان های اقامتی توصیه ما به زائران ایرانی این است که حتما در قالب گروههای سه یا چهار نفره با خود چادر مسافرتی به همراه بیاورند و در این چادرها سکنی گزینند.
وی همچنین از زائران ایرانی خواست تا با برنامه ریزی صحیح نسبت به بازگشت خود در زمان مناسب اقدام کنند و اذعان داشت: تصور زائر ایرانی این است که مواد غذایی و آشامیدنی در روزهای بعد از اربعین نیز در ایستگاههای صلواتی وجود دارد این در حالی است که فردای اربعین همه در حال جمع کردن ایستگاهها هستند و هیچ غذایی وجود ندارد و تازه شروع مشکلات زائران ایرانی است .
1666


06/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن