تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819204450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:65هزارنفر از فرزندان ایثارگران نیازمند اشتغال هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:65هزارنفر از فرزندان ایثارگران نیازمند اشتغال هستند اهواز- ایرنا- مشاور وزیر کشور و مسوول هماهنگی امور ایثارگران گفت:هم اکنون 65هزار نفر از فرزندان ایثارگران سراسر کشور نیازمند اشتغال هستند و این تعداد هر سال رو به فزونی است.


"غلامرضا یاوند عباسی" روز چهارشنبه در حاشیه نخستین همایش مشترک شورای مشاوران وزرا، و استانداران در امور ایثارگران سراسر کشور که در تالار امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد در نشست خبری افزود: هم اکنون بیکاری یک مشکل فراگیر در کشور است که بخشی از آن نیز گریبانگیر خانواده های ایثارگران شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته مجوز استخدام در دستگاه های دولتی بوده ولی قوانین و مقررات مترتب بر آن اجرا نشده، یا آنگونه که باید اجرا نشده گفت:نظارت موثری صورت نگرفته تا قوانین استخدامی ایثارگران به درستی اجرا شود.
یاوند عباسی، بیکاری ، درمان و مسایل فرهنگی را سه چالش اساسی در حوزه مربوط به ایثارگران عنوان کرد و اظهارکرد: در همایش مشاوران وزرا و استانداران در امور ایثارگران، خلاها و موانع اجرای قوانین و مقررات حوزه ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت ضمن آنکه پیشنهادهای شرکت کنندگان در این همایش برای برون رفت از چالش های فرارو بررسی شد.
وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به حوزه درمان ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی به بنیاد شهید و امور ایثارگران سپرده شده، افزود: خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعامل خوبی با ایثارگران دارد و در این خصوص مشکل غیرقابل حلی وجود ندارد.
رییس امور هماهنگی ایثارگران، با اشاره به مسایل فرهنگی و لزوم ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه امروزی گفت:فرهنگ ایثار و شهادت این قابلیت را دارد که وارد زندگی روزمره مردم شود؛ ما تصور می کنیم چنانچه راهکار خوب و عملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فراگیر شود به یقین با مشکلات و چالش اجتماعی همچون طلاق و بزه اجتماعی و اعتیاد کمتر رو به رو خواهیم بود.
یاوند عباسی افزود:در حوزه اقتصاد و صنعت نیز فرهنگ ایثار و شهادت می تواند بسیاری از گره های کور در این حوزه ها را باز کند، چنانچه در دوران هشت سال دفاع مقدس و در آن شرایط بسیار سخت توانستیم با تمسک به همین فرهنگ مشکلات را یکی پس دیگری حل کنیم.
در این نشست "محمدحسین چراغی" مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور ایثارگران با اشاره به جمع بندی مشکلات ایثارگران به ویژه در حوزه اقتصادی گفت: با توجه به اینکه واگذاری ها در دولت فعال شده و استخدام دولتی بسیار محدود شده، فرزندان ایثارگران می توانند در واگذاری ها مشارکت کنند.
در این همایش مشکلات، مسایل و چالش های ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی و عمومی به منظور تصمیم سازی و سپس تصمیم گیری در دولت و مجلس جمع بندی شد.
در این همایش یک روزه کارگاه های آموزشی به منظور آشنایی بیشتر به قوانین و مقررات مربوط به حوزه ایثارگران برپا شد.
646/640


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن