تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803128103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه چهارم جمعیت ایران دارای اختلال در قوس کف پا هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس انجمن توانبخشی قلبی: سه چهارم جمعیت ایران دارای اختلال در قوس کف پا هستند تهران - ایرنا - رییس انجمن توانبخشی قلبی گفت: آمار رسمی از اختلال قوس کف پا در کشور وجود ندارد اما برخی بررسی های غربالگری نشان می دهد از هر چهار نفر دو تا سه نفر دچار اختلال در قوس کف پا هستند.


رضا قلمقاش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: آمارهای رسمی در دنیا نشان می دهد سه چهارم افراد دارای اختلال قوس کف هستند در حالی که آمار رسمی در این زمینه در ایران وجود ندارد.
وی افزود: اما حدود 4 سال است که سالانه 10 تا 20 هزار دانش آموز برای بررسی وضعیت قوس کف پا مورد غربالگری قرار می گیرند که آمار به دست آمده از این روند نشان می دهد در ایران نیز سه چهارم جمعیت با اختلال کف پا مواجه هستند.
وی گفت: صافی کف پا به طور مستقل یک بیماری محسوب نمی شود اما موجب بروز بیماری های زیادی می شود که پرانتزی شدن پاها یکی از این عوارض است، همچنین تغییر شکل لگن، افزایش قوس کمر و اختلال در ستون فقرات از دیگر عوارض صافی کف پا است.
قلمقاش افزود: تشخیص این اختلال در سنین پایین ( حدود 4 سال ) موجب پیشگیری از بروز عوارض ناشی از این اختلال می شود ، اگر به موقع تشخیص داده شود با آموزش می توان مشکل را برطرف کرد.بهترین روش برای درمان این اختلال در سنین پایین ورزش کردن است و اینکه مربیان مهدهای کودک در این زمینه آموزش ببینند.
مدیر و بنیانگذار کلینیک دکتر FOOT ( پا پزشک) گفت: افراد برای اینکه تشخیص دهند کف پای صافی دارند یا نه می توانند با پای خیس روی یک روزنامه قرار گیرند که در این صورت شکل کف پا روی صفحه روزنامه نقش می بندد در واقع افراد خود غربالگری می کنند.
وی با تاکید بر اینکه گفته می شود " پا قلب دوم است " افزود: این جمله کاملا صحیح است و صد درصد ریشه علمی دارد، این موضوع دارای دو وجه است یکی اینکه قلب یک عضله است و بدون ورزش کردن قلب سالمی نخواهیم داشت، از سوی دیگر ورزش کردن مبتنی بر پا است یعنی بدون پیاده روی و دویدن قلب سالمی نخواهیم داشت.
رییس انجمن توانبخشی قلبی ادامه داد: وجه دوم اینکه دو قلب در بدن وجود دارد یکی قلب اصلی که وظیفه اش پمپاژ کردن خون به بدن و بازگشت خون به قلب یعنی نیمه دوم گردش خون است که توسط فشار عضلات پا انجام می شود که دراین شرایط اگر عضلات پا ضعیف باشد قلب فشار بیشتری را برای برگرداندن خون متحمل می شود.
وی با اشاره به اینکه کلینیک پا در کشور جدی گرفته نمی شود گفت: در یکی از ایالات های کانادا با جمعیتی حدود 4 میلیون نفر 600 کلینیک پا وجود دارد در حالی که در کلان شهری مانند تهران و اطراف آن با جمعیتی حدود 17 میلیون نفر تا سال 2007 یک کلینیک پا هم وجود نداشت.
قلمقاش افزود: در سال 2007 اولین کلینیک پا در بیمارستان مدائن راه اندازی شد که هدف آن غربالگری کودکان برای تشخیص صافی کف پا است.
وی ادامه داد: همچنین یک کلینیک پا ( دکتر FOOT ) در تهران در 11 طبقه در حال راه اندازی است که در صورت راه اندازی کامل یکی از بزرگترین کلینیک پا در خاورمیانه خواهد بود، اکنون فاز اول آن راه اندازی شده و در حال خدمات رسانی است.
قلمقاش در ادامه به واژه کفش اشاره کرد و گفت: کلمه کفش را رد می کنم و بهتر است از کلمه " پاپوش " استفاده شود در واقع پاپوش زره پوش پا است و پا نزدیک ترین عضو به پاپوش است و از سوی دیگر زندگی یعنی حرکت و حرکت مبتنی بر پا است.
وی درباره کفش سالم اظهارکرد: چند سال گذشته ایده کفش سالم را ارایه کردم که مورد توجه زیادی قرار گرفت، در این ایده مطرح شد که " چه کفشی، برای چه کسی و کجا" ، یعنی هرفرد باید با توجه به شرایط و مکان استفاده، کفش مناسب به پا کند.
رییس انجمن توانبخشی قلبی افزود: یکی از مشکلات جدی کفش های نامناسب ساختار بد آنها از لحاظ کفی، میزان جای پنجه، کنترل مچ پا و نحوه تنفس پا است. باید کفش ها بر اساس کیفیتشان انتخاب شوند نه از لحاظ ظاهری اما متاسفانه این فرهنگ نادرست در کشور ما وجود دارد.
وی تاکید کرد: باید در شرایط مختلف از کفش مناسب استفاده کنیم به عنوان مثال پنجه کفش کار باید پهن باشد تا پا به راحتی حداقل هشت ساعت در آن قرار گیرد و اینکه انعطاف پذیری آن زیاد باشد و ارتفاع پاشنه آن به اندازه پهنای دو انگشت فرد باشد.
علمی ( 4 ) **9014**1599


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن