تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803371317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داشتن رسم الخط واحد از شروط لازم برای استاندارد سازی آموزش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی: داشتن رسم الخط واحد از شروط لازم برای استاندارد سازی آموزش است تهران- ایرنا-رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: وجود رسم الخط یا دستور خط واحد که ازسوی همگان متابعت شود یکی از شروط لازم برای استاندارد سازی آموزش است


به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکتر "غلامعلی حداد عادل" روز چهارشنبه در اولین همایش فرایند استاندارد آموزش و آموزش استاندارد در چرخه آموزش کشور که در محل فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت:زندگی اجتماعی مستلزم نظم اجتماعی و نیازمند انواع استاندارها است.
وی افزود:هرجامعه ای که در ایجاد استاندارد پیشروتر و در رعایت آن موفق تر باشد بلوغ فکری بیشتری دارد و مراعات استاندارد، نشانه فرهیختگی یک جامعه است.
وی با اشاره به اینکه آموزش یکی از نهادهای اجتماعی است که با زبان و خط سرکار دارد، افزود:زبان حتی زبان محاوره امری است مبتنی بر استاندارد و زبانی که در آموزش بکار گرفته می شود استاندار مضاعف لازم دارد.
رییس فرهنگستان و زبان فارسی گفت: برای استاندارد سازی زبان آموزش به ویژه آموزش علم باید قواعد دستور زبان والگوی ساخت واژه را شناخت.
حداد عادل تاکید کرد: یافتن معادل های فارسی برای لغات و اصطلاحات بیگانه که در آموزش با آنها سر و کار داریم امری ضروری است و ضروری تر از آن مدیریت متمرکز و نظارت یک مرکز واحد واژه صلاحیت دراین کار است تا از تشتت در واژه گزینی که با استاندارد سازی مغایرت دارد جلوگیری شود.
وی ازجمله لوازم دیگر استاندارد سازی زبان در آموزش، به ویژه به فرهنگ های لغوی که به شیوه های دقیق تعیین شده اند اشاره کرد و گفت: استاندارد سازی علائم و اختصارات به آموزش کمک می کند.
اولین همایش فرآیند استاندارد آموزش و آموزش استاندارد در چرخه آموزش کشور" روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 5 و 6 آذرماه 1393 در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران توسط گروه علوم مهندسی، کارگروه استاندارد و اطمینان از کیفیت، برگزار می شود.
"استاندارد آموزش" درحوزه وسیعی ازسطوح یادگیری دانش در چرخه آموزش کشور مطرح است. این چرخه شامل مهد، پیش دبستان، دبستان، دبیرستان و دانشگاه (کاردانی، کارشناسی، ارشد، دکتری و پسا دکتری) و آموزش های حرفه ای و بازآموزی (برای مسئولان، مدیران، متخصصان، کارکنان، کارگران و غیره) و آموزش همگانی برای عموم مردم و برگشت مجدد به چرخه می گردد.
"استاندارد آموزش" بیشتر دانش اساسی و مهارت سطح یا سطوح خاص آموزش دهندگان و آموزش گیرندگان را مشخص می نماید. لذا "استانداردهای آموزش" لازمست براساس تدوین و تصویب "استاندارد پایه آموزش کشور" به عنوان چتر پوششی سطوح مختلف آموزش درچرخه آموزش کشور برای آموزش دهندگان، آموزش گیرندگان، دانش پژوهان، دانش خروجی دانش آموختگان، مدیریت دانش، امور اجرائی آموزش، محیط های آموزشی، روش های نیازسنجی و نظائر آن جهت نیل به هدف "اطمینان از کیفیت آموزش" برای نیروی کار با صلاحیت دانشی و مهارتی خاص تهیه گردند. "آموزش استاندارد" در واقع آموزش این استانداردها در کلیه سطوح عوامل گرداننده این چرخه در کشور است.
علمی (3)2038**** ن.پ**1440


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن