تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820452533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران به جمع کشورهاي داراي فن آوري تلقيح مصنوعي مرغ پيوست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۵۹ب.ظ)
متخصص تلقيح مصنوعي طيور از شرکت IMV فرانسه؛ ايران به جمع کشورهاي داراي فن آوري تلقيح مصنوعي مرغ پيوست براي اولين بار با مشارکت يک شرکت فرانسوي تلقيح مصنوعي مرغ در مجتمع تحقيقاتي مرغ لاين ايران اجرا شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، گي دلوم شيه در جمع خبرنگاران حاضر در مرکز پرورش و اصلاح نژاد مرغ لاين گفت: روش تلقيح مصنوعي مرغ حدود 30 سال پيش در آمريکاي شمالي، آمريکاي جنوبي و اروپا انجام مي شد که اين امر در افزايش بهره وري توليد و کاهش هزينه هاي نگهداري تاثير بسزايي داشته است.
وي سرانه جهاني استفاده از روش تلقيح مصنوعي طيور در جهان را 55 درصد بيان کرد و افزود: در حال حاضر اروپا و انگليس 90 درصد و برزيل 100 درصد توليد مرغ اجداد خود را از طريق روش تلقيح مصنوعي انجام مي دهند.
وي با بيان اينکه روش تلقيح مصنوعي مرغ براي بهبود لاين است، گفت: تمام کشورهاي داراي لاين بايد از تکنيک ها و روش هاي نوين با هدف بهبود کيفيت و افزايش توليد مرغ استفاده کنند.
وي ايران را يکي از کشورهاي مطرح داراي لاين مرغ با نژاد آرين دانست و افزود: هم اکنون تمام سيستم هاي مديريت پرورش و نگهداري طيور در بين کشورهاي خاورميانه شبيه به هم هستند اما آنچه که ايران را از ديگر کشورهاي خاورميانه متفاوت مي سازد، وجود لاين مرغ نژاد آرين است که براي اين کشور يک حسن به شمار مي رود.
اين متخصص فرانسوي تصريح کرد: طي سالهاي اخير، روش تلقيح مصنوعي مرغ در اکثر کشورهاي خاورميانه و هند، پاکستان و مصر به کار گرفته مي شود و بتازگي کويت نيز به استفاده کنندگان از اين روش پيوسته است.
نماينده شرکت IMV تاکيد کرد: اين در حاليست که پاکستان 5 سال پيش به استفاده از روش تلقيح مصنوعي براي طيور اعتقادي نداشت اما هم اکنون يکي از کشورهايي است که از اين روش استفاده مي کند.
وي اضافه کرد: ايران و ساير کشورهايي که به اين فناوري دسترسي ندارند براي باروري مرغ هزينه زيادي از جمله براي نگهداري از تعداد زيادي خروس مي پردازند که با استفاده از اين روش مي توان با تعداد اندکي مرغ نر تعداد باروري ها را افزايش داد که اين امر کاهش هزينه هاي تمام شده توليد را در پي دارد.
اين متخصص فرانسوي با بيان اينکه روش تلقيح مصنوعي در مقايسه با ديگر روش هاي توليد طيور سريعتر به خلوص ژنتيکي مي رسد، گفت: هم اکنون ايران نيز براي توليد مرغ اجداد به طور جدي به دنبال استفاده از روش تلقيح مصنوعي مرغ است تا با کمترين هزينه ها، مرغ با کيفيت روانه بازار کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن