تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820572366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهی از منکر یک مسئولیت انقلابی و سیاسی است/ وظیفه مسئولان کشور درباره این فریضه سنگین‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر؛
نهی از منکر یک مسئولیت انقلابی و سیاسی است/ وظیفه مسئولان کشور درباره این فریضه سنگین‌تر است
نهی از منکر کنید. گفتن با زبان، بر همه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه انجام بدهند، این مسئولیت شرعی شماست. امروز مسئولیت انقلابی و سیاسی شما هم هست و از طرفی وظیفه مسئولان کشور در باب امر به معروف و نهی از منکر سنگین‌تر است.



به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.  

با توجه به فرا رسیدن ماه صفر و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

*مسئولیت انقلابی
 
مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۷۱ در جمع فرماندهان نیروی مقاومت بسیج سراسر کشور، در روز شهادت امام سجاد (ع) بیان کردند؛ چندی پیش گفتم: همه امر به معروف و نهی از منکر کنند، الان هم عرض می‌کنم: نهی از منکر کنید. این، واجب است، این مسئولیت شرعی شماست. امروز مسئولیت انقلابی و سیاسی شما هم هست.  
 
*گفتن به زبان بر همه واجب است
 
امر به معروف یک مرحله گفتن و یک مرحله عمل دارد. مرحله عمل یعنی اقدام با دست و با زور. این مرحله، امروز به عهده حکومت است و باید با اجازه حکومت انجام بگیرد و لاغیر. اما گفتن با زبان، بر همه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه انجام بدهند.  
 
*واجب حتمی آحاد مردم و مسئولان
 
مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۷۹ در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کردند؛ یک نکته را هم می‌خواهم یادآوری کنم و آن نظام امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر واجب حتمی همه است؛ فقط من و شما به عنوان مسئولان کشور وظیفه‌مان در باب امر به معروف و نهی از منکر سنگین‌تر است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن