تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804590308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقوله فرهنگ انقلاب اسلامی را از دیگر انقلاب‌ها متمایز کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: صفار هرندی در دانشگاه تربیت مدرس:
مقوله فرهنگ انقلاب اسلامی را از دیگر انقلاب‌ها متمایز کرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در اوایل انقلاب برجسته‌ترین چیزی که در بدو امر به چشم آمد گرایش مردم به فرهنگ بود و همین امر توانست انقلاب ما را نسبت به دیگر انقلاب‌های جهان متمایز کند.


به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با حضور در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس به بررسی آسیب‌های فرهنگی کشور با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، مشکلات و موانع برای رسیدن به تمدن نوین، و اهمیت فرهنگ در جوامع پرداخت.
 
صفارهرندی ضمن عرض تبریک به مناسبت تولد امام محمدباقر(ع) و هفته بسیج گفت: امیدوارم همه ما در پرتو هدایت و رهنمودهای ولایت و امامت محروم نمانده و روح بسیجی بودن در جوامع ما روزبه روز افزون شود.  
 
وی با اشاره به مقوله فرهنگ و سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در جامعه ما فرهنگ مظلوم مانده است، تصریح کرد: اینکه در اوایل انقلاب برجسته‌ترین چیزی که در بدو امر به چشم آمد گرایش مردم به فرهنگ بود و همین امر توانست انقلاب ما را نسبت به دیگر انقلاب‌های جهان متمایز کند.  
 
عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام بیان داشت: فوکو بعد از انقلاب به ایران آمد و بعد از اینکه از کشورمان دیدار کرد گفت که هرچه دقت کردم مردم ایران برای بدست آوردن نان به خیابان‌ها نیامده‌اند و اعتراضشان برای فقیر و غنی نبوده است.  
 
وی اظهار داشت: چیزی که احساس می‌کنم مردم برای تغییر آن حرکت کرده‌اند روح اصلی انقلاب یعنی حرکت برای تغییر خود بود.
 
صفار هرندی با بیان اینکه فرهنگ یعنی تغییر دادن خود انسان، عنوان کرد: در اوایل انقلاب اولین حرکت‌ها و اعتراض‌ها علیه سینماها بود حتی به اندازه سنگی کوچک؛ چرا که این گونه مکان‌ها توانست مظهر وجودی اصلی خودمان را از ما بگیرد.  
 
وی ادامه داد: مضمون انقلاب حمله نبود، ولی مردم برای از بین بردن برخی مکان‌ها همچون مشروب فروشی‌ها یورش برند و قابل ذکر است که اولین کانون‌های فرهنگی برای سوق دادن مردم برای بدست آوردن انقلاب مساجد و مکان‌های فرهنگی بود.  
 
صفار هرندی با بیان اینکه مضمون اصلی انقلاب بسیار روشن است و انقلاب شد تا وضع موجود را متناسب با شرایط فرهنگی تغییر دهیم تأکید کرد: در قبل از انقلاب شرایط فرهنگی نامطلوبی در کشور حاکم بود که در بیان آن سال‌ها می‌توان به وقایع جشن هنر شیراز اشاره کرد که این جشن می‌خواست خاستگاه غرب را در ایران پیاده کند که حتی بعد از گذشت سال‌ها از آن جشن با احتیاط صحبت می‌شود.  
 
وی افزود: در جشن هنر شیراز نمایشی مستحکم در سال 55 به صورت خیابانی اجرا شد که حتی روزنامه‌های وابسته به شاه علیه این داستان نوشتند.  
 
عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه گفته می‌شود سفیر انگلستان در ملاقات با شاه درباره نمایش جشن هنر شیراز با او صحبت کرد گفت: اگر این امر در انگلیس صورت می‌گرفت طوماری حکومت ملکه در هم می‌پیچید. حرکت در سمت فرهنگ بسیار طوفانی بود و همین‌ها منجر شد که رفتار و حرکت مردم نیز در انقلاب طوفانی باشد.  
 
صفار هرندی با بیان اینکه آنچه در انقلاب اسلامی مشروط بود رجوع به ارزش‌های مورد هجوم قرار گرفته بود، اظهار داشت: مردم می‌خواستند همان طور که فوکو می‌گوید خود را تغییر دهند و با پیروزی انقلاب روح اصلی این حرکت را نشان دهند. ارزش‌ها در اوایل انقلاب بسیار پیگیری می‌شد برای مثال در اوایل انقلاب امام خمینی(ره) فرمودند که از قوانین راهنمایی و رانندگی هر کسی سرپیچی کند حرام است و این گونه ارزش‌ها برای مردم حائز اهمیت بود.  
 
وی بیان داشت: از خصوصیات اصلی جوانان آن روز غیرتمندی آنان بوده که نگاه عمیق حمایتی به سالمندان داشتند.
 
عضو تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه فرهنگ یعنی عادات تکرار شونده‌ای که در زندگی روزمره همگان ظهور و بروز می‌کند عنوان کرد: انقلاب سبب شد که یک تعالی به جامعه دست داده و مردمی که در آن زمان در عشرت‌کده‌ها بودند در آسمان معنویت جای داده شوند.  
 
وی افزود: فرهنگ واقعی جامعه اسلامی وقتی از آن پرده‌برداری می‌شود خواهیم دید که جامعه پیشین ما این گونه نبود برای مثال شهرها با لقب‌های آنان نام برده می‌شود یزد در 100 سال گذشته لقب دارالعباده را گرفته بود و ارزش‌های حاکم در آن شهر مانند لقب آن بود.  
 
وی ادامه داد: حال دوره ورود ارزش‌های نوین است که متأسفانه مانند مهاجم وارد شده و می‌‌خواهد آثار تجدد تغییری را در زندگی ایجاد کند.  

این خبر تکمیل می‌شود...








تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن